Zalety gotowania potraw na parze

Przyrządzanie posiłków to dla wielu z nas prawdziwa sztuka. Różnorodność dań zależy tylko i wyłącznie od naszej pomysłowości. Często jednak do tego wszystkiego dochodzą kwestie zdrowotne. Właśnie dlatego w ostatnich czasach tak popularne stało się gotowanie na parze. Spożywanie posiłków, przygotowywanych w ten sposób zaleca się osobom mającym problemy z wątrobą lub chcących zrzucić zbędne kilogramy. Dlaczego warto, byś wykorzystał je również w swojej kuchni?

Co warto wiedzieć na temat gotowania na parze

Aby przygotowywać posiłki na parze potrzebny jest specjalny sprzęt, czyli wykorzystywany w takich sytuacjach parowar. Można na nim przygotowywać kilka potraw jednocześnie. Wykorzystując tego rodzaju urządzenie, nie sposób przypalić danie, co mogłoby się zdarzyć podczas zwykłego gotowania czy smażenia. Warto także używać specjalnego garnka z wkładką. To na niej lokuje się żywność, a do naczynia nalewa się wodę.

0002B55EGSMQW9L7 C122 F4

Jeśli jednak nie masz możliwości zakupu parowaru ani garnka z wkładką, możesz zadowolić się samą wkładką. Musisz tylko posłużyć się średnicą pasującą do konkretnego garnka, który masz w domu. Wtedy również w nim przygotujesz smaczny posiłek z wykorzystaniem pary.

Gotowanie na parze – mocne strony

Zwolenników gotowania na parze oczywiście nie brakuje. Znajdują się wśród nich także lekarze i dietetycy. Co więc przemawia na korzyść takiej obróbki potraw?

Podczas gotowania na parze dania nie przesiąkają tłuszczem. Ponadto są całkowicie wolne od wszelkich szkodliwych substancji, które powstają w trakcie smażenia;
Potrawy tracą mniej składników odżywczych oraz witamin niż w przypadku wykorzystywania innych metod przyrządzania dań, takich jak smażenie, gotowanie czy duszenie;
Dzięki naturalnemu sposobowi przyrządzania, dania zachowują naturalną barwę oraz aromat, co wpływa na ich ostateczny smak;
Wszystko, co przygotowujesz na parze, wyda Ci się świeże i odpowiednio wilgotne (chyba nikt nie przepada za wysuszonym mięsem);

  • Posiłki przygotowywane w ten sposób, zawierają w sobie mniej kalorii;
  • W ten sposób można przygotować prawie każdy rodzaj pożywienia;
  • Dobrze zbilansowany posiłek przygotujesz już w trzydzieści minut;
  • Spożywanie dań przyrządzanych na parze jest o wiele zdrowsze i nie obciąża wątroby tak jak smażone czy pieczone potrawy;
  • Gotowanie na parze to wygoda i oszczędność czasu, który możesz przeznaczyć na inne czynności.

Jeśli tylko masz taką możliwość, wybieraj tę metodę obróbki cieplnej, a na pewno odczujesz różnicę.

Related Posts

  1. Gotowanie na parze jest bardzo zdrowe. Moja dieta odchudzająca opiera się na potrawach, które przygotowuję właśnie w ten sposób. Dzięki temu są niskokaloryczne, zachowują większość witamin oraz są lekkostrawne. Ponadto stosuję slimunox, żeby podkręcić metabolizm i efektywnie spalać tkankę tłuszczową.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *