Szybki trening: jak sprzątać, żeby schudnąć?

Nie tylko trening na siłowni może być efektywny. Sprzątanie domu to również ciężka praca, która często wiąże się z przenoszeniem ciężarów i dużym wysiłkiem fizycznym. Dowiedz się jak sprzątać, żeby schudnąć – wykonaj szybki trening i pożytecznie wykorzystaj czas, łącząc ćwiczenia z obowiązkami domowymi.

Każda aktywność to utrata kalorii

Czas poświęcony na sprzątanie jest zależny od powierzchni mieszkania oraz ilości obowiązków. Czasami trzeba tylko pościerać kurze, zrobić pranie i wyczyścić podłogi, a innym razem umyć jeszcze okna i przeprowadzić generalne sprzątanie całego domu. Choć to na pozór mało wymagające czynności, cały dzień spędzony na aktywnym sprzątaniu może mieć wpływ na nasze samopoczucie. Zmęczenie to jedno, ale bardziej uciążliwe mogą okazać się np. bóle kręgosłupa.

Na szczęście przyjmując odpowiednie postawy ciała oraz świadomie angażując mięśnie – można je wzmocnić, np. wykonując domowe ćwiczenia na plecy. Warto także pamiętać, że każda, nawet najmniejsza aktywność powoduje utratę kalorii.

Ile kalorii możesz spalić?

Odkurzając przez 30 minut spalisz ok. 120 kalorii, a myjąc okna pozbędziesz się ich ok. 140. Poświęcając tyle samo czasu na prasowanie – stracisz 80 kalorii. Pamiętaj jednak, że podane wyniki zostały podane poglądowo. Utrata energii w Twoim przypadku może się różnić. Ma na to wpływ intensywność wykonywanych czynności oraz masa Twojego ciała.

Jeżeli chcesz zwiększyć skuteczność i pracować bardziej wydajnie, to włącz ulubioną muzykę. Powinna być energiczna – dzięki temu będziesz szybciej się ruszać i robić to całkowicie podświadomie.

Jak ćwiczyć? Domowy sposób na trening całego ciała

Przede wszystkim – regularnie! Systematyczność spowoduje, że miejsce, w którym mieszkasz będzie zawsze czyste, Twoje ciało zdrowsze i bardziej atrakcyjne, a Ty zyskasz satysfakcję z obydwu tych powodów.

Tak naprawdę, ćwiczenia rozpoczynamy już wtedy, gdy spinamy mięśnie. Wystarczy robić to świadomie, nawet podczas sprzątania – przenosząc kosz z praniem albo wiadro pełne wody.

Trening brzucha i ćwiczenia na plecy

Jeżeli zależy Ci na poprawie wyglądu górnych partii ciała – skup się na mięśniach brzucha. Jego trening powinien być przeprowadzony tak, aby wykorzystywał wszystkie funkcje mięśni i wcale nie musi to oznaczać wykonywania brzuszków, które przypominają skłony. Mięśnie brzucha służą pionizacji sylwetki i wraz z kręgosłupem stabilizują ciało podczas wszystkich czynności wykonywanych każdego dnia.

Czyszcząc podłogę, stań stabilnie, ale przesuń ciężar ciała na przód. Chwyć mocno kij od mopa lub miotły i zacznij ścieranie. Tak jak zwykle – wykonuj ruchy od prawej do lewej strony. Ten niecodzienny sposób wykonywania tak prozaicznej czynności sprawia, że mięśnie brzucha pozostając w tej pozycji są spięte przez cały czas, a kręgosłup staje się mocniejszy.

Jeśli chcesz zadbać o kręgosłup, staraj się go nie przekrzywiać podczas sprzątania. Podnosząc coś z podłogi rób tzw. sumo – squat. To przysiad, który wykonasz rozstawiając stopy na szerokość bioder, opuszczając nisko pośladki oraz napinając brzuch. Dzięki temu lędźwie nie obciążają się tak bardzo, jak podczas podnoszenia przedmiotów wykonując tylko skłon na nogach prostych w kolanach.

Ćwiczenia angażujące górne i dolne kończyny

Z kolei myjąc okna i inne płaskie powierzchnie, aktywnie pracują ręce, choć tak naprawdę najbardziej angażujesz tę wiodącą. Dlatego podczas porządków zadbaj o to, aby używać rąk naprzemiennie, ponieważ dzięki temu będą tak samo silne.

Prasowanie lub mycie naczyń możesz wykorzystać jako trening dolnych partii ciała. Pozostając w pozycji stojącej wykonuj odwodzenia nóg w bok i w tył. Unoś je na zmianę i rób to powoli używając siły swoich mięśni. Możesz też wspinać się na palce – kiedy utrzymasz się tak przez kilka sekund, a następnie wrócisz do pozycji wyjściowej, to wzmocnisz mięśnie łydek.

Pamiętaj jednak, aby wszystkie ćwiczenia powtarzać po kilkanaście razy. Niech ruchy będą dopracowane – ważne, aby spinać mięśnie, bo ćwiczenia wykonywane bez zastanowienia i wkładu energii nie dają zamierzonych efektów, na które z pewnością będziesz czekać kilka tygodni. Powodzenia!

Ocen ten wpis

Related Posts

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *