Dieta Dukana – zasady, efekty, produkty

Dieta Dukana nazywana również dietą białkowa jest najpopularniejszą dietą w Polsce. Dzięki niej możesz szybko osiągnąć wymarzony cel – schudnąć i utrzymać upragnioną wagę. Należy zacząć od tego, że dieta Dukana jest dietą białkową, co znaczy, że polega na dostarczaniu organizmowi głównie (a w pierwszej fazie niemal jedynie) tego jednego składnika odżywczego

Zasady diety Dukana

Podstawowe zasady o których musisz pamięta w czasie trwania diety białkowej:

  • jesz tylko wtedy gdy odczuwasz głód, ale tylko dozwolone produkty
  • do każdego posiłku powinnaś wypić 2 szklanki wody
  • w czasie trwania dwóch pierwszych faz nie stosuj żadnych tłuszczów
  • przez pierwsze tygodnie zmniejsz częstotliwość aktywności fizycznej, organizm jest osłabiony

Pamiętaj jednak, by cieszy się wymarzoną sylwetką musisz przestrzegać czterech podstawowych faz.

Faza pierwsza
Zwana fazą ataku. Krótka i przynosi natychmiastowe efekty. Trwa od 1 do 10 dni, w zależności od tego, ile chcesz straci kilogramów.W tej fazie spożywamy tylko produkty z dużą zawartością białka.

Faza druga
Faza naprzemienna kieruje nas do osiągnięcia wymarzonej wagi ciała.W tym czasie również spożywamy, jemy produkty białkowe, ale na zmianę z warzywami.

Faza trzecia
Polegająca na utrwaleniu zasad odżywiania. Jedna z najważniejszych punktów diety. Jeden stracony kilogram to 10 dni utrwalania. W czasie trzeciej fazy staramy się powoli wracać do zrównoważonej diety – czyli do naszego żywienia powracają owoce, pieczywo itp. Wprowadzamy je wyłącznie do dwóch posiłków. Faza ta ma na celu utrwalenie dopiero, co osiągniętej, nowej wagi ciała. Co istotne, czas trwania tej części diety jest uzależniony od liczby utraconych kilogramów. Na każdy kilogram przypada 10 dni diety, czyli po utracie 12 kilogramów etap trzeci powinien trwać 120 dni.

Faza czwarta
Stabilizacja. Polega na tym że przez 6 dni w tygodniu jesz to, na co masz ochotę, natomiast jednego dnia jesz wyłącznie produkty białkowe.

Podsumowując – w przypadku osoby, która zrzuciła 12 kilogramów, zasadnicza część diety potrwa około 10 miesięcy. Później czeka ją jeszcze etap czwarty, którego najlepiej nigdy nie kończyć.

Zalety diety Dukana

  • Szybka redukcja masy ciała.
  • Dieta nie wymaga liczenia kilokalorii
  • Jadłospis składa się z produktów smacznych i powszechnie dostępnych.

Wady diety Dukana

  • Dieta jest monotonna
  • Skutki uboczne,zaparcia.

Do kogo skierowana jest dieta Dukana? Efekty diety Dukana

Odpowiadając na pytanie do kogo skierowana jest dieta – zdecydowanie dla wytrwałych. Pułapką jest to, że podczas dwóch pierwszych etapów traci się najwięcej kilogramów, a jeśli nie utrzyma się diety w kolejnych dwóch, efekt może być opłakany. Dodatkowo dieta białkowa skutkuje zakwaszeniem organizm – spożywa się produkty zakwaszające organizm, a rezygnuje się z odkwaszających.

Wybierając tę dietę należy pamiętać, że nawet jeśli przyniesie szybko efekt, dużo czasu zajmie utrwalanie i utrzymanie go. Ćwiczenia i zbilansowana dieta, bogata w warzywa, owoce i nieprzetworzone produkty, przynosi efekty po dłuższym stosowaniu, jednak nie rujnuje zdrowia i nie należy się po niej obawiać efektu jojo.

Dieta Dukana bywa nazywana dietą cud. Dietetycy uważają, że daje najszybsze efekty u mężczyzn, którzy są oporni na odchudzanie. Należy jednak pamiętać, że nie jest to odpowiedni sposób na odżywianie się przez całe życie.

Już po miesiącu można zauważyć efekty. Odpowiednio dobrane składniki sprawiają, że osoba która ją stosuje po upływie 30 dni może stracić nawet 10 kilogramów. Warunkiem takiego spadku jest oczywiście ścisłe przestrzeganie zaleceń. Przez to dieta jest bardzo efektowna, a osoba która ją stosuje czuje się zmotywowana do walki o wymarzoną sylwetkę szybkimi efektami. Oczywiście nie da się podać ile schudnie każdy, kto podejmie się tej diety – wszystko zależy od predyspozycji oraz determinacji.

Dieta Dukana – zasady, efekty, produkty
5 (100%) 1 głosów

Related Posts

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *