Domowe sposoby na łokieć tenisisty: 5 metod na leczenie domowe

Łokieć tenisisty to potoczna nazwa dla dolegliwości wynikającej ze zmian degeneracyjnych w obrębie włókien kolagenowych ścięgien. Schorzenie objawia się najczęściej poprzez charakterystyczny ból w okolicy nadgarstka, który w zaawansowanym stadium może promieniować do przedramienia. Jeśli chcesz uniknąć kosztownego leczenia u specjalisty, pamiętaj o szybkiej reakcji na dostrzeżone objawy i wypróbuj sprawdzone, domowe sposoby na łokieć tenisisty. Jak powinno wyglądać samodzielne leczenie łokcia tenisisty domowymi sposobami?

Mimo charakterystycznej nazwy, łokieć tenisisty nie jest schorzeniem rozwijającym się wyłącznie u tenisistów. Z silnym bólem w okolicy nadgarstka zmaga się coraz więcej osób z różnych innych grup zawodowych, takich jak pracownicy biurowi czy mechanicy. Niezależnie od rodzaju wykonywanej przez Ciebie pracy, dolegliwości bólowe możesz załagodzić wykorzystując wymienione w naszym artykule, domowe sposoby na łokieć tenisisty, które zostały zebrane i opisane dzięki współpracy z redakcją portalu bole-kości.pl

Jak złagodzić łokieć tenisisty? Leczenie domowe i sposoby na zmniejszenie bólu

Domowe sposoby na ból łokcia tenisisty mogą okazać się bardzo pomocne, zwłaszcza jeżeli zmagasz się z dolegliwościami bólowymi we wczesnym stadium ich rozwoju. Niezależnie od tego, jaką metodę leczenia domowego zastosujesz, pamiętaj, że jednym z najważniejszych czynników, wpływających na jej skuteczność będzie systematyczność oraz regularne powtarzanie konkretnej formy terapii.

1. Daj odpocząć swoim łokciom

Jeżeli rozwinął się u Ciebie łokieć tenisisty, postaraj się przede wszystkim nie nadwyrężać mięśni i stawów w ręce, w której odczuwasz ból. Odpoczynek i rezygnacja z nadmiernego przeciążania rąk to podstawowe czynniki, które musisz wziąć pod uwagę, jeśli chcesz szybko i sprawnie załagodzić dolegliwości bólowe towarzyszące temu schorzeniu.

Aby zapewnić łokciom odpoczynek, koniecznie zrezygnuj z wykonywania intensywnych ćwiczeń fizycznych oraz z podnoszenia ciężkich przedmiotów. Jest to niezwykle istotne, ponieważ odpowiednia regeneracja może zmniejszyć dokuczliwy ból oraz wzmocnić działanie innych stosowanych przez Ciebie form terapii. Jeżeli tylko masz taką możliwość, to zostań w domu na czas odczuwania najsilniejszego bólu lub poproś współpracowników o odciążenie Cię w czynnościach wymagających nadwyrężania mięśni lub stawów.

2. Wykonuj ciepłe-zimne okłady

Naprzemienne przykładanie do bolesnego miejsca ciepłych i zimnych kompresów może skutecznie złagodzić odczuwany ból oraz przyczynić się do przyspieszenia regeneracji mięśni i ścięgien objętych opuchlizną lub obrzękiem.

Ciepłe okłady stosowane są po to, aby zmniejszyć dolegliwości bólowe i usprawnić krążenie krwi. Rozgrzewający kompres możesz wykonać poprzez zamoczenie w gorącej wodzie czystego ręcznika lub wykorzystać specjalne, przeznaczone do tego celu woreczki lub okłady żelowe. Gdy przyłożysz okład do miejsca objętego opuchlizną lub bólem, przytrzymaj go tam przez około 3-4 minuty, a następnie zrób to samo z zimnym kompresem, wykonanym z zamoczonego w chłodnej wodzie ręcznika, owiniętych w czysty materiał kostek lodu lub gotowych, okładów żelowych.

3. Stopniowo, ale regularnie, wykonuj ćwiczenia pobudzające łokieć

Jeżeli rozwinął się u Ciebie łokieć tenisisty, leczenie domowe powinno uwzględniać stopniowe zwiększanie aktywności fizycznej, której głównym celem jest rozruszanie i pobudzenie łokcia do regeneracji. Niezależnie od tego, jaką formę treningu wybierzesz, pamiętaj, że powinien być on wprowadzany stopniowo, bez nadmiernego obciążania obolałych mięśni i stawów.

W zależności od stopnia zaawansowania dolegliwości bólowych oraz od Twoich indywidualnych preferencji, możesz zastosować ćwiczenia rozciągające, jogę lub stopniowe podnoszenie niewielkich ciężarów. Jeżeli odczujesz nasilenie bólu w trakcie treningu, to najlepiej zrezygnuj z samodzielnego wykonywania ćwiczeń i skonsultuj się z fizjoterapeutą, który będzie w stanie doradzić Ci jaka forma terapii będzie najbezpieczniejsza w Twoim przypadku.

4. Wykorzystaj maści, które przyspieszą rehabilitację

Kolejnym sposobem na złagodzenie objawów łokcia tenisisty jest stosowanie dostępnych bez recepty maści o działaniu przeciwbólowym oraz przeciwzapalnym. Redakcja portalu bole-kosci.pl proponuje wybór maści na bolące łokcie zacząć od preparatów, które zawierają w składzie naturalne substancje, takie jak wyciąg z czarciego pazura, kolagen morski, ekstrakty ziołowe czy sterole roślinne. Naturalny skład tego typu produktów może pomóc w skuteczny sposób wpłynąć na tempo regeneracji, nie wprowadzając do naszego organizmu inwazyjnych składników.

Codzienne smarowanie obolałego łokcia maścią, może zmniejszyć dokuczający Ci ból i zniwelować ewentualną opuchliznę. Jeżeli chcesz, aby zakupiony preparat działał jak ciepły lub chłodny kompres, to zdecyduj się na zakup rozgrzewającej maści końskiej lub wybierz chłodzący preparat, zawierający w składzie ekstrakt z eukaliptusa i nasiona konopne.

5. Zastosuj opaski uciskowe lub taśmy kinezjologiczne

Opaski uciskowe i taśmy kinezjologiczne to produkty, które mogą okazać się bardzo pomocne w zwalczaniu objawów łokcia tenisisty na co dzień. Ich celem jest usztywnienie oraz wzmocnienie obolałych mięśni i stawów. Regularne zakładanie opaski lub taśmy może zmniejszyć uporczywy ból oraz usprawnić mikrokrążenie, które wpłynie na przyspieszenie procesu regeneracji łokcia.

Opaska uciskowa to dobry wybór, jeżeli zależy Ci na mocnym usztywnieniu oraz łatwym nałożeniu stabilizatora. Większość opasek wykonywanych jest ze stosunkowo miękkiego i oddychającego materiału, dzięki czemu świetnie sprawdzą się w przypadku osób, które mimo schorzenia, jakim jest łokieć tenisisty nie chcą całkowicie rezygnować z aktywności fizycznej.

Taśmy kinezjologiczne wyglądają jak duże, kolorowe plastry, które przykleja się wokół miejsca objętego bólem. Regularne przyklejanie taśm może skutkować zniwelowaniem bólu, zmniejszeniem obrzęków oraz usprawnieniem krążenia krwi w danej partii ciała. Jedynym minusem plastrów kinezjologicznych jest fakt, że ich nakładanie może być początkowo problematyczne i trudne do samodzielnego przeprowadzenia przez osoby, które nie są rozciągnięte i mają problem z wykonywaniem większego zakresu ruchu w dłoniach.

Co robić, jeżeli ból nie ustępuje?

Zdarza się, że silny ból łokcia nie mija mimo stosowania zimnych okładów czy maści rozgrzewających. W takiej sytuacji, możesz sięgnąć po dostępne bez recept leki przeciwbólowe, które nie wyleczą przyczyny schorzenia, ale są w stanie załagodzić objawy, utrudniające codzienne funkcjonowanie. Pamiętaj jednak, aby w trakcie zażywania leków stosować się do zaleceń producenta i nie przekraczać dziennej, zalecane dawki danego preparatu.

W przypadku, gdy zastosowane metody leczenia nie działają, a dolegliwości bólowe utrzymują się powyżej 7 dni, to najlepiej udaj się do lekarza lub fizjoterapeuty. Specjalista będzie w stanie ocenić stopień zaawansowania schorzenia oraz zaleci Ci wdrożenie odpowiedniej formy terapii.

Related Posts

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *