Wymarzona sylwetka, lepsza kondycja i siła mięśni – spróbuj ćwiczeń na ergometrze wioślarskim

Ćwiczenia, które angażują wiele części ciała są najlepszym sposobem na szybkie spalenie zbędnych kilogramów i wyrzeźbienie mięśni. Będąc na siłowni wybierz więc taki rodzaj sprzętu, który zadba nie tylko o Twój brzuch lub ramiona, ale pozwoli Ci połączyć pracę nad nimi w jednym ćwiczeniu. Takim urządzeniem jest ergometr wioślarski. Jego wybór pomoże Ci szybko dojść do wymarzonej formy – wyrzeźbisz ramiona, plecy, nogi, brzuch i pośladki.

Ergometr wioślarski – jak działa i jakie daje efekty?

Ergometr wioślarski pozwala włączyć do pracy aż 95% mięśni Twojego ciała. Trening na tym urządzeniu to nie tylko utrata na wadze, ćwicząc regularnie możesz znacznie poprawić swoją kondycję i wytrzymałość. Aby jednak osiągnąć te wszystkie rezultaty musisz najpierw nauczyć się techniki wykonywania ćwiczeń na tym urządzeniu. Z pozoru może to wydawać się łatwe, przecież wystarczy tylko złapać za drążki i podciągać je do siebie. Nic bardziej mylnego – większość osób myśli, że te ćwiczenia skupiają się głównie na pracy ramion. Takie podejście skutkuje brakiem efektów. Trening na ergometrze skupia się przede wszystkim na sile naszych nóg. Przedwczesne włączenie do pracy mięśni ramion powoduje błędne wykonywanie ćwiczeń, który nie przyniosą oczekiwanych efektów.

Jak ćwiczyć na ergometrze wioślarskim?

Nauka odpowiedniej techniki pozwoli Ci cieszyć zgrabną sylwetką i poprawą kondycji w stosunkowo niedługim czasie. Jak zabrać się do ćwiczeń na ergometrze? Po pierwsze pamiętaj o odpowiedniej postawie. Usiądź na urządzeniu z lekko zgiętymi nogami w kolanach. Wyprostuj ramiona, a drążek złap mniej więcej na szerokość barków i trzymaj go w pełnym nachwycie – zapewni Ci to stabilizację ramion na ich całej długości. Lekko pochyl do przodu klatę piersiową. Następnie przejdź do przyciągania. W tej części ćwiczeń cały ruch opiera się na nogach, dopiero później włączają się plecy, a kiedy uchwyt drążka znajduje się na wysokości kolan przyciągamy go ramionami do klatki piersiowej. Kolejna część ćwiczeń to faza odchylenia tułowia – tutaj ważna jest odpowiednia pozycja pleców, mają one być lekko odchylone poza pionową linię postawy ciała, ramiona są tu rozluźnione i zgięte na wysokości piersi. Ćwiczenie kończymy powracając do postawy wyjściowej – tu pierwszeństwo maja ramiona, następnie zginamy tułów i lekko opieramy go na kolanach, w takim ułożeniu ciała odpychamy się i powracamy siedliskiem do pozycji wyjściowej.

Efekty ćwiczeń na ergometrze wioślarskim?

Opanowanie techniki ćwiczeń na ergometrze to klucz do sukcesu, wraz z kolejnymi treningami nabierzesz wprawy i zapamiętasz jak ułożyć swoje ciało. Ten rodzaj treningu pozwala na skuteczne i stosunkowo szybkie wyrzeźbienie całego ciała. To rozwiązanie zarówno dla osób, które chcą skupić się na treningu wytrzymałościowym, jak i siłowym. Szerokie zastosowanie urządzenia opiera się na regulacji obciążeń.

Treningi interwałowe na ergometrze pozwolą Ci na szybkie spalenie kalorii i podkręcenie metabolizmu. Jeśli to jest Twoim głównym celem ćwiczeń to spróbuj zastosować mniejsze obciążenia i w zamian za to skup się na większej liczbie powtórzeń.
Jeśli chcesz skupić się na wyrobieniu mięśni, wówczas zastosuj większe obciążenia. W tym przypadku nie skupiaj się aż tak na tempie wykonywanych ćwiczeń, co bardziej na ilości powtórzeń. Pamiętaj, że ćwicząc na ergometrze poprawisz nie tylko wygląd ramion, ale przede wszystkim zadbasz o szczupłe nogi, brzuch i pośladki.

Pamiętaj, by dostosować długość treningów do swoich możliwości. Zacznij od krótkich 15 minutowych serii, które możesz zwiększać wraz z upływem czasu. Pierwsze efekty zobaczysz już po 2-3 tygodniach regularnych treningów.

Wymarzona sylwetka, lepsza kondycja i siła mięśni – spróbuj ćwiczeń na ergometrze wioślarskim
4 (80%) 2 głosów

Related Posts

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *