Sprzęt na siłownie – na czym ćwiczyć, żeby schudnąć?

Chcesz schudnąć, ale nie wiesz jak się za to zabrać? Zastanawiasz się jakie ćwiczenia są najlepsze na zrzucenie zbędnych kilogramów i jaki sprzęt na siłowni warto wykorzystać w tym celu? Wszystkiego dowiesz się z poniższego artykułu. Podpowiadamy, które treningi są najbardziej optymalne przy redukcji wagi i jakie urządzenia będą w tym pomocne!

Ćwiczenia aerobowe, czyli podstawa

Pomimo tego, że diet odchudzających ciągle przybywa, trzeba mieć świadomość, że prawdziwym fundamentem odchudzania jest ruch. Im bardziej intensywny, tym szybsze spalanie kalorii możemy uzyskać, a tym samym więcej i szybciej tracimy na wadze. Sama dieta ma zazwyczaj krótkoterminowe efekty, jeśli nie wiąże się z tym całkowita zmiana nawyków żywieniowych. Dlatego też podstawowym elementem udanego zrzucania kilogramów powinny być przede wszystkim regularne treningi aerobowe.

Tego typu treningi określa się także jako ćwiczenia aerobowe. Ich zbawienny dla naszej sylwetki wpływ wynika ze zwiększonego zapotrzebowania na tlen, które z kolei przyspiesza bicie serca, a to powoduje zwiększenie zapotrzebowania na energię. Tym samym w czasie ćwiczeń aerobowych po prostu spalamy zbędne kalorie i co najważniejsze, ćwiczymy także swoją kondycję. Zanim jednak poruszymy dokładnie temat obejmujący sprzęt na siłownie – na czym ćwiczyć, żeby schudnąć, warto jeszcze wspomnieć o innym rodzaju treningu, który także jest skuteczny w kształtowaniu pięknej i smukłej sylwetki.

Trening siłowy a redukcja wagi

Niektórzy mogą się zdziwić, ale tak, faktycznie trening siłowy także spala zbędne kalorie. A co najważniejsze, pozwala również pięknie wymodelować sylwetkę. Warto bowiem wiedzieć, że im więcej mamy mięśni, tym więcej spalamy kalorii w trakcie wysiłku. Zatem ćwiczenia siłowe pozwalają rozbudować tkankę mięśniową przy równoczesnym redukowaniu tkanki tłuszczowej. Oczywiście nie znaczy to wcale, że od razu będziemy wyglądać jak kulturysta, co zwłaszcza w przypadku kobiet nie jest oczekiwanym efektem treningu.

Przy optymalnie dobranym obciążeniu i doborze ćwiczeń zyskać można jednak piękną i wysportowaną sylwetkę, bez zbędnego tłuszczyku. Przy czym warto tutaj zaznaczyć, że o ile w trakcie treningu aerobowego spalanie kalorii następuje w czasie jego trwania, to przy ćwiczeniach siłowych mamy do czynienia z pobudzeniem metabolizmu spoczynkowego. Czyli metabolizm jest zwiększony przez wiele godzin po jego zakończeniu.

Jaki sprzęt na siłownie – na czym ćwiczyć cardio i ciężary?

Jak widać, oba rodzaje treningów są niezwykle pozytywne w aspekcie odchudzania i mogą się świetnie uzupełniać. Dlatego dobrze jest połączyć trening aerobowy z treningiem siłowym, co da o wiele lepsze i szybsze efekty. Jaki sprzęt na siłownie sprawdzi się w takiej sytuacji? Do treningów aerobowych warto wykorzystywać przede wszystkim crosstrainery (orbitreki), bieżnie oraz rowerki stacjonarne. W przypadku ćwiczeń siłowych, kiedy jesteśmy początkujący w tym temacie, lepiej postawić na maszyny ze stosem np. do wyciskania, rozpiętek i treningów obwodowych, ponieważ są one bezpieczniejsze niż tradycyjne treningi ze sztangą czy hantlami.

Facebook
WhatsApp
Twitter
LinkedIn
Pinterest

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *