Obiad z niczego w 15 minut – top 3 od BeKeto

Dodano:01.07.2022 16:07
Udostępnij
Jak stworzyć szybki “obiad z niczego”? Czy jest to do zrobienia na diecie ketogenicznej? Oczywiście, że tak! Koniecznie sprawdź nasze propozycje. Pokażemy Ci proste i sprawdzone przepisy, dzięki którym przygotujesz pyszne, szybkie danie. Co więcej, nie musisz rezygnować z diety i stałych nawyków.

W dzisiejszym świecie na każdym kroku staramy się zrobić wszystko jak najszybciej. Śpieszymy się z domu do pracy, na spotkanie czy trening. Pośpiech dotyczy również kwestii związanych z jedzeniem i przygotowywaniem posiłków. Jemy w biegu, często na stojąco, a spożywane przez nas posiłki dalekie są od bycia zdrowymi i pełnowartościowymi. Jak to zmienić? Jak przygotować pożywny obiad, gdy nie masz czasu? Podpowiadamy.

Prosty przepis z podstawowych składników

Dieta ketogeniczna to jedna z bardziej restrykcyjnych diet, które ostatnio cieszą się dużą popularnością ze względu na swoją skuteczność i działanie. Jest to dieta wysokotłuszczowa, która koncentruje się na spożyciu produktów o dużej ilości tłuszczów, umiarkowanej ilości białka i niewielkiej ilości węglowodanów. Taki sposób odżywiania przynosi pozytywne efekty w postaci redukcji masy, a dodatkowo posiłki bogate są w wysokiej jakości, nieprzetworzone produkty o odpowiedniej zawartości zdrowych tłuszczów. Masz w lodówce żółty ser, jajka i boczek? Z prostych składników możesz stworzyć szybki “obiad z niczego”, który nie tylko będzie smaczny, ale przede wszystkim zachowasz dzięki niemu wszystkie wymogi diety keto.

Ponadto, w diecie ketogenicznej ważnym składnikiem posiłków jest olej MCT. Dlaczego warto go stosować? Po pierwsze natychmiastowo daje zastrzyk energii, a dodatkowo wspiera układ trawienny, przyspiesza spalanie tkanki tłuszczowej i zmniejsza uczucie głodu. Prawidłowe dawkowanie oleju MCT ma bardzo duże znaczenie. Warto pamiętać, że w przypadku osób stosujących umiarkowaną aktywność fizyczną, bezpieczna dawka nie powinna przekraczać 50 ml na dobę.

Szybki obiad? Poznaj hity BeKeto

Beketończyku! Spodziewasz się gości i chcesz zrobić szybki obiad, a masz w lodówce jedynie mrożone warzywa? A może naszła Cię ochota na makaron z sosem albo marzy Ci się zapiekanka z serem? Do przyrządzenia większości posiłków potrzebujesz tylko naczynia żaroodpornego, patelni lub piekarnika. Proponujemy Ci kilka sprawdzonych pomysłów, gdzie czas przygotowania wynosi zaledwie 15 minut!

Cukinia zapiekana z parmezanem

Cukinia to jedno z najpopularniejszych warzyw na diecie niskowęglowodanowej, jaką jest dieta ketogeniczna. Dzięki niewielkiej zawartości węglowodanów, z powodzeniem można ją stosować jako dodatek do mięsa, ryb czy sałatki. Pokrój cukinię w paski, posyp parmezanem i zapiecz. Po wyjęciu z piekarnika możesz polać olejem MCT. I gotowe! Urozmaiconą wersję tego dania znajdziesz w zakładce keto przepisy na stronie BeKeto.

Keto wrapy z krewetkami

Keto wrapy to świetny pomysł, jeśli potrzebujesz smacznego dania na już. Dodaj do nich olej MCT C8+C10 lub o olej MCT C8, dzięki czemu zapewnisz sobie stabilny zastrzyk energii. Wybór oleju należy do Ciebie. Jeśli zaczynasz swoją keto przygodę, postaw na olej MCT C8+C10.

Keto pizza

Pizza na diecie? Jak najbardziej! W zależności od tego, jakie składniki masz pod ręką, można zrobić pyszną pizzę z cukinii lub z kalafiora. Dodaj do tego polędwiczki wieprzowe, kurczaka lub ulubione warzywa. Nie zapomnij o pokropieniu gotowej pizzy Olejem MCT C8 + C10, dzięki czemu zmniejszysz uczucie głodu i przyspieszysz produkcję ciał ketonowych.

Szybki “obiad z niczego” – zaufaj BeKeto

Posiłki podczas diety ketogenicznej nie muszą być monotonne. Co więcej, nie musisz być mistrzem gotowania. Stosując się do kilku wytycznych, przygotujesz pyszny i szybki obiad. Kalafior pieczony z dodatkiem sera, a może makaron z warzywami i boczkiem? Na diecie ketogenicznej nie rezygnujesz z żadnych potraw – nawet pizza czy burgery (choć oczywiście w wersji keto czyli z niską zawartością węglowodanów netto) są w zasięgu ręki. Ulubione przyprawy dodadzą potrawom smaku, dzięki czemu nie tylko niczego nie stracisz, a wręcz zyskasz nowy sprawdzony przepis na kolejne danie. Wejdź na stronę BeKeto i zobacz, jak wiele jest tam propozycji, dzięki którym przygotujesz szybki obiad!

Zostaw komentarz
Odpowiedź na komentarz użytkownika

Zobacz również

Na co zwrócić uwagę w trakcie odchudzania

21 lipca 2022

Powszechna potrzeba dbania o sylwetkę, nakręcana jak spirala przez media, łatwo może stać się obsesją. Wtedy zamiast prowadzić do pozytywnych efektów zdrowotnych krok po kroku pogarsza stan organizmu, budząc frustrację i odbierając radość z życia. Dl...więcej

Jak wybrać idealną dietę pudełkową?

14 lipca 2022

Oszczędność czasu, wygoda i brak konieczności konsultowania się z dietetykiem – to najważniejsze czynniki, które decydują o niezwykłym wzroście zainteresowania cateringiem dietetycznym. Jak spośród tylu ofert na rynku wybrać idealną dietę pudełkową?...więcej

Dieta ajurwedyjska – przepis na zdrowie. 5-etapowy program zdrowego odżywiania, który pobudzi naturalne zdolności regeneracyjne organizmu i zapewni psychiczną równowagę – Laura Plumb (październik 2021)

01 lipca 2022

To moje pierwsze podejście do książki nt. ajurwedy. Wcześniej interesowałam się tematem tylko pobieżnie, a na tę pozycję trafiłam właściwie przypadkowo. I chyba znalazłam to, czego potrzebowałam – bogaty wstęp do tematu tradycyjnej medycyny ind...więcej

Codzienne posiłki od dietetyka z WygodnaDieta.pl

20 czerwca 2022

Konsultacja dietetyczna zawsze wyjdzie nam na zdrowie. Niezależnie, czy chcemy zredukować nadmierną masę ciała, czy też powód konsultacji związany jest z innymi specjalnymi potrzebami żywieniowymi. Wiedza ekspercka może pomóc w wyborze codziennego me...więcej