Dieta jogurtowa – zasady, efekty, przykładowy jadłospis

Dodano: 08.08.2018 06:08
Aktualizowano: 06.08.2018 21:21
Udostępnij

Dieta jogurtowa to dwutygodniowa dieta odchudzająca, której podstawą są produkty mleczne: jogurty i kefiry. Dieta zakłada jedzenie jogurtu z każdym posiłkiem. Nie więcej niż trzy jogurty dziennie powinny zapewnić stopniową utratę wagi. Dieta pozwala na utratę nawet 6 kilogramów, kształtuje sylwetkę, a przy tym nie pozbawia organizmu najważniejszych składników odżywczych.

Dieta jogurtowa – zasady diety

Dieta jogurtowa polega na spożywaniu każdego dnia 4 kubeczków jogurtu bądź kefiru. Można także spożywać inne produkty, które stanowią bazę bezpiecznego odchudzania. Oprócz jogurtów dieta pozwala na spożywanie owoców, pieczywa oraz warzyw. Dieta ta skupia się na łatwo strawnym białku, którego najważniejszym zadaniem jest budowa komórek oraz wytwarzanie hormonów i enzymów. Dostarcza witaminę A, B1, B12 oraz niacynę, które wpływają na proces przemiany materii.

Dieta jogurtowa przykładowy jadłospis

Jak powinien wyglądać jadłospis przy stosowaniu diety jogurtowej? Niżej podajemy kilka propozycji na śniadania, obiady, kolacje i przekąski.

Śniadania:

  • jogurt owocowy z 3 łyżkami płatków crunchy, jabłko,
  • jogurt naturalny, kromka chlebka chrupkiego z polędwicą, pomidor,
  • jogurt naturalny z 3 łyżkami muesli, pomarańcza,
  • jogurt owocowy z 3 łyżkami płatków owsianych, banan,
  • kromka chrupkiego pieczywa, twarożek z ziołami,
  • jogurt zmiksowany z owocami (shake), 2 wafle ryżowe,
  • jogurt owocowy, kromka chleba z dżemem lub marmoladą, grejpfrut.

Obiady:

  • filet rybny ugotowany na parze z warzywami, ryż, surówka w białej kapusty, jogurt naturalny,
  • pierś kurczaka, ziemniaki, duszone warzywa, jogurt naturalny,
  • pierś z indyka, ryż z warzywami gotowanymi na parze, jogurt naturalny,
  • smażony filet rybny, kasza gryczana, brokuły gotowane na parze, jogurt naturalny,
  • kotlet schabowy saute, niełuskany ryż, pomidor, jogurt owocowy.

Przekąski:

  • jogurt owocowy,
  • owoce (grejpfrut, pomarańcza, banan, kiwi).

Kolacje:

  • zestaw owoców (pomarańcza, kiwi, banan) z naturalnym jogurtem,
  • kefir naturalny zmiksowany z owocami,
  • kromka chleba razowego, połowa papryki, jogurt naturalny,
  • twarożek z chudego białego sera z pomidorem i ogórkiem, pieczywo chrupkie, jogurt owocowy,
  • graham z plasterkiem chudego żółtego sera, jogurt naturalny, banan,
  • pieczywo chrupkie z chudą wędliną, pomidor, kefir.

Co ważne, to należy pić co najmniej 1,5 litra wody mineralnej dziennie.

Dieta jogurtowa efekty

Dieta jogurtowa to dieta, dzięki której można schudnąć do 6 kilogramów w 14 dni, ponieważ jest dobra na trawienie. Jogurty są także naturalnym źródłem wapnia i fosforu, budulców kości i zębów. Najważniejsze w tym programie żywieniowym są jednak żywe kultury bakterii, które ułatwiają i przyśpieszają trawienie. Dieta jogurtowa szybko przynosi zauważalne efekty, nie tylko wspomaga odchudzanie, ale poprawia samopoczucie oraz sprawia uczucie lekkości. Jogurty pomagają również oczyścić organizm z toksyn.

Dieta jogurtowa opinie

Dieta przez wielu specjalistów uznawana jest za jedną z najzdrowszych i najskuteczniejszych: dzięki zróżnicowaniu produktów szczególnie w witaminy, fosfor i wapń oraz łatwe do przyswojenia białko. Do jej wad może należeć to, że nie jest dietą tanią, oraz, że może być monotonna. Dieta jogurtowa nie jest polecana osobom, które mają problemy z metabolizmem białka oraz skarżą się na dolegliwości wynikające z niewłaściwej pracy nerek. Jak każda „szybka” dieta, również dieta jogurtowa może spowodować efekt jojo.

Zostaw komentarz
Odpowiedź na komentarz użytkownika

Zobacz również

Korzyści płynące z suplementacji białka dla sportowców

06 stycznia 2022

Budowanie masy mięśniowej i idealnej sylwetki jest długotrwałym procesem. Aktywność fizyczna oraz stosowanie odpowiedniej diety połączona z mnóstwem wyrzeczeń i samodyscypliną są czynnikami, które po pewnym czasie pomagają osiągnąć wymarzony efekt. N...więcej

Jak schudnąć po świętach? Skuteczne sposoby na szybki powrót do formy

19 grudnia 2021

Święta są czasem, w trakcie którego spożywa się wysokokaloryczne posiłki. Nietrudno wtedy o przybranie na wadze. Zwykle Boże Narodzenie wiąże się z kilkoma dniami spędzonymi przy stole. Jak schudnąć po świętach? Co zrobić, by skutecznie i szybko zgub...więcej

Produkty dietetyczne, na które warto zwrócić uwagę

07 grudnia 2021

Zmagasz się z nietolerancją glutenu? Cierpisz na cukrzycę? Chcesz wyeliminować z diety mięso i produkty odzwierzęce? A może po prostu zamierzasz zacząć zdrowo się odżywiać? W takim razie warto zwrócić uwagę na żywność dietetyczną. W sklepach można zn...więcej

Rosnące zainteresowanie dietą pudełkową

07 grudnia 2021

Zdrowe żywienie wzbudza bardzo duże zainteresowanie i okazuje się, że wiele osób zastanawia się nad tym jak może zmienić swoje żywienie i zacząć odżywiać się w racjonalny sposób. Zadanie to nie należy do łatwych, a problemem bardzo często jest czas j...więcej