Ćwiczenia na prosty kręgosłup – jak zniwelować wadę postawy?

Dodano: 09.01.2022 11:01
Aktualizowano: 19.01.2022 18:02
Udostępnij

Problemy z kręgosłupem są dziś powszechnym zjawiskiem. Przyczyniają się do tego: siedzący tryb życia, brak aktywności fizycznej, szkodliwe nawyki związane z postawą. Jeśli nie zadbamy odpowiednio o nasz kręgosłup – skutki mogą być opłakane. Bóle kręgosłupa, zwyrodnienie, skrzywienie – to tylko niektóre z konsekwencji. Jak zapobiec powstaniu lub pogłębianiu się wady postawy? Podpowiadamy w naszym artykule.

Ćwiczenia na prosty kręgosłup

Podstawą, jeśli chodzi o prosty kręgosłup, są wykonywane regularnie ćwiczenia na prosty kręgosłup. Można w ten sposób zapobiegać nieprawidłowościom i wzmacniać układ mięśniowo-szkieletowy, ale również skorygować nieprawidłową postawę.

Oto kilka prostych ćwiczeń, które należy systematycznie wykonywać:

  • Ściąganie łopatek – ćwiczenie polega na ściąganiu łopatek w tył w pozycji siedzącej. Ręce należy założyć za kark i odchylać łokcie, wówczas łopatki ściągniemy w tył.
  • Ćwiczenie McKenziego – należy położyć się na macie (na brzuchu), a następnie unosić do góry tułów, wspierając się na rękach, leżących na macie po obu stronach głowy (ułożonych na szerokość nieco większą niż szerokość barków).
  • Unoszenie hantli z pochylonym tułowiem – należy pochylić tułów, wypinając pośladki, a następnie unosić hantle o wadze 1-2 kg (10 razy w 3 seriach).

 

Ćwiczenia są niezwykle istotne, jeśli chodzi o profilaktykę wad postawy. Jeśli natomiast wada już występuje – są wręcz koniecznością, by móc cieszyć się zdrowym kręgosłupem. Jeśli jesteś z łódzkiego – pomoże ci w tym trener personalny łódź. Nie wahaj się korzystać z konsultacji i wsparcia specjalistów.

Proste plecy a mocne mięśnie brzucha

Co wspólnego mają mięśnie grzbietu, klatki piersiowej czy brzucha z właściwą postawą? Mięśnie brzucha umiejscowione są zarówno na ścianie przedniej, jak i tylnej brzucha. Mają niebagatelny wpływ na utrzymanie prawidłowej postawy. Odpowiadają też za stabilizację kręgosłupa. A zatem: by mieć proste plecy, trzeba wypracować mocne mięśnie brzucha. W tym celu należy wykonywać ćwiczenia izometryczne. Jednym z najprostszych (i zawsze możliwych do wykonania) ćwiczeń jest po prostu wciąganie brzucha, napinanie mięśni i przytrzymywanie ich w napięciu przez około 10 sekund. Ćwiczenia należy oczywiście wykonywać w seriach.

Czy można wyprostować krzywy kręgosłup?

Wiele osób zastanawia się, czy da się wyprostować skrzywiony kręgosłup. Wiele zależy oczywiście od stopnia zaawansowania wady. W razie wątpliwości warto skonsultować się z lekarzem, fizjoterapeutą, trenerem. Niemniej warto się starać i sumiennie wykonywać ćwiczenia. Dzięki temu można zmniejszyć wadę postawy, uzyskując proste plecy. Trzeba także pamiętać o trwałej zmianie nawyków – na przykład podczas pracy przy biurku. Trzeba zadbać o ergonomiczne wyposażenie miejsca pracy.

Zostaw komentarz
Odpowiedź na komentarz użytkownika

Zobacz również

Zipro – przegląd najpopularniejszych urządzeń do ćwiczeń

19 grudnia 2021

Regularne wykonywanie ćwiczeń to podstawa dobrego zdrowia i samopoczucia. Obecnie każdy może włączyć do swojej codziennej aktywności trening na urządzeniach. Nie musisz odwiedzać siłowni, ponieważ większość takich sprzętów bez problemu ustawisz we wł...więcej

Prezent dla rowerzysty – najciekawsze propozycje z rowerowego sklepu internetowego!

19 grudnia 2021

Podarunek, który nawiązuje do pasji, zainteresowań czy hobby obdarowywanego to zawsze idealny wybór. Jeśli bliska Ci osoba uwielbia jazdę na rowerze, uprawia ją regularnie lub jest wyczynowcem, postaw na prezent związany z jednośladem. Sprawdź, co wa...więcej

Roller do masażu – sprawdzony sposób na regenerację ciała

07 grudnia 2021

Rolowanie mięśni i powięzi to metoda, którą pokochali zawodowi sportowcy oraz rehabilitanci. Wałki i piłki do masażu doskonale sprawdzają się także przy domowej fizjoterapii. Regularne automasaże pozytywnie wpływają na elastyczność stawów i mięśni, ł...więcej

Maty do ćwiczeń – stwórz domową siłownię

08 listopada 2021

Ćwiczysz w domu? To świetnie – w ten sposób dbasz nie tylko o sylwetkę, ale przede wszystkim o zdrowie. Bez względu na to, jaką dyscyplinę wybierasz: rozciąganie, pilates, gimnastykę czy jogę, zawsze przyda Ci się wygodny strój, pozytywne nastawienie...więcej