3 aktywności, które wzmocnią kondycję, poprawią formę i zredukują poziom stresu

Wysiłek fizyczny pomaga nie tylko wymodelować sylwetkę i poprawić formę, ale również zredukować napięcie. Niezależnie od rodzaju ćwiczeń, wpływają one bardzo pozytywnie na nasz nastrój i osłabiają jego reakcje na stres. Z tego powodu warto regularnie trenować zarówno w trosce o swoje zdrowie fizyczne, jak i psychiczne. Na jakie aktywności warto postawić? Podpowiadamy.

Dlaczego warto uprawiać sport?

Aktywność fizyczna poprawia naszą sprawność ruchową, pomaga zrzucić zbędne kilogramy, ale i redukuje poziom stresu. Ten ostatni czynnik bardzo negatywnie wpływa na kondycję fizyczną całego organizmu, ponieważ podnosi ciśnienie tętnicze, spowalnia przemianę materii, a także destabilizuje układ hormonalny. W związku z tym, aby móc cieszyć się zdrową sylwetką, warto zadbać również o swoją kondycję psychiczną.

Ćwiczenia obniżają ryzyko chorób metabolicznych i sercowo-naczyniowych, a także wpływają na ośrodkowy układ nerwowy, poprawiając nam nastrój i samopoczucie, przeciwdziałając depresji i podnosząc poczucie własnej wartości. Z tego powodu warto przynajmniej kilka razy w tygodniu poświęcić, chociaż 20 minut na trening.

Boks

Trening bokserski ma wpływ na wszystkie partie ciała, dzięki czemu nie tylko poprawia naszą kondycję, ale również postawę. To również świetny sposób na zrzucenie zbędnych kilogramów, ponieważ jedna sesja może pomóc nam spalić nawet dwa razy więcej kalorii niż tradycyjne ćwiczenia aerobowe. Dodatkowo treningi takie wpływają pozytywnie na naszą koordynację psychoruchową.

Wbrew powszechnej opinii nie jest to aktywność wyłącznie dla mężczyzn. Rękawice bokserskie mogą założyć również kobiety. Należy jednak pamiętać, że jest to sport bardzo wymagający kondycyjnie. Dlatego na początku treningów już w pierwszych minutach możemy odczuwać zmęczenie.

Boks jest świetnym reduktorem stresu, który pomaga zapanować nad emocjami, a także kształtuje wytrwałość i cierpliwość. Po całym dniu nieprzyjemnych uderzanie w worek bokserski wielu osobom przynosi ulgę. Pozwala zrzucić negatywny ładunek emocjonalny i odnaleźć w sobie pokłady energii. Jest to aktywność zalecana równie najmłodszym, ponieważ powoduje u nich wzrost koncentracji i nierzadko poprawę zachowania.

Bieganie

Bieganie to nie tylko świetny sposób na poprawę kondycji i sylwetki, ale również redukcję poziomu stresu. Jogging po ciężkim dniu pracy jest świetnym sposobem na wyzbycie się uczucia niepokoju. Działa uspokajająco a niektóre badania pokazują, że regularne treningi cardio mogą zmniejszyć objawy depresji — niektóre jej rodzaje są spowodowane niedoborem serotoniny i dopaminy. Jogging zwiększa ich produkcję w organizmie, poprawiając nastrój. Dodatkowo regularne uprawianie sportu wspomaga gospodarkę hormonalną i odporność organizmu. Osoby aktywne mają lepszą kondycję fizyczną, a także zdolność regeneracji układu sercowo-naczyniowego. Dodatkowo są bardziej odporne na stres.

Pływanie

Pływając angażujemy wszystkie partie naszego ciała, wzmacniamy odporność i wytrzymałość. Dodatkowo jest to sport, który może być uprawiany przez osoby w każdym wieku, nawet te, które mają problemy ze stawami, mięśniami lub kośćmi i inne aktywności fizyczne są dla nich niewskazane.

Woda zapewnia uczucie lekkości, dlatego mięśnie nie są przeciążone i z tego powodu nawet osoby otyłe mogą wybrać taki trening. Ruchy, które wykonujemy na basenie stymulują krążenie krwi. Pływając raz wolno, a raz intensywnie wzmocnimy serce i przyspieszymy spalanie tłuszczu. Jak wszystkie ćwiczenia, te również uwalniają produkcję serotoniny, czyli hormonów szczęścia, a także ograniczają kortyzol, czyli hormon stresu, a do tego rozluźniają napięte mięśnie, które u niektórych osób są wynikiem siedzącej pracy lub stresu.

Każda aktywność fizyczna pomaga nam wyrzeźbić sylwetkę, zrzucić zbędne kilogramy i poprawić kondycję. Pewne dyscypliny sportu umożliwiają nam szybsze osiągnięcie takich efektów, lub są dedykowane zwłaszcza osobom, których organizm jest w słabej kondycji ruchowej. Bardzo ważnym efektem terapeutycznym treningów jest redukcja stresu. Dlatego zarówno dla swojego zdrowia psychicznego jak i fizycznego warto regularnie ćwiczyć.

Facebook
WhatsApp
Twitter
LinkedIn
Pinterest

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *