Woda z cytryną i ogórkiem – jak i kiedy pić?

Nie od dzisiaj wiadomo, że regularne picie wody ma zbawienny wpływ dla naszego zdrowia, samopoczucia, a także urody. Istnieje wiele mitów odnośnie tego w jak pić wodę, w jakich ilościach i z jakimi dodatkami. Jednym z wariantów jest napój przygotowywany na bazie wody, soku z cytryny i ogórka, który cieszy się ogromną popularnością ze względu na swoje pozytywne działanie na nasz organizm.

Słowo o cytrynie – wartości odżywcze

Cytryna to źródło witamin z grupy C, B i E. Jest także bogata w magnez, potas, żelazo i sód. Korzystnie wpływa na procesy trawienne oraz wspomaga oczyszczanie organizmu, dzięki czemu stanowi niezbędny składnik każdej diety odchudzającej. Ma także duże znaczenie w kosmetyce, ponieważ rozświetla skórę, działa antyseptycznie i zapobiega pojawianiu się zmarszczek. Znakomicie sprawdza się również w przypadku problemów żołądkowych i stanowi naturalny sposób przeciw zgadze, wzdęciom czy niestrawności.

Orzeźwiający ogórek

96% ogórka to po prostu woda, dlatego ma działanie orzeźwiające. Podobnie jak cytryna, ogórek pozytywnie wpływa na usuwanie toksyn z organizmu. Mimo, że nie jest najlepszym źródłem witamin, ani mikroelementów, warto wprowadzić go do swojej codziennej diety ze względu na niewielką kaloryczność: około 100 gram ogórka to 14 kalorii.

Przygotowanie i przyjmowanie napoju

Nie obierając ani ogórka, ani cytryny ze skórki, kroimy składniki na cienkie plastry. Całość należy zalać wodą i odstawić na minimum 4 godziny. Można dodać do napoju kilka listków mięty i przechowywać w chłodnym miejscu nawet całą noc.
Przygotowaną wodę zaleca się pić tuż po przebudzeniu i na czczo, dzięki czemu napój pozytywnie wpłynie na układ pokarmowy, pobudzi pracę organizmu i doda energii. Zaleca się włączenie tak przygotowanej wody do codziennej diety.

Facebook
WhatsApp
Twitter
LinkedIn
Pinterest

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.