Trening Jillian Michaels -zasady, efekty i opinie

Jillian Michaels jest jedną z najbardziej znanych amerykańskich trenerek. Ma 43 lata, posiada dwoje dzieci, a przez lata stworzyła wiele domowych programów treningowych, a także książek dotyczących zdrowego trybu życia. Najbardziej kultowy- „30 day shred”- to szybka droga do osiągnięcia sukcesu.

Na czym polega trening Jillian Michaels?

„30 day shred” jest 30- dniowym wyzwaniem, podczas którego należy wykonywać połączenia ćwiczeń, najczęściej aerobowych i wzmacniających. Skupia się nie tylko na wysiłku fizycznym, ale również diecie, która powinna być podzielona w stosunku 80/20. Oznacza to, że 80% powinny stanowić pełnowartościowe posiłki, a 20 % przekąski. Jest to bardzo rozsądne podejście, ponieważ jeden grzeszek w postaci batonika nie przekreśli walki o upragnioną sylwetkę.
Składa się z trzech etapów, leveli, których intensywność rośnie wraz z upływającymi dnami, natomiast każdy level z trzech obiegów (circuits). Obieg zawiera ćwiczenia siłowe (3 minuty), aerobowe (2 minuty) oraz ćwiczenia mięśni brzucha (1 min.). Łączny czas trwania jednego treningu to około 30 minut, łącznie z czasem potrzebnym na rozgrzewkę oraz końcowe rozciąganie.

Ćwiczenia są bardzo różnorodne, nie ma mowy o monotonii. Często bazują na tych najpopularniejszych, m.in. plank, ale ulegają modyfikacji. Jillian nie skupia się na pojedynczych mięśniach, dlatego trening obciąża wiele stawów jednocześnie, co jest powszechną praktyką wśród trenerów.

Do kogo skierowany jest trening Jillian Michaels?

Przeglądając fora i czytając opinie ludzi, którzy zdecydowali się na wzięcie udziału w wyzwaniu można sądzić, że ćwiczenia nadają się dla każdego. To nieprawda. Istnieje szereg przeciwskazań, które wykluczają osoby starsze, z przewlekłymi chorobami zwyrodnieniowymi i tkanki łącznej, chorobami układu krążenia oraz przyjmującymi niektóre leki. Ze względu na stopień trudności, nie jest zalecany także osobom ze znaczną otyłością, ponieważ nacisk na stawy podczas wykonywania ćwiczeń oraz nadprogramowymi kilogramami byłby skrajnie niebezpieczny.

Efekty treningu Jillian Michaels

Trzydzieści dni jest krótkim okresem czasu, ale może być bardzo intensywnym. Osoby decydujące się na wyzwanie z Jillian Michaels zauważyły u siebie około trzykilogramowy spadek tkanki tłuszczowej, zmniejszenie obwodów ciała: biodra- 3 cm, uda- 1cm, brzuch- 4cm oraz wysmuklenie sylwetki. Podane dane są uśrednione. Zaobserwowano także, że rodzaj wykonywanej pracy nie wpływa znacząco na efekty, to jest, fizyczna praca nie spotęguje rezultatów, natomiast osoby decydujące się na bardziej restrykcyjną dietę i niemalże wykluczenie węglowodanów osiągały o wiele lepsze wyniki.

Trening Jillian Michaels -zasady, efekty i opinie
5 (100%) 2 głosów