Wizyta u fryzjera i kosmetyczki – jak teraz wygląda?

Wizyta u fryzjera, czy kosmetyczki jest ponownie możliwa, po długim okresie zamknięcia zakładów spowodowanych wybuchem epidemii koronawirusa w Polsce. Konieczne jednak jest wprowadzenie nowych zasad bezpieczeństwa i odpowiedniego reżimu sanitarnego w trosce o zdrowie klientów i przedsiębiorców prowadzących działalność. Otwarcie salonów kosmetycznych i fryzjerskich nastąpiło 18 maja. Rząd wprowadził wtedy 3 etap odmrażania gospodarki i zmniejszania obostrzeń. Wizyta u fryzjera lub kosmetyczki wygląda teraz zupełnie inaczej.

Wizyta u fryzjera i kosmetyczki – co się zmieniło?

Od 16 kwietnia rząd wprowadził nakaz zakrywania ust i nosa, który cały czas obowiązuje i musi być stosowany również w salonach kosmetycznych i fryzjerskich. Każdy z klientów odwiedzających salon musi mieć maseczkę lub chustkę, która zakrywa usta i noc. Rękawiczki są obowiązkowe nie tylko dla pracowników. Te zalecenie dotyczy również klientów. Mogą to być rękawiczki jednorazowe lub jeśli takich nie posiadamy powinna wystarczyć sama dezynfekcja dłoni w salonie. W salonach, które otworzą się w nowym reżimie sanitarnym wszystkie rzeczy osobiste klientów będą mogły być przechowywane tylko w osobnych workach, tak żeby żadna z tych rzeczy się ze sobą nie stykała. Nie można powiesić teraz kurtki na wieszaku i odstawić torebki do szafki – wszystko musi być odpowiednio zabezpieczone i chronione. Jeśli chodzi o używanie telefonów komórkowych w salonie, to powinno być mocno ograniczone.

Liczba klientów

Kolejnym ograniczeniem, które klienci mocno odczują na swojej skórze, są odstępy czasowe między wizytami w salonach. Liczba klientów w salonach jest ograniczona, a dodatkowo czas wykonania usługi znacznie może się wydłużyć. Pracownicy są zobowiązani do regularnej dezynfekcji narzędzi, przyborów, stanowiska pracy i pomieszczenia – a to niestety pochłania dodatkowy czas. Ciągła dezynfekcja jest nowym zwyczajem w salonach kosmetycznych i fryzjerskich. Wszystkie akcesoria i tekstylia powinny być regularnie i odpowiednio dezynfekowane po każdym kliencie. Jeśli pracownicy salonu używają tekstyliów jednorazowych to powinny być one zmieniane po każdym kliencie. Jeśli zaś używają wielorazowych to powinny być one prane po każdym kliencie w min. 60 stopniach.

Badania

Zanim zostaniemy przyjęci w salonie pracownicy muszą wypytać nas o stan zdrowia czy też ostatnie przebyte choroby. Wszystko po to żeby mogli oni zachować bezpieczeństwo i niepotrzebnie się nie narażać. Przed wykonaną usługą powinna być wykonana specjalna ankieta z klientem i jeśli ten jest zdrowy, to dopiero wtedy można przejść do świadczenia usługi. Oprócz wypełnionej ankiety pracownicy salonów, którzy świadczą usługi muszą też wykonać swoim klientom pomiar temperatury.

W nowych zaleceniach odnośnie wznowienia działalności salonów fryzjerskich i kosmetycznych, zalecana jest rezygnacja z poczekalni. Chodzi o to, żeby nie utrzymywać bliskiego kontaktu z drugą osobą i nie przebywać zbyt długo obok drugiej osoby. Ma to na celu zminimalizowanie ryzyka zakażenia się. Konieczne jest zachowanie bezpiecznej odległości między klientami. Pomiędzy każdą osobą w salonie powinno być zachowane przynajmniej 1,5 m odstępu. Wszystko to ze względu na dobro i bezpieczeństwo klientów. Rząd nie zaleca również serwowania kawy czy herbaty – tak jak to było do tej pory. Pracownicy salonów nie mogą poczęstować swoich klientów i odpowiednio ich ugościć. Wyjątkiem jest woda, którą można podawać w salonach, ale tylko w opakowaniach jednorazowych.
Nowe ograniczenia tyczą się również rzeczy. Rząd zaleca, aby w salonach zrezygnować z wszelkich ogólnodostępnych testerów, do których każdy klient mógł podejść, dotknąć oraz użyć.

Pandemia koronawirusa spowodowała to, że na każdym kroku staramy się eliminować dotykanie tych samych przedmiotów, które dotykane były przez inne osoby, aby maksymalnie zminimalizować prawdopodobieństwo zakażenia COVID-19. Dlatego tak jak w sklepach spożywczych i aptekach, w salonach kosmetycznych i fryzjerskich jesteśmy proszeni o zapłacenie kartą, a płatność gotówką nie jest preferowana. Jeśli potrzebujemy skorzystać z usług fryzjera, warto już teraz umówić się na wizytę, ponieważ pierwsze wolne terminy są w ostatnich dniach czerwca.

Facebook
WhatsApp
Twitter
LinkedIn
Pinterest