ABS – co to? Ćwiczenia dla zaawansowanych

Dodano: 23.02.2020 10:02
Aktualizowano: 05.02.2020 10:17
Udostępnij

Wysiłek fizyczny przynosi widoczne rezultaty nie tylko dla naszej kondycji czy zdrowia. Sport w każdej postaci ma znaczny wpływ na nasze samopoczucie psychiczne. Endorfiny wytwarzane w trakcie aktywności poprawiają humor, sprawiają, że czujemy się szczęśliwsi. Dodatkowo tym sposobem zredukujemy wszelki stres, będziemy mieli pod pełną kontrolą nasze ciało, a przede wszystkim poprawimy koordynację ruchową. Rodzaj treningu jaki wybierzesz, w pełni zależy od ciebie. Siłownia czy dom? Trening cardio czy siłowy? Zarówno jeden, jaki drugi za niewielką cenę przyniosą Ci swego rodzaju komfort. Co jednak powiesz na konkretną aktywność, jaką jest właśnie ABS?

ABS – co to znaczy?

Skrót ten pochodzi z języka angielskiego. Abdominal Body System, to nic innego jak rozbudowany trening mięśni brzucha z podziałem na różne stopnie zaawansowania. Swoją specyfiką upodabnia się do znanej powszechnie „szóstki Weidera”. Część ćwiczeń wykonywana jest w podobny sposób. W Przypadku ABS, ważna jest jednak przede wszystkim budowa naszego ciała, a raczej jej znajomość. Istotnym jest, by wiedzieć, iż brzuch dzielimy na kilka odrębnych partii. Wyróżniamy mięśnie boczne, górną część mięśni prostych oraz dolną część mięśni prostych. Wiedza ta ułatwi nam wykonywanie ćwiczeń w odpowiedniej kolejności, tym samym przyspieszając końcowy rezultat.

Co to jest ABS?

Bez jakiejkolwiek wiedzy specjalistycznej, łatwo stwierdzić, iż trening siłowy jest o wiele bardziej wymagający niż na przykład jazda na rowerku stacjonarnym. ABS choć nie brzmi zbyt zachęcająco, właśnie ze względu na wysiłek i cierpliwość, jakie trzeba w niego zainwestować, w krótkim czasie zaowocuje zauważalnym efektem. Ćwiczenia te pozwolą na rozbudowanie oraz ładne wyrzeźbienie dolnych i górnych partii brzucha.

Program ten sprawdzi się świetnie dla osób pochłoniętych nadmiarem pracy oraz licznymi obowiązkami. Średni czas trwania takiego treningu wynosi zaledwie 8 minut. Wydawać by się mogło, iż w tym czasie nasze ciało nie przejdzie żadnych przemian. Nic bardziej mylnego. Aktywność ta angażuje nawet mięśnie dolnego odcinka pleców. Należy jednak pamiętać o systematyczności i schematycznym działaniu, by brzuch stał się mocniejszy i bardziej wymodelowany…

Jak ćwiczyć?

Zestaw ćwiczeń ABS to zbiór różnorodnych odmian, tzw. brzuszków. Ma on za zadanie pobudzić do pracy jak najwięcej partii mięśniowych, a dzięki swej różnorodności jest to możliwe. W trakcie treningu powinniśmy zmieniać ćwiczenia tak, by każda grupa mięśni ostatecznie została zaangażowana do pracy. Powtórzenia powinny zaś trwać od 4 do 6 sekund, a całość powinna być wykonywana bez żadnych przerw.

Choć życie według schematów nie każdemu odpowiada, w tym przypadku jest to kluczem do sukcesu. Trening powinien zacząć się od ćwiczeń na dolne proste mięśnie brzucha. W następnym etapie przechodzimy do ćwiczeń na boczne mięśnie brzucha, by ostatecznie skupić się na górnych prostych. Jeżeli zachowamy wyszczególnioną tutaj kolejność, efekty osiągniemy szybciej niż z góry to zakładaliśmy.

Ćwiczenia na płaski brzuch w domu

Wygląd naszego brzucha jest zależny od tkanki tłuszczowej, jaka go pokrywa. Co za tym stoi? Nasza dieta, styl życia… i aktywność fizyczna. Pierwszym, a zarazem najbardziej znanym ćwiczeń na te partia ciała, są brzuszki. Jest to klasyczne ćwiczenie, do którego wykonania potrzebować będziemy jedynie maty i wygodnego stroju. Leżąc na plecach, z dłońmi ułożonymi za głową, uginamy nogi. Odrywamy górną część pleców tak, by poczuć delikatne napięcie. Po 20 powtórzeniach przechodzimy dalej, tym razem do rowerka i przyciągania kolan.

Rowerek możemy jeszcze pamiętać z czasów dzieciństwa, gdy dla zabawy kładliśmy się na podłodze i wykonywaliśmy w powietrzu takie same ruchy nogami. Wystarczy zachować kąt 90 w zgięciu kolan i przejść do działania. Mimo, iż wciąż jest to trening ABS, ćwiczenie to jest jednym z przyjemniejszych. Więcej siły wymaga jednak wypychanie nóg w pozycji leżącej lub brzuszki połączone ze skrętem tułowia. Każde z nich wykonujemy po 10-20 powtórzeń.

Zacznij tydzień z ABS

Trening ABS nie jest zalecany dla osób borykających się z dużym problemem nadwagi. Sprawdzi się natomiast świetnie dla tych, którzy po prostu chcą zrzucić zbędne kilogramy. Wówczas, aktywność tego rodzaju będzie doskonałym uzupełnieniem cardio. Ośmiominutowe ćwiczenia poprawią naszą kondycję i zagwarantują sylwetkę jak z okładki!

Zostaw komentarz
Odpowiedź na komentarz użytkownika

Zobacz również

Ćwiczenia na prosty kręgosłup – jak zniwelować wadę postawy?

09 stycznia 2022

Problemy z kręgosłupem są dziś powszechnym zjawiskiem. Przyczyniają się do tego: siedzący tryb życia, brak aktywności fizycznej, szkodliwe nawyki związane z postawą. Jeśli nie zadbamy odpowiednio o nasz kręgosłup – skutki mogą być opłakane. Bóle kręg...więcej

Zipro – przegląd najpopularniejszych urządzeń do ćwiczeń

19 grudnia 2021

Regularne wykonywanie ćwiczeń to podstawa dobrego zdrowia i samopoczucia. Obecnie każdy może włączyć do swojej codziennej aktywności trening na urządzeniach. Nie musisz odwiedzać siłowni, ponieważ większość takich sprzętów bez problemu ustawisz we wł...więcej

Prezent dla rowerzysty – najciekawsze propozycje z rowerowego sklepu internetowego!

19 grudnia 2021

Podarunek, który nawiązuje do pasji, zainteresowań czy hobby obdarowywanego to zawsze idealny wybór. Jeśli bliska Ci osoba uwielbia jazdę na rowerze, uprawia ją regularnie lub jest wyczynowcem, postaw na prezent związany z jednośladem. Sprawdź, co wa...więcej

Roller do masażu – sprawdzony sposób na regenerację ciała

07 grudnia 2021

Rolowanie mięśni i powięzi to metoda, którą pokochali zawodowi sportowcy oraz rehabilitanci. Wałki i piłki do masażu doskonale sprawdzają się także przy domowej fizjoterapii. Regularne automasaże pozytywnie wpływają na elastyczność stawów i mięśni, ł...więcej