Aeroboks – spalanie kalorii i nauka samoobrony w jednym

Intensywny, dynamiczny trening w grupie, uniki, ciosy, wykopy w rytm muzyki, a przy tym dużo dobrej zabawy. Spytacie, co to? Aeroboks fitness! Łączy w sobie elementy fitnessu, boksu oraz sztuk walki – na przykład karate. Może być też cenną nauką samoobrony. Na takich zajęciach nie ma mowy o nudzie. Na pewno spodoba się osobom z niespożytymi pokładami energii. Są tu takie?

Aeroboks – czego można spodziewać się na treningu?

Zajęcia treningowe dzielą się na trzy części: rozgrzewkę, trening właściwy i stretching.

Rozgrzewka potrwa od 5 do 10 minut. Jest to czas na przygotowanie organizmu na intensywniejszy wysiłek, dotleni komórki, rozrusza poszczególne partie ciała i – co ważne, pozwoli zmniejszyć ryzyko nabycia kontuzji.

Po tym następuje trening właściwy. Od 30 do 40 minut w rytm muzyki wykonuje się w sposób dynamiczny poszczególne ćwiczenia, polegające na kombinacji ruchów, ciosów i kopnięć:

  • Ciosy wykorzystywane w boksie, przy czym wymachy trzeba robić zdecydowanie, ważna jest szybkość i refleks – jak na ringu. Nie walczymy z druga osobą, ciosy wyprowadzamy przed siebie. Czasem dodawane są hantle, trzymane w dłoniach, żeby przy okazji ćwiczyć siłę.
  • Na zmianę z ciosami górnymi wykonuje się kopnięcia, a nawet uderzenia łokciami. Ćwiczenia te będą bardzo przydatne podczas samoobrony.
  • Kombinacje ruchowe, na przemian dynamiczne i statyczne, wpłyną na naszą równowagę

Na koniec przychodzi czas na stretching, składający się na ćwiczenia wyciszające i rozluźniające. Jest to niezwykle istotna część treningu, ponieważ rozruszany organizm w sposób płynny przejdzie ze stanu pobudzenia w stan rozluźnienia. Stretching reguluje rytm serca i ciśnienie krwi oraz zapobiega omdleniom czy zawrotom głowy po odbytym treningu.

O czym warto pamiętać przed treningiem aeroboks i jak się przygotować?

Podczas treningu będziemy nie mało się pocić, dlatego trzeba pamiętać o odpowiednim nawadnianiu organizmu – woda, napoje izotoniczne. Warto więc zaopatrzyć się w butelkę wody lub innego napoju.

Nie można też zapomnieć o komfortowym stroju. Jaki będzie najlepszy? Porządny stanik sportowy, który zadba o amortyzację biustu, przy wykonywaniu kombinacji ćwiczeń. Unikajmy ciasnych i niewygodnych ubrań. Lepsze będą takie niekrępujące ruchów, przewiewne, niechłonące wody – na przykład wykonane z poliestru. Można ćwiczyć w obuwiu, albo na bosaka. Jeśli wybierzemy buty, postarajmy się, żeby były lekkie i zapewniające odpowiednią cyrkulację powietrza.

Kobiety posiadające długie włosy i półdługie powinny je związać tak, aby przylegały do głowy i nie przeszkadzały podczas ćwiczeń. Można upleść warkocz, a grzywkę spiąć spinkami. Kobiety z krótkimi włosami mogą założyć opaskę.

Ważne, aby 1-2 godziny przed treningiem nic nie jeść! Intensywność wykonywanych ćwiczeń od razu po posiłku może wywołać kolki i nudności. Jeśli czujesz głód, a wiesz że niedługo czekają cię zajęcia, zdecyduj się na coś lekkiego – na garść suszonych owoców, gorzką czekoladę czy batonika musli.

Aeroboks – efekty działania

Podczas wykonywanych ćwiczeń pracują mięśnie pleców, brzucha czy ramion. Głównie rozwijają się mięśnie naramienne, trójgłowe, piersiowe, skośny i prosty brzucha. Stojąc mocno na ugiętych nogach, ćwiczymy również mięśnie nóg, angażujemy także te pośladkowe. Na uwagę zasługuje fakt, że wzmacniamy rdzeń ciała – tułowie, które ma za zadanie chronić narządy wewnętrzne przed uderzeniami. Trzeba pamiętać, że aeroboks kształtuje mięśnie, nie muskuły. Ćwiczenia sprawią, że nasze mięśnie będą lepiej ukrwione i dotlenione, a ciało wysmuklone i jędrne.

Zajęcia rozwiną w nas wytrzymałość siłową, poprawią kondycję, szybkość, refleks, koordynację ruchową i równowagę. Wpłyną także na poprawę naszego zdrowia – udoskonalą pracę serca i układu krwionośnego, zwiększą wydolność układu oddechowego, a zachowanie odpowiedniej postawy, kojąco podziała na kręgosłup.

Aeroboks świetnie pomoże nam wymodelować sylwetkę. Błyskawicznie wpłynie na spalenie tkanki tłuszczowej, dlatego tego typu trening będzie polecany dla osób chcących zrzucić zbędne kilogramy. I tu bardzo dobra wiadomość dla wszystkich dbających o linię – podczas ćwiczeń można spalić nawet 600 kalorii! Aeroboks to również doskonały trening na walkę ze stresem, zmęczeniem i napięciem nerwowym. Może więc warto spróbować?

 

Facebook
WhatsApp
Twitter
LinkedIn
Pinterest

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.