Unoszenie tułowia na ławce rzymskiej – zasady, efekty i opinie

Ławka rzymska to wielofunkcyjne urządzenie, na którym jesteś w stanie wykonać ćwiczenia na każdą część ciała. Nadaje się świetnie podczas treningu pleców, ale sprawdzi się także podczas ćwiczeń brzucha czy pośladków.

Unoszenie tułowia na ławce rzymskiej – zasady i wykonanie

Najczęściej wykonywane ćwiczenia na ławce rzymskiej dotyczą mięśni pleców i brzucha. W przypadku pleców mięśnie zaangażowane to: mięśnie okolicy krzyżowo – lędźwiowej oraz czworoboczny lędźwi. Jeśli chodzi o brzuch, w zależności od ćwiczenia, praca zostaje wykonana na mięśniach prostych lub skośnych brzucha.

Trening pleców

Połóż się na ławce rzymskiej tak, aby przednie części ud ułożone były na oparciu. Ważne, abyś nie opierał bioder, jedynie same uda. Kostki zablokuj, opierając je o wałki znajdujące się na dole ławki. Pośladki spięte, a brzuch wciągnięty. Ćwiczenie zacznij od ugiętego tułowia. Następnie unieś go do momentu stworzenia prostej linii z nogami. Wytrzymaj chwilę w tej pozycji, po czym opuść tułów. Pamiętaj, aby nie dopuścić do przeprostu tułowia podczas wykonywania ćwiczenia W tym ćwiczeniu wzmacniają się także mięśnie pośladkowe oraz dwugłowe uda.

Trening brzucha

Usiądź na ławce rzymskiej, blokując stopy o poduszki. Ręce trzymaj jak do standardowych brzuszków lub skrzyżuj je na klatce piersiowej. W tej pozycji wykonaj brzuszki. Jeśli chcesz pracować mocniej nad mięśniami skośnymi brzucha, podczas unoszenia tułowia, dodaj skręt w końcowej fazie ruchu.

Unoszenie tułowia na ławce rzymskiej – opinie

Ławka rzymska jest zdecydowanie jednym z najpopularniejszych urządzeń podczas treningów siłowych. Świetnie sprawdza się podczas wzmocnienia dolnej części pleców, pośladków, ud, a nawet brzucha. Wiele osób początkujących decyduje się na tego typu ćwiczenia, ponieważ nie są one trudne i każdy zaczynający dopiero przygodę z siłownia bez problemu poradzi sobie z ich wykonaniem. Z kolei Ci bardziej doświadczeni urozmaicają swój trening modyfikując ćwiczenie dodając do niego obciążenia.

Podsumowując, ławka rzymska jest świetnym rozwiązaniem dla osób chcących wypracować zgrabną sylwetkę, która przy tym będzie mocna, między innymi przez wzmocnienie pleców. Ławka znajduje się na każdej siłowni, ale można zdecydować się także na zakup takiego urządzenia do własnego domu. Urządzenie jest wielofunkcyjne, więc pozwoli wykonywać różnorodne ćwiczenia, bez konieczności dokupywania dodatkowych sprzętów.

Facebook
WhatsApp
Twitter
LinkedIn
Pinterest

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.