Sok pomidorowy w diecie. Jak go wykorzystać?

Sok pomidorowy można wprowadzić do codziennej diety, ale nie wolno przesadzać. 100 g soku z pomidorów ma około 14 kalorii, a więc wypicie trzech litrów daje 500 kalorii. Dlatego wliczając go do diety odchudzającej nie należy przekraczać 1 litra – czyli 4 szklanek soku. Sok pomidorowy jest idealny do śniadania, obiadu oraz do popijania w ciągu dnia. Oprócz zalet zdrowotnych, które daje ten sok odchudzanie z nim jest zawsze łatwiejsze. Wszystko wynika z dużej zawartości składników odżywczych i małej kaloryczności.

Sok pomidorowy i jego właściwości

Zaletą soku pomidorowego stosowanego w diecie odchudzającej jest bardzo duże nagromadzenie substancji odżywczych przy małej ilości kalorii. Aby uzupełnić niedobory witamin w organizmie można spożywać większe ilości soku pomidorowego. Niektórzy uważają, iż sok pomidorowy można pić w nieograniczonych ilościach. Gdyż jest niskokaloryczny i daje uczucie sytości ( tak jak zupa). Można go spożywać na gorąco, albo na zimno. Dodatek szczypty pieprzu podnosi jego smak. Sok pomidorowy, stanowi w pewnym sensie wywar z pomidorów, w którym zawarte są wszystkie, najlepsze składniki.

Przede wszystkim zawiera wiele substancji, które są niezbędne przy odchudzaniu, czyli takich np:

  • sód oraz potas – regulujące gospodarkę wodną organizmu i pozwalające na pozbycie się wody spod skóry
  • magnez, który jest niezbędny w funkcjonowaniu mięśni, zmęczonych przez odchudzanie
  • wapń – gdyż pierwiastek ten wzmacnia kości
  • mangan oraz żelazo – które pozwalają odbudować krwinki, a w związku z tym substancje odżywcze są lepiej rozprowadzane po ciele
  • kobalt, cynk, miedź, fosfor, chlor, fluor, jod oraz karoten – konieczne do prawidłowego funkcjonowania ludzkiego organizmu, szczególnie w czasie diety.

Sok pomidorowy zawiera wiele witamin, w tym witaminy: K, oraz B1, B2, witaminę B6, C oraz kwasy: nikotynowy, a także pantotenowy, foliowy, kwas szczawiowy, biotynę i inne substancje. Sok pomidorowy jest zalecany osobom, zagrożonych zawałem serca. Bogactwo składników tego soku wpływa na wzmocnienie naczyń krwionośnych oraz dotlenia organizm. Sok ten pozytywnie wpływa na nerwy wzrokowe.

Jeśli ma się dostęp do zdrowych pomidorków, to można przyrządzić sobie swój własny sok. Dobrej jakości soki, dostępne w sklepach, dietetycy zalecają pić w dużych ilościach, gdyż nie zawierają szkodliwych substancji.

Related Posts

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *