Jak zaspokoić zapotrzebowanie na magnez bez stosowania suplementów?

Obecnie właściwie każdą witaminę czy substancję odżywczą możemy dostarczyć organizmowi w postaci kapsułek, proszków czy tabletek kupionych w aptece lub coraz częściej także i każdym sklepie. Producenci reklamują coraz to lepsze preparaty wspomagające odporność, suplementy przyspieszające odchudzanie oraz dostarczające poszczególnych składników istotnych dla funkcjonowania organizmu.

Nie jest żadnym odkryciem, że te same substancje zawarte są również w produktach, które spożywamy na co dzień. Można więc odżywiać się racjonalnie, niekoniecznie faszerując się cudownymi specyfikami z apteki (które nie są przecie ż lekami, a jedynie suplementami). Jednym z takich składników jest magnez. Podpowiadamy, gdzie i w jakich dawkach możemy go znaleźć.

Magnez – jak go dostarczać?

Magnez jest pierwiastkiem obecnym w wielu pokarmach. W naszym organizmie pełni bardzo ważne zadanie, jest bowiem odpowiedzialny za rozwój szarych komórek, pracę układu nerwowego oraz krwionośnego. Wspomaga koncentrację i pamięć, działa kojąco i uspokajająco. Dla dorosłej osoby dzienne zalecane spożycie magnezu wynosi od 300 do 420 mg. Liczba ta może być nawet większa w przypadku osób czynnie uprawiających sport.

Źródła magnezu

Dobrym źródłem magnezu są produkty zbożowe, czyli różnego rodzaju kasze, makarony, pieczywa – w tej grupie szczególnie bogata w magnez jest kasza gryczana. Dużo magnezu zawiera także kawa, orzechy czy gorzka czekolada, a wśród owoców i warzyw w kwestii zawartości magnezu zdecydowanie wygrywają brokuły i banany. Jak więc możemy zaobserwować, ten pierwiastek łatwo dostarczyć nawet bez układania szczególnie skomplikowanych jadłospisów. Oprócz pokarmów, bogatym źródłem magnezu jest także wysokozmineralizowana woda. Jej niecałe cztery szklanki mogą zapewnić już całe dobowe spożycie tego pierwiastka.

Co z suplementami?

Mogłoby się wydawać, że wszelkie suplementy diety są w takim razie zbędne i nieprzydatne. Jednak mimo tego, że niektóre pierwiastki, takie jak magnez, są obecne w wielu produktach i, co za tym idzie, nietrudne do dostarczenia, niektóre suplementy zawierają bardzo kompleksowe zestawy witamin. Ich przyjmowanie jest szczególnie wygodne dla osób, które nie mają ochoty zagłębiać się w układanie specjalnych jadłospisów, bądź potrzebują konkretnych dawek poszczególnych substancji odżywczych.

Jak zaspokoić zapotrzebowanie na magnez bez stosowania suplementów?
5 (100%) 1 głosów

Related Posts

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *