Park trampolin – ćwiczenia wraz z zabawą

W ostatnim czasie wyjątkową popularność zyskały sale do ćwiczeń, w których obecne są trampoliny w ogromnej ilości. Nierzadko zdarza się, że trampoliny (w przeróżnych konfiguracjach oraz rozmiarach) oraz inne obecne tam gąbki, pianki o zasadzie działania podobnej do działania trampoliny, wypełniają całą sale po brzegi, jak i są umiejscowione tak blisko siebie, że bez większej trudności moglibyśmy przeskoczyć z jednej na drugą. Takie miejsca swoją popularność zawdzięczają z pewnością swojej wszechstronności oraz faktu, że są idealnym miejscem na spędzenie wolnego czasu w aktywny sposób wraz z całą rodziną. Park trampolin to nowy pomysł, jednak niesamowicie szybko się przyjął w śród ludzi. Czy poza aktywnie spędzonym czasem i dobrą zabawą, możemy wykonywać ćwiczenia w parku trampolin? Co możemy osiągnąć chodząc regularnie „na trampoliny”? W jaki sposób wpłynie to na nasze zdrowie i wygląd sylwetki?

Czy trampoliny służą tylko do zabawy dla dzieci?

Z pewnością każdy z nas kojarzy nieduże, szybko montowane trampoliny stojące w ogrodzie, na których bawią się dzieci w trakcie rodzinnych wydarzeń. Beztrosko sobie podskakują, w żadnym wypadku nie myśląc o uprawianiu jakichkolwiek ćwiczeń. Dużo osób myśli, że nadają się one tylko dla dzieci, a to poważny błąd. Trampoliny są przeznaczone dla wszystkich, niezależnie od wieku. Co więcej, dorosłe osoby są bardziej świadome wykonywanych ćwiczeń i ruchów a co za tym idzie, mogą więcej osiągnąć dzięki takim ćwiczeniom.

W coraz większej ilości klubów sportowych są dostępne opcje ćwiczeń z trampoliną. Daje to ogólny obraz i pokazuje, że trampoliny mogą być dostępne dla osób dorosłych i ćwiczenia na nich przynoszą wymierne oraz szybkie efekty.

Jakie ćwiczenia możemy wykonywać na trampolinie?

Tak naprawdę nie ma sprecyzowanego schematu ćwiczeń na trampolinie, kiedy robimy to rekreacyjnie. Zwykłe podskakiwanie znacząco wzmacnia nasze nogi, plecy i brzuch. Dodatkowe wymachy rękoma powinny angażować w ćwiczenia także górne partie mięśni. Połączenie wyskoków z wymachem rąk powinno dodatkowo angażować mięśnie głębokie oraz mięśnie stabilizujące cały tułów. Ćwicząc na trampolinie, tak naprawdę wzmacnia się całe ciało.

Co zyskamy regularnie odwiedzając park trampolin?

Każde ćwiczenie z naszym ciałem, które wykonujemy w poprawny sposób, jest jak najbardziej korzystne dla zdrowia, jak i całego organizmu. Ćwiczenia, które możemy wykonywać będąc na trampolinie pomogą nam wzmocnić nasze ciało w bardzo efektywny i szybki sposób.

Co jednak możemy dzięki nim zyskać/osiągnąć? Pierwszą i zdecydowanie najważniejszą rzeczą jest poprawa funkcjonowania centralnego ośrodka nerwowego. Prawidłowe funkcjonowanie układu nerwowego ma ogromny wpływ na całe ciało. Zachowanie równowagi, przewodzenie impulsów nerwowych, czy szybkość reakcji zależy od prawidłowego funkcjonowania układu nerwowego. Rzeczy, na które ma wpływ centralny ośrodek nerwowy jest dużo, dużo więcej, z pewnością każda z nich będzie poprawiona dzięki ćwiczeniom na trampolinie. Drugą, równie ważną rzeczą jest sprawność fizyczna, która powinna się łączyć z kondycją fizyczną.

Park trampolin to miejsce, które idealnie nadaje się zarówno do spędzenia wolnego czasu w aktywny sposób wraz z rodziną, jak i do ćwiczeń wzmacniających nasze mięśnie oraz do ćwiczeń poprawiających koordynacje ruchową. Ćwiczenia, które wykonujemy w trakcie skakania, często mimo woli i poza naszą świadomością, niesamowicie korzystnie wpływają na nasz centralny ośrodek nerwowy. Dzięki temu zyskamy sprawność w codziennych sytuacjach, nadepnięcie krzywo na krawężnik może już nie skończyć się skręceniem kostki. Wszystko to będzie zasługą wzmocnionych mięśni oraz innej, bardziej wydajnej pracy centralnego ośrodka nerwowego. Mogłoby się wydawać, że zwykłe skakanie na trampolinie nie przynosi większych korzyści dla naszego zdrowia i kondycji fizycznej, a tym czasem nic bardziej mylnego. Warto zatem wybrać się od czasu do czasu (a najlepiej i najkorzystniej byłoby regularnie) wybrać się z rodziną do parku trampolin. Możemy miło zaskoczyć się ostatecznym rezultatem i z całą pewnością zyska na tym nasze zdrowie.

Ocen ten wpis

Related Posts

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *