Pistacje – zdrowa przekąska

Pistacje wyróżniają się swoimi właściwościami, chociażby ze względu na składniki odżywcze. Przede wszystkim zawierają karotenoidy, oraz luteinę i zeaksantynę. Wspomagają ona pracę oczu, i zmniejszają ryzyko np. jaskry czy pojawiania się żółtych plamek. Ponadto obniżają ciśnienie tętnicze. Nazywane są inaczej zielonymi migdałami.

Właściwości odżywcze

Naukowcy twierdzą, że wystarczy spożywać tylko trzy każdego dnia. Posiadają właściwości antynowotworowe, dzięki gamma-tokoferolowi zmniejsza ryzyko powstawaniu guzów. Regularne spożywanie poprawia również funkcjonowanie układu sercowo naczyniowego. Pozytywnie wpływają na prawidłową pracę serca, oraz redukowanie szkodliwego cholesterolu. Jako jedyne orzechy zawierają karotenoidy, substancję, która wpływa na siatkówkę oka. Chroni ją przed powstawaniem żółtych plamek, oraz kurzej ślepoty. Zawierają sporo żelaza, w związku z tym są bardzo dobrze dla osób, które chorują na anemię. Można również spróbować ich, jako sposobu dla kobiet na zbyt obfite miesiączki. Pistacje zawierają również różne witaminy, które wpływają pozytywnie na organizm.

Są dość kaloryczne, jednak mimo to można włączyć je do diety odchudzającej. Wartość kaloryczna pistacji jest dość spora – 562 na 100 g. Zawierają dużą ilość błonnika, który szybko i na długo nasyca, oraz wpływa na metabolizm. W związku z tym, przyczynią się do spadku wagi jednak spożywane w umiarkowanych ilościach, zastępując nimi posiłek, a nie jego dodatkowa przekąska.

Pistacjowe smaki i alergie

Z pistacji można przygotowywać ciekawe dania, oraz różnego rodzaju ciasta. Dobrym pomysłem jest przygotowanie dla gości na przyjęcie lub dla siebie ciasta pistacjowego. Najpopularniejsze zawiera w sobie trzy podstawowe składniki: z róża i kardamonem. Jadalna pistacja jest tak naprawdę zieloną pestką. Upina odpada z łatwością, lub można ją mechanicznie usnąć.

Niestety, alergia pokarmowa pistacje jest występującą dość często. To nietolerancja na składniki pokarmowe i uznanie ich przez organizm za szkodliwe. Ich skutkiem są niekorzystne objawy ze strony układu pokarmowego oraz skórnego. Dlatego warto na samym początku, zanim zaczniemy spożywać pistacje zrobić testy alergiczne oraz porozmawiać o tym z lekarzem, który przeprowadzi na ten temat odpowiednie badania. Mimo tej negatywnej strony, pistacje mają wiele niezbędnych dla naszego organizmu składników. Są bardzo dobre i ich spożywanie zapobiega powstawaniu wielu chorób. Chociażby o czym wcześniej wspomniałam pomagają pozbyć się złego cholesterolu.

Facebook
WhatsApp
Twitter
LinkedIn
Pinterest

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *