Dieta holenderska – zasady, efekty i opinie

Dieta holenderska nazywana jest inaczej dietą saszetkową, z tego względu, że jej zasadą jest spożywanie gotowych posiłków zamkniętych głównie w saszetkach. Dieta holenderska została opracowana przez holenderskich naukowców, a jej zadaniem jest pomoc w zrzuceniu zbędnych kilogramów.

Jakie są zasady diety holenderskiej?

Dieta holenderska zawiera zestaw posiłków przygotowanych na pięć dni, więc taki powinien być minimalny czas jej stosowania. Jednak w celu osiągnięcia bardziej spektakularnych efektów, dietę holenderską można stosować przez maksymalnie trzy tygodnie, poprzedzając kolejne podejście do diety dwudniową przerwą.

Główną zasadą diety holenderskiej jest to, że przez cały okres jej trwania należy spożywać jedynie gotowe posiłki, które wchodzą w skład zestawu. A należy do niego pięć różnych posiłków lub przekąsek, takich jak musli lub koktajl na pierwsze śniadanie, batonik na drugie śniadanie, gorący obiad, budyń na deser oraz bulion między posiłkami. Ma postać saszetek i batoników, które zastępują 5 posiłków dziennie. Jeden zestaw półproduktów starcza na 5 dni. Dzienna wartość energetyczna diety holenderskiej wynosi średnio 810 – 860 kcal.

Mimo niskiej kaloryczności, producenci diety zapewniają, że pokrywa ona dzienne zapotrzebowanie organizmu na witaminy i składniki mineralne, a dodatkowo posiada niezbędne certyfikaty zdrowia i jakości oraz jest zgodna z unijnymi wymaganiami dotyczącymi tego typu produktów. Oprócz przestrzegania głównych zasad diety holenderskiej, bardzo ważne jest to, by pamiętać o codziennym wypijaniu minimum dwóch litrów płynów, takich jak woda mineralna oraz niesłodzone herbaty, na przykład ziołowe.

Jakich efektów można się spodziewać?

Według twórców, stosowanie się do zasad diety holenderskiej pozwala na zrzucenie 1,5 – 2,5 kg w ciągu pierwszych pięciu dni jej stosowania, 3 – 3,5 kg podczas kolejnych pięciu dni oraz 8 kg w ciągu ostatnich pięciu dni diety.  Ponadto jako zaletę należy wymienić, że nie trzeba samemu przygotowywać posiłków, są one podane w postaci wygodnych saszetek i batoników.

Kto nie może stosować diety holenderskiej? Wady i zalety diety holenderskiej

Przeciwwskazaniem do stosowania diety holenderskiej jest ciąża oraz okres karmienia piersią. Ze względu na niską kaloryczność nie jest również wskazana dla dzieci, młodzieży, osób starszych oraz osób wyniszczonych w wyniku choroby, na przykład przy nowotworach. Wszystkie osoby, które są w trakcie leczenia powinny zasięgnąć porady lekarza, czy mogą stosować dietę holenderską. Najbezpieczniej jest, jeśli dietę holenderską stosują w pełni zdrowe osoby. Nasze ciało nie lubi drastycznych rozwiązań i zawsze stara się nadrobić straty, co w tym przypadku oznacza duże prawdopodobieństwo efektu jojo.

Podsumowując, osoby które próbowały diety holenderskiej, zapewniają, że stosowanie się do jej zasad pozwala skutecznie schudnąć bez efektu jojo. Jej podstawowym minusem jest cena, która waha się w granicach 100 zł za zestaw, który można zakupić w aptekach, bądź sklepach internetowych. Mimo zapewnień o jej skuteczności, w celu schudnięcia najlepsze jest zdrowe i racjonalne żywienie, które zapewni bezpieczne zrzucenie zbędnych kilogramów i o tym warto pamiętać.

Dieta holenderska – zasady, efekty i opinie
3 (60%) 3 głosów

Related Posts

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *