Wiosłowanie półsztangą – zasady, efekty i opinie

Przy obecnie panującej modzie na zdrowe odżywianie i ciągłe udoskonalanie swojej sylwetki, gama ćwiczeń na poszczególne partie ciała stale powiększa się, a znane nam dotąd przyrządy, często otrzymują coraz to kolejne, równie ciekawe zastosowania. Tak jest również w przypadku sztangi, która, po odkręceniu jednego z odważników, może okazać się wspaniałym narzędziem do kształtowania tricepsu oraz mięśni grzbietu.

Wiosłowanie półsztangą – wykonanie ćwiczenia krok po kroku:

Przygotowanie:

  1. stajemy w rozkroku, nieco szerzej niż na szerokość bioder ze sztangą bez jednego odważnika, ustawioną równolegle do naszych stóp, obciążeniem do przodu;
  2.  schodząc do przysiadu, chwytamy za sztangę pod obciążeniem i lekko się unosimy.

Wykonanie:

  1.  w pozycji wyjściowej tego ćwiczenia mamy ugięte kolana pod kątem 120 stopni, uniesiony przód sztangi, ręce proste w łokciach oraz proste, pochylone w przód plecy oraz wypięte pośladki tak, jakbyśmy wstawali z przysiadu;
  2. uginamy łokcie w taki sposób, aby dotknąć dłońmi trzymającymi sztangę brzucha (wdech);
  3.  następnie prostujemy łokcie i wracamy do pozycji z punktu drugiego (wydech).

WSKAZÓWKA: nie należy rozpoczynać swojej przygody z wiosłowaniem półsztangą od dużych odważników. Dużo ważniejsze od obciążenia jest zachowanie prawidłowej postawy w trakcie wykonywania ćwiczenia, ponieważ jeżeli nie będziemy jej przestrzegać, to możemy nabawić się poważnego urazu pleców. Zdecydowanie korzystniej jest wykonać więcej powtórzeń lub systematycznie zwiększać obciążenie, wówczas gdy widoczne są postępy.

Wiosłowanie półsztangą – efekty

Wiosłowanie półsztangą to ćwiczenie, które dobrze jest włączyć na przykład do treningu obwodowego. Dzięki wiosłowaniu półsztangą wzmocnimy triceps oraz mięśnie grzbietu. Ponadto, mocne mięśnie grzbietu to gwarancja dobrego samopoczucia po dźwiganiu coraz większych ciężarów. Dobrze jest zatem potraktować to ćwiczenie jako przygotowanie do treningów z większym obciążeniem.

Wiosłowanie półsztangą – opinie

Według opinii osób związanych z środowiskiem kulturystów, wiosłowanie półsztangą to świetne ćwiczenie, zwłaszcza dla tych, których celem treningowym jest zwiększenie masy mięśniowej pleców. Zasadniczą zaletą wiosłowania półsztangą jest to, że nie trzeba wykonywać tego ćwiczenia szybko, lecz dokładnie. Kluczową rolę przy wiosłowaniu odgrywa bowiem ilość powtórzeń.

Wiosłowanie półsztangą to znakomity przykład ćwiczenia, które jest efektowne, lecz nie wykańcza organizmu. Jest to również ćwiczenie uniwersalne, ponieważ sprawdzi się zarówno jako element treningu obwodowego w połączeniu z ćwiczeniami cardio, jak i jako element treningu siłowego. Ponadto, ćwiczenie nie należy do najtrudniejszych i łatwo jest dostosować je do indywidualnego poziomu zaawansowania. Jeżeli zatem jeszcze nie miałeś okazji spróbować wiosłowania półsztangą, to najwyższy czas nadrobić zaległości.

Wiosłowanie półsztangą – zasady, efekty i opinie
Ocen ten wpis

Related Posts

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *