Ile kalorii ma piwo?Sprawdzamy!

Alkohol zawiera dużo kalorii, a w większości „pustych” kalorii czyli , takich, które nie niosą ze sobą w ogóle składników odżywczych.

Ile kalorii ma piwo?

Jeśli chodzi o kaloryczną zawartość, piwo wbrew ogólnej opinii, nie znajduje się w alkoholowej czołówce. Co więcej, zawiera ono mniej kalorii od niektórych gatunków wina. Zazwyczaj zawartość kaloryczną wina podaje się po przeliczeniu ich na 120-mililitrowy kieliszek, zaś piwa – na większą, ok. 250-mililitrową butelkę. Mała butelka jasnego piwa pełnego (0,33 l) ma 162 kcal, zaś piwa ciemnego – 224 kcal. Duża butelka (500 ml) piwa jasnego zawiera 245 kcal, zaś piwa ciemnego – 340 kcal. Dla porównania wysoko kaloryczne wino białe słodkie w kieliszku (120 ml) zawiera 114 kcal.

Czy piwo jest bardziej kaloryczne od wina?

Badania prowadzone nad kalorycznością piwa oraz jego przewagą nad winem doprowadziły do wniosków na korzyść tego pierwszego. Otóż, gdyby zamienić codzienną szklankę wina na kufel piwa, można sobie darować 30-minutowy jogging, gdyż taka jest energetyczna różnica między tymi alkoholami.

Głównym źródłem kalorii w alkoholu jest sam alkohol, a ponieważ piwa mają niską zawartość czystego alkoholu, są również mniej kaloryczne. Jak do tej pory osoby chcące schudnąć, zamieniły piwo na wino. Wychodzi na to, że robiąc to, dostarcza się więcej kalorii – tyle, ile można spalić przez 30 minut joggingu.

Piwo Tyskie 500ml to główne źródło węglowodanów, będących ważnym składnikiem diety. Węglowodany są cennym źródłem energii dla ludzkiego organizmu, dlatego też powinny zaspokoić od 45 do 65% dziennego zapotrzebowania energetycznego.
Jednak należy sprawdzać ile ten produkt zawiera dobroczynnych cukrów złożonych, a ile można mieć przetworzonych, oraz pozbawionych energetycznych wartości cukrów prostych, które wzmagają apetyt i wpływają na gromadzenie się tłuszczu w organizmie. Kufel piwo Tyskie 500ml waży ok. 500 g i zawiera 1600 kcal.

Facebook
WhatsApp
Twitter
LinkedIn
Pinterest

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.