Trening Ewy Chodakowskiej MODEL LOOK – zasady, efekty i opinie

Czy możliwe jest połączenie treningu wzmacniającego, odchudzającego i modelującego w jeden, obszerny film? Ewa Chodakowska udowadnia, że jest to możliwe, tworząc kolejny program, nazwany przez nią Model Look.

Ewa Chodakowska model look – program

Program jest na tyle zbilansowany, że mogą w nim brać udział zarówno osoby z podstawową jak i zaawansowaną koordynacją i kondycją ruchową. Trening ma przygotować nasze ciało do bycia “modelką/modelem”, dlatego łączy w sobie cechy ćwiczeń wzmacniających mięśnie, odchudzających i modelujących.

Program składa się z kilka kroków:

  • Krótka, 5 minutowa, rozgrzewka, bazująca na spokojnym rytmie i wymagająca pełnej kontroli swojego ciała
  • Zestaw ćwiczeń wykonuje się z lekkim obciążeniem (0,5-1kg) ale nie będzie błędem, jeśli na początku zrezygnujemy z ciężarków.
  • Zestaw składa się z 5 rund, każde ćwiczenie trwa 30 sekund
  • Pierwsza runda koncentruje się na naszych ramionach – ta partia jest prosta i nie wymaga dużych umiejętności
  • Druga runda to połączenie ćwiczeń na nogi i ręce
  • Trzecia runda to ćwiczenia na barki i plecy – uważana za jedną z najtrudniejszych partii w zestawie. Tu najważniejsza jest precyzja i brak forsowania
  • Czwarta runda obejmuje brzuch- zwłaszcza na jego dolne partie, oraz na mięśnie skośne
  • Ostatnia runda ma na celu spalić boczki.- druga w kolejności pod względem trudności. Ta część wymaga wytrzymałych mięśni nie tylko w partiach brzucha, ale przede wszystkim …rąk.
  • Każda runda poprzedzona jest 1 minutową przerwą
  • Trening trwa ok 45-50 minut

Model look – zalety

Program zakłada kompleksowe dbanie o nasze ciało, więc nie jest stricte nastawione na jeden cel. Każda przerwa trwa 60 sekund, dzięki czemu jesteśmy w stanie złapać oddech, odpocząć lub napić się wody. Dodatkowo, ćwiczenia, skierowane są dla osób które nie mają problemu konkretną, newralgiczną partią ciała, a ich celem jest kompleksowa zmiana. Wyraźnie podzielony program daje nam możliwość ominięcia danej części, lub powtórzenia jej w razie konieczności. Idealny dla osób które nie przepadają za ćwiczeniami typu cardio.

Model look – wady

Jak zwykle, w przypadku rozgrzewek wbudowanych w program, są one traktowane po macoszemu i polegają na naprzemiennych, nużących powtórzeniach. Pięciominutowa rozgrzewka jest za krótka, jak na tak intensywny i złożony trening całego ciała. Ponadto program nie kończy się ćwiczeniami rozluźniającymi, które pomogłyby w radzeniu sobie z zakwasami. Program nie jest skierowany dla osób z dużą nadwagą, problemami ze stawami, kobiet w ciąży lub osób starszych. Dodatkowo, nie sprawdzi się dla fanów cardio. Ponadto program ma raczej spokojną formułę, bez energicznej muzyki w tle i szybkich komend. Sprawdzi się bardziej dla fanów programu Skalpel, niż dla zwolenników Turbo.

Model look – opinie i efekty

W przypadku opisywanego treningu efekty zależą od dokładności i ilości powtórzeń, dokonanych na macie. Nie ma więc jednego, zagwarantowanego rezultatu, który obieca nam określoną liczbę zrzuconych kilogramów. Trening spala około 300kcal, a średnia ilość zrzuconych kilogramów, przez regularny miesiąc ćwiczeń, to około 3kg. Podsumowując więc – trening świetnie się sprawdzi, jeśli zależy nam nie tyle na zrzuceniu ogromnych ilości kilogramów, co na wyrzeźbieniu ciała.

Trening Ewy Chodakowskiej MODEL LOOK – zasady, efekty i opinie
5 (100%) 1 głosów