Trening w okresie regeneracyjnym

Każdy trening wpływa korzystnie na nasz organizm. Jednak, żeby utrzymać, prawidłowy rozwój mięśni musimy pamiętać o rozluźnieniu i aktywnym odpoczynku. Jak wygląda taki trening i dlaczego jest tak ważny – wszystko w tym artykule!

Na czym polega trening w okresie regeneracyjnym?

Trening regeneracyjny w porównaniu do innych wyróżnia się mniejszą intensywnością. Wykonywana jest mniejsza ilość ćwiczeń, a podstawowe założenie takiego treningu skupia się na rozluźnieniu mięśni. Zalecany jest każdemu, kto regularnie odbywa ciężkie treningi takie jak np.: martwy ciąg czy przysiady.

Co daje nam trening w okresie regeneracyjnym?

  • usuwa uczucie zmęczenia
  • redukuje bóle mięśniowe
  • odpręża i relaksuje
  • pomaga dojść organizmowi do równowagi
  • wspomaga układ hormonalny, energetyczny i nerwowy
  • regeneruje organizm i pobudza

Jak wygląda trening w okresie regeneracyjnym?

Przede wszystkim trzeba wiedzieć, żeby odbywać go jak najszybciej po ciężkim i intensywnym treningu lub wysiłku fizycznym. Powinno się wykonywać ćwiczenia, o znacznie mniejszej intensywności niż zwykle. Można wtedy zrobić naprzemienny marsz przeplatany z rozciąganiem albo dobrać odpowiednie ćwiczenia rozciągające. Taki trening powinien być indywidualnie dopasowany do potrzeb osoby. Należy również pamiętać, że taka aktywność fizyczna powinna być bardziej w formie zabawy, na poprawę samopoczucia niż ciężki silnie obciążający trening siłowy.

Przykładowy trening w okresie regeneracyjnym

Po każdym ćwiczeniu zaleca się zrobienie przerwy około jedno minutowej. Na drugą serię można zmniejszyć przerwę do 30 sekund. Powinno się podczas ćwiczeń zrelaksować i nie zważać na pośpiech.
Przysiady: 1 seria – 10 powtórzeń, 2 seria – 15 powtórzeń, 3 seria – 25 powtórzeń
Spięcia brzucha: 1 seria – 10 powtórzeń, 2 seria – 20 powtórzeń, 3 seria- 25 powtórzeń
Pompki: 1 seria – 10 powtórzeń, 2 seria – 15 powtórzeń, 3 seria – 20 powtórzeń

Ważne wskazówki:

  • trening powinien być odbywany w formie zabawy niż ciężkiego wysiłku (nie powinno się zwracać uwagi na wykonywane ćwiczenia)
  • przeprowadzać go można kilka razy w tygodniu,
  • można go odbyć na świeżym powietrzu wspólnie z rodziną lub znajomymi np. grając w siatkówkę lub piłkę nożną.

Na koniec trzeba przyznać, że często taka forma odnowy jest zaniedbywana przez ludzi uprawiających sport. Zwłaszcza że właśnie taki trening odpowiada za eliminację zmęczenia podczas ciężkich ćwiczeń fizycznych. Trzeba również przyznać, że właśnie brak regeneracji sportowca – doprowadzać go może często do braku siły, a przez to może wystąpić brak efektów w treningach i problemy w osiągnięciu oczekiwanych efektów. Zatem nigdy nie zapominajmy o rozluźnieniu mięśni i chwili relaksu dla siebie. Tym bardziej, że można go wykonać z najbliższymi!

Trening w okresie regeneracyjnym
5 (100%) 1 głosów

Related Posts

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *