Zdrowe przekąski na imprezę

Ile razy było tak, że już zadecydowaliśmy: ok, tym razem przestrzegam diety i nagle pojawia się zaproszenie na imprezę, albo wypadają Twoje urodziny? Wiadomo, że najłatwiejszym wyjściem jest kupienie paczki chipsów i innych przekąsek albo decyzja o zamówieniu pizzy, gdy dopadnie nas większy głód. Jednak przygotowanie zdrowego poczęstunku wcale nie musi być trudne i nudne! Poniżej znajdziesz kilka prostych przepisów.

1. Caprese

Bardzo szybkie, łatwe i niezwykle smaczne danie. Wystarczy, że pokroisz w plastry pomidora i mozzarellę. Przełóż je na talerzu na zmianę, dodaj liść bazylii, pieprzu, soli i skrop oliwą z oliwek. Gotowe!

2. Zdrowe kanapki

To najpopularniejsza forma przekąski, ponieważ z natury kanapki są sycące i szybko się je przygotowuje. Nie musisz z nich rezygnować, po prostu zadbaj o inny dobór składników. Przede wszystkim użyj pełnoziarnistego pieczywa, najlepiej razowego z ziarnami. Posmaruj je twarożkiem, udekoruj rzodkiewką i dopraw do smaku. Możesz je przygotować także np. z grillowanym bakłażanem, jajkiem i dodatkiem kiełków. Tak naprawdę ogranicza cię tylko twoja wyobraźnia!


3. Warzywne paluszki

Marchewkę i seler naciowy pokrój w paski. Do tego przygotuj sos tzatziki: do 300 ml jogurtu (gęstego, najlepiej naturalnego lub greckiego) dodaj obranego i bez nasion pół dużego ogórka. Zetrzyj go na tarce i dodaj 3 ząbki czosnku oraz łyżkę cytryny. Wszystko ze sobą wymieszaj i smacznego!

Doskonale sprawdzą się także sałatki: po prostu unikaj dodawania majonezu i odejdź od tych „klasycznych” typów. Wykorzystaj świeże produkty: sałatę, pomidorki koktajlowe, cebulę i dodaj np. ser feta i samodzielnie przygotowany sos na bazie oliwy.
Ważne są także napoje: postaraj się, aby nie brakło wody z cytryną, zwłaszcza, jeżeli na imprezie będzie alkohol. Odpowiednie nawodnienie pomoże uniknąć kaca i złego samopoczucia nazajutrz. No i co najważniejsze: po prostu baw się dobrze!



Zdrowe przekąski na imprezę
Ocen ten wpis

No Comments Yet

Leave a Reply

Your email address will not be published.

Hej! Poczekaj chwilkę :)

Zapisz się do naszego fit newslettera i zostańmy w stałym kontakcie. Nie spamujemy!

Wyrażam zgodę na otrzymywanie newslettera na mój adres email