Dobra akustyka, czyli ergonomiczne biuro

Biuro typu open space to dzisiaj właściwie standard. W błędzie jest jednak ten, kto utożsamia je z bezosobowymi biurkami ustawionymi w regularne rzędy przez całą długość sali. Współczesne rozwiązania bazują na wszelkich zaletach otwartych przestrzeni i korzyściach płynących z ich stosowania, jednocześnie do minimum ograniczając niedogodności. Wyniki badań przeprowadzonych przez Juliana Treasure’a i firmę Armstrong World Industries wykazały, że problemem numer 1 dla pracowników biurowych jest wszechobecny hałas. Na szczęście producenci mebli i architekci proponują kilka ciekawych rozwiązań, które zapobiegają takiemu stanowi rzeczy.

1. Komfort akustyczny w pracy

2. Jakie meble biurowe i akcesoria poprawią akustykę w biurze?

3. Funkcjonalne meble pracownicze to nie wszystko – strefy wspierające

Planując wystrój biura od podstaw lub chcąc zaaranżować je na nowo, skorzystaj z wiedzy specjalistów. Błędne przekonania na temat akustyki i niewłaściwie dobrane meble biurowe mogą sprawić, że nie zapanujesz nad chaosem dźwiękowym w swoim miejscu pracy. Sprawdź ofertę AJ Produkty, w której znajdziesz droższe i tanie meble biurowe, tradycyjne meble gabinetowe i nowoczesne biurka z elektryczną regulacją wysokości blatu.

Komfort akustyczny w pracy

Dlaczego komfort akustyczny jest tak ważny? Nasze biura każdego dnia tętnią życiem i… wieloma dźwiękami. Niektóre są niemal niezauważalne, inne dość mocno wdzierają się w świadomość pracowników. To między innymi rozmowy telefoniczne i osobiste, odgłosy generowane przez urządzenia biurowe, zamykane i otwierane drzwi. Wszystkie te dźwięki składają się na szum, który w istotny sposób obniża koncentrację i jakość wykonywanej pracy. Rozproszony pracownik jest mniej wydajny, działa wolniej i popełnia więcej błędów. Ponadto hałas zwiększa poziom stresu, co odbija się na zdrowiu.

Wiele bolączek wynika z wypaczonej idei open space’u. Cel koncepcji był słuszny: zlikwidowane ścianki działowe w symboliczny i dosłowny sposób znosiły podziały, integrowały i usprawniały komunikację. Dzięki temu zabiegowi całe biuro obsługi klienta lub inny dział otrzymywało istotną informację, jeszcze zanim został rozesłany oficjalny mail. Niestety, wielu szefów firm z całej idei zaczerpnęło jedynie kwestię oszczędności, starając się ulokować jak największą liczbę stanowisk w jednym pomieszczeniu. Skupione systemy mebli biurowych z pewnością nie zadziałały na korzyść zespołu.

Obecnie wzrasta świadomość ogromnej roli, jaką odgrywa komfort akustyczny w biurze. Jest on uzależniony od wielu czynników, które warto dokładnie zweryfikować. Ustaw meble pracownicze, w tym nowoczesne lub klasyczne biurka, tak, aby zapewnić członkom zespołu prywatność. Jednocześnie zadbaj o redukcję hałasu i jak najkrótszy czas pogłosu. Pomogą w tym funkcjonalne akcesoria.

Jakie meble biurowe i akcesoria poprawią akustykę w biurze?

Po jakie wyposażenie warto sięgać, by poprawić akustykę w biurze i zapewnić pracownikom jak najlepsze warunki do działania? Poznaj kilka najciekawszych elementów, które możesz wykorzystać także do biura domowego lub w sali konferencyjnej.

  • Panele akustyczne

To nowoczesne produkty, często spotykane we współczesnych biurach. Nie tylko zmniejszają dokuczliwy pogłos, ale – jako że dostępne są w różnej kolorystyce i sposobach wykończenia – stanowią ciekawą dekorację przestrzeni.

  • Tekstylia

Miękkie materiały tłumią hałas, dlatego warto wykorzystywać w biurach kolorowe wykładziny i stylowe zasłony w oknach.

  • Tapicerowane meble biurowe

Meble do biura to nie tylko biurka i krzesła obrotowe. Coraz częściej w tego typu przestrzeniach pojawiają się miękkie fotele, sofy i kolorowe pufy. Poza tym, że sprawdzą się do wykreowania przestrzeni wypoczynku, ograniczą również odbijanie się dźwięków, poprawiając komfort akustyczny.

  • Rośliny

To naturalne pochłaniacze fal dźwiękowych. Dodatkową korzyścią wynikającą z ich ustawienia w biurze jest oczyszczone powietrze i naturalna dekoracja przestrzeni.

  • Ścianki biurowe

Nawet bez tworzenia trwałych przegród można podzielić dużą przestrzeń na mniejsze strefy funkcjonalne. Pomogą w tym lekkie, mobilne ścianki biurowe, które dodatkowo poradzą sobie z niechcianymi dźwiękami generowanymi przez urządzenia biurowe, klawiatury i rozmowy telefoniczne. Ponadto ekrany zapewniają pracownikom wrażenie prywatności, poprawiając tym samym komfort pracy.

Funkcjonalne meble pracownicze to nie wszystko – strefy wspierające

Warto zgłębić temat stref funkcjonalnych w biurze. Jak wiadomo, open space to nie wszystko. Pracownicy, zgodnie z przepisami BHP i zwykłym zdrowym rozsądkiem, co jakiś czas muszą opuścić swoje stanowisko i zrobić sobie przerwę. Do takich celów przystosowane są pomieszczenia socjalne, które zyskują coraz ciekawszą twarz. Obecnie w takich przestrzeniach wykorzystuje się różne produkty sprzyjające odpoczynkowi: kanapy, pufy, poduchy, a nawet hamaki i bieżnie biurowe. Z kolei obok biurek często pojawia się niestandardowe wyposażenie w postaci platform balansujących, stołków siodłowych i piłek zastępujących klasyczne krzesła.

Facebook
WhatsApp
Twitter
LinkedIn
Pinterest

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *