Ćwiczenia na jędrne piersi

Każda z nas marzy o przepięknym, jędrnym biuście. Mało osób wie jednak, że to ćwiczenia działają najlepiej na wygląd naszych piersi. Odrzucamy kremy i tabletki, czas ruszyć do akcji! Pokażemy wam kilka prostych ćwiczeń, które z pewnością pomogą wam zobaczyć upragnione efekty bardzo szybko.

Dlaczego piersi tracą jędrność?

Każdy z wiekiem się zmienia, nasze ciało ulega starości. Przez wiele lat struktura wewnętrzna naszych piersi mocno przeistacza się. U kobiet młodych tkanka gruczołowa, czyli ta, która odpowiada między innymi za wytwarzanie mleka, jest znacznie większa i silniejsza, dzięki czemu piersi są jędrne i kształtne. Z wiekiem przybywa tkanki tłuszczowej, która zmniejsza sprężystość biustu. Skóra na całym ciele nie jest już tak samo elastyczna jak kilka lat wcześniej, dlatego też nie jest w stanie utrzymać piersi.

Dodatkowo duży wpływ na wygląd biustu ma także tryb życia. Kobiety coraz częściej garbią się, nie zwracają uwagi na swoją postawę w ciągu dnia. Źle dobierają staniki, nie korzystając z porad brafitterek. Gwałtownie tyją i chudną. Występujący często u kobiet efekt jo-jo powoduje rozciągnięcie skóry na piersiach. Głównym powodem zmniejszenia jędrności jest karmienie piersią.

Ćwiczenia z hantlami

Na początek zadbaj o dobrą rozgrzewkę. Mogą to być biegi krótkodystansowe, pajacyki, skakanie na skakance, krążenie ramion, czy same zwykłe podskoki. Dzięki temu podczas treningu nie doznasz żadnych kontuzji.
Pierwsze ćwiczenie wykonuj z hantlami. Jeśli ich nie masz, warto sięgnąć po dużą, plastikową butelkę z jakimś napojem, np. z wodą.

Stań w rozkroku, niedużym, najlepiej tak, aby stopy lekko wychodziły poza linię bioder. Unieś ręce trzymając w nich hantle. Złącz łokcie na wysokości klatki piersiowej. Zegnij ręce w łokciach uzyskując kąt dziewięćdziesięciu stopni. Następnie odsuwaj ręce w boki. Ćwiczenie powtarzaj 15 razy. Trening możesz również wykonać siedząc na krześle.

Kolejne ćwiczenie polega na położeniu się na plecach i ugięciu lekko kolan. Unieś ręce z hantlami przed siebie, połącz je w łokciach. Resztę ćwiczenia wykonuj tak samo jak poprzednie. Zachowaj pozycję leżącą. Tym razem złącz hantelki i unieś je na wysokości swojej głowy. Ugnij delikatnie łokcie. Rozłóż ramiona szeroko, a potem wróć do pozycji wyjściowej.

W każdym z tych ćwiczeń pamiętaj o napinaniu mięśni oraz o regularnym oddychaniu. Nie zapominaj, że łokcie powinny być ugięte cały czas, a każde zadanie wykonane rzetelnie i precyzyjnie.

Ćwiczenia bez hantli

Najlepszym przykładem ćwiczeń, które nie są związane z hantlami to pływanie. Aktywność fizyczna w wodzie mocno działa na nasze mięśnie.

Bardzo dobrym ćwiczeniem jest również pompka wykonywana na kolanach. Rozstaw ręce na szerokość swoich barków, dłonie ustaw tak, aby palce były ułożone do środka. Kolana powinny być oparte na podłodze, a całe ciało utrzymane w jednej, prostej linii. Następnie spróbuj przyciągnąć klatkę piersiową do podłogi, do momentu, aż twój biust będzie tuż nad dłońmi. Powróć do pozycji wyjściowej. Ćwiczenie powtarzaj tyle razy, ile jesteś w stanie je wykonać.

Ćwiczenia na jędrny biust pomagają przede wszystkim wzmocnić mięśnie klatki piersiowej. Nie są wymagające oraz trudne. Jedyną, bardzo ważną zasadą jest to, aby ćwiczyć regularnie. Każde z przedstawionych zadań powinno się wykonywać co najmniej piętnaście razy w dwóch seriach. Dzięki temu nasz mięśnie będą silniejsze, a biust przestanie brzydko opadać. Wystarczy, że poświęcisz swoim piersiom trochę więcej czasu niż dotychczas. Zapewniamy-warto!

Ocen ten wpis

Related Posts

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *