Jak dbać o kondycję w domu?

W domowym zaciszu również z powodzeniem można dbać o kondycję. Inspiracji nie brakuje.

Jak zacząć dbać o kondycję

W dbaniu o kondycję najtrudniejsze jest zmobilizowanie się do systematycznych treningów. Wielu osobom łatwiej jest ćwiczyć w grupie, z trenerem, na konkretnych zajęciach. Wtedy gdy jednak nie mamy możliwości zapisać się na fitness czy siłownię nie powinniśmy rezygnować z aktywności fizycznej. W krótkim czasie pogorszy się nasza kondycja, a często także samopoczucie. Jak zacząć więc systematycznie dbać o kondycję? Nie katujmy się od razu bardzo zaawansowanymi treningami – nie dość, że poziom wysiłku zniechęci nas do dalszych treningów to jeszcze możemy nabawić się kontuzji, która na długo wyłączy nas z uprawiania sportu. Warto do codziennej rutyny włączyć na przykład półgodzinny szybki marsz lub 20 minut rozciągania, ćwiczeń na spalanie w konkretnych partiach, medytację połączoną z jogą. Tego rodzaju aktywność fizyczna pozwoli nam powoli wdrożyć się, zbudować kondycję, wyrobić w sobie systematyczność. Im bardziej będziemy zaawansowani, tym trudniejsze i bardziej wymagające ćwiczenia możemy zacząć wykonywać. Warto korzystać z programów ułożonych przez profesjonalnych trenerów – są one dostępne w internecie. Dobrą opcją jest również skorzystanie z treningu z trenerem personalnym, który pomoże nam ułożyć plan ćwiczeń podporządkowany celowi jaki chcemy osiągnąć oraz naszym możliwościom. Żeby wykonywać efektywnie ćwiczenia w zaciszu domowym warto zaopatrzyć się też w sprzęt, na przykład orbitrek czy rowerek oraz smartband (wiele modeli znajdziemy na Allegro: https://allegro.pl/kategoria/elektronika-sportowa-zegarki-sportowe-smartbandy-252793), który pozwoli nam kontrolować tętno czy spalane kalorie.

Miej pod kontrolą swój trening

Dla każdej osoby, która chce zadbać o aktywność fizyczną i mieć pod kontrolą swoją kondycję, przydatnym gadżetem będzie smartband. Opaska zsynchronizowana z naszym smartfonem będzie nie tylko liczyć korki zrobione w ciągu dnia czy też regularnie sprawdzać nasze tętno. Smartband pozwoli nam kontrolować ilość spalanych kalorii przy uwzględnieniu rodzaju treningu, będzie asystentem snu – pokaże nam rano ile godzin przespaliśmy snem głębokim, jak efektywny jest nasz sen. Co więcej, to fajny drobiazg dla miłośników gadżetów – zachęta do tego, żeby zacząć monitorować swoją aktywność fizyczną i stan zdrowia.

Sprzęt, w który warto się zaopatrzyć

Wykonując ćwiczenia w domu warto zainwestować w sprzęt, który nam to ułatwi. Na przykład orbitrek to urządzenie niezabierające dużo miejsca, idealne dla osób które lubią ćwiczyć oglądając film czy słuchając muzyki. Trening na orbitreku w przyjemny sposób pozwala nam angażować mięśnie całego ciała, jest on dobrym elementem ćwiczeń mających na celu zarówno spalenie zbędnych kalorii jak i wyrzeźbienie wybranych partii mięśni.

Dobrą opcją są też hantle – wykonywanie ćwiczeń z obciążeniem zwiększa ich efektywność, pozwala na dodatkowe zaangażowanie mięśni, wzmacnia je. Wbrew temu co się uważa, nie chodzi tu tylko o budowanie bicepsów.

Aktywność fizyczna ma kolosalne znaczenie dla naszego zdrowia. Obok prawidłowej diety i efektywnego snu stanowi filar naszej odporności. Ma też ogromne znaczenie dla naszego codziennego samopoczucia. Dlatego też warto dbać o nią, nawet jeśli mamy trudności ze zmobilizowaniem się w domu.

Facebook
WhatsApp
Twitter
LinkedIn
Pinterest

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *