Ewa Chodakowska: Trening Bikini – czy faktycznie przygotowuje nas na lato?

Program zalecany przede wszystkim tym, którzy chcą wyglądać zjawiskowo na plaży. Na czym polega jego fenomen i czy zaprezentowane ćwiczenia faktycznie mogą poprawić stan naszego ciała w bikini?

Plan i założenie programu Bikini Ewy Chodakowskiej

Trening zdecydowanie nastawiony na spalanie tkanki tłuszczowej. Większość ćwiczeń ma charakter typu cardio, odsuwając na bok budowanie tkanki mięśniowej. Sam program składa się z kilku, następujących etapów:

  • rozgrzewka – zestaw prostych ćwiczeń trwających 5 minut
  • I runda – składająca się z 20 minut i 30 ćwiczeń. Każde ćwiczenie wykonujemy przez 30 sekund, następnie odpoczywając przez 10sekund. Runda jest umiarkowanej intensywności, większość ćwiczeń stojących przeplatana jest tymi wykonywanymi na macie. Spotkamy to squats, przysiady czy podskoki.
  • II runda – powtarzamy ćwiczenia z rundy poprzedniej, o podobnej intensywności i regularności
  • rozciąganie – ćwiczenia spokojne, polegające na opanowaniu oddechu i relaksie. Czas tej sekwencji to 10 minut.

Do wyboru mamy program 20 – minutowy i 40- minutowy. To my decydujemy ile czasu chcemy poświęcić ćwiczeniom i jakie rezultaty osiągniemy. Oczywiste jest iż im dłuższy trening wybierzemy, tym bardziej spektakularne zmiany dostrzeżemy.

Dlaczego warto spróbować trening Bikini Ewy Chodakowskiej ?

Jeśli poszukujemy treningu o średniej intensywności, na którego nie chcemy przeznaczyć zbyt wiele minut, jest to wybór doskonały. Już po 20 minutach, plus rozgrzewce, nasze ciało zostaje pobudzone, a metabolizm podkręcony. Jest to dobre uzupełnienie innych treningów (np. Secret). Średnio podczas treningu można spalić 350kcal. Trening jest świetny dla osób, o figurze gruszki, które chcą pozbyć się centymetrów z okolic bioder i pośladków.

Dlaczego warto wybrać inny program?

Program jest niestety powtarzalny i bardzo szybko się nudzi. Wykonywanie przez 40 minut tych samych sekwencji ćwiczeń może dość szybko wydać się zwykłą rutyną. Dodatkowo 10 sekundowe przerwy są zbyt krótkie, zwłaszcza gdy chcemy napić się wody lub odczuwamy uciążliwe już zmęczenie. Wiele zarzutów dotyczy także kwestii technicznej – muzyka jest zdecydowanie zbyt powolna i nie zmuszająca do dynamicznych ruchów. Jak większość ćwiczeń trenerki – brak w nim intensywnych ćwiczeń na mięśnie brzucha. Podpory i zaproponowane ćwiczenia skupiają się tylko na ich niewielkim, tym samym, fragmencie. Przez zwolenników wszystkich programów Ewy Chodakowskiej krąży opinia iż jest to najsłabszy, najmniej zbilansowany i najbardziej monotonny trening.

Efekty treningu Ewy Chodakowskiej – Bikini

Efekty owszem, widoczne są już po pierwszych 4 tygodniach, ale ich rezultat nie jest bardziej spektakularny niż zachwalany Killer czy Turbo Wyzwanie. Ze względu na swoją monotonność i powtarzalność ćwiczeń z czasem rezultaty maleją i są coraz to mniej spektakularne. By zauważyć znaczny ubytek centymetrów należy wykonywać program ok 4 razy w tygodniu. Na forach przeczytać można, iż 3miesięczne ćwiczenia skutkują średnim spadkiem ok 18cm ze wszystkich partii ciała, zwłaszcza z okolic ud i bioder.

Ewa Chodakowska: Trening Bikini – czy faktycznie przygotowuje nas na lato?
4.7 (93.33%) 6 głosów

Related Posts

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *