Suszone pomidory – właściwości, zastosowanie oraz kalorie

Kuchnia włoska to nie tylko spaghetti i pizza, ale także warzywa i duża ilość przypraw. Włosi upodobali sobie pyszne wina i… suszone pomidory. Nie bez powodu, Polacy kochają to warzywo w każdej postaci. Z roku na rok, spożycie pomidorów w Polsce wzrasta. Suszone pomidory zaś, już na stałe zagościły w naszych domowych spaghetti. Warzywa te, posiadają właściwości przeciwnowotworowe, oraz bardzo duże ilości likopenu i witaminy C, odpowiedzialnej za naszą odporność. Ich intensywny smak idealnie komponuje się z wieloma sałatkami, aromatycznymi daniami, rybami, mięsem a nawet winem.

Właściwości suszonych pomidorów

Likopen jest węglowodorem nasyconym, któremu przypisuje się właściwości chroniące organizm przed wieloma chorobami, w tym chorobami nowotworami oraz układu krwionośnego. Suszone pomidory posiadają w składzie większą dawkę likopenów, niż świeże, kupione w sklepie. Likopen odbudowuje połączenia międzykomórkowe oraz poprawia ogólną kondycje skóry. Dzięki zawartości ogromnej ilości witamin, w tym witaminy C, K, E, witamin z grupy B, kwasu foliowego, potasu, biotyny, wapnia i wielu, wielu innych, uznaje się go, za warzywo młodości i witalności. Tłuszcze, które posiadają czerwone warzywa, pomagają w nawilżeniu wewnętrznej strony skóry, dlatego są polecane w diecie osobą ze skłonnością do przesuszeń. Dodatkowo, poprzez zawartość tłuszczu zwiększają przyswajalność szeregu witamin w organizmie. Cynk zawarty w pomidorach, jest stałym suplementem w utrzymaniu zdrowych, mocnych paznokci i włosów. Jak widać, szereg pozytywnych efektów wynikający ze spożywania tego warzywa, przyczynia się do ogólnego, dobrego stanu zdrowia.

Zastosowanie suszonych pomidorów

Suszone pomidory znajdą zastosowanie w prawie każdym daniu. Powszechnie używane jako jeden z składników pizzy, sałatek a nawet zup, zagościł już na stałe w polskich domach. Pomidory, możemy jeść na śniadanie jako dodatek do bułki, w postaci grillowanego szaszłyka, oraz farszczów i sosów. Jako popularny dodatek do spaghetti, tworzy aromatyczny smak oraz idealnie komponuje się z innymi składnikami. Możemy wykorzystać je także jako dodatek do pasty z tuńczyka i innych ryb. Warzywa te, warto włączyć do swojej diety, szczególnie zimą. Chłodne miesiące wpływają na obniżenie odporności, gdzie skutecznym ratunkiem może okazać się stałe spożywanie pomidorów, pełnych witamin.

Kalorie suszonych pomidorów

Pomidory suszone, posiadają dużo tłuszczu. Osobom ograniczającym spożycie tego składnika, zaleca się odprowadzanie nadmiaru tłuszczy, poprzez odsączenie papierowym ręcznikiem. Szkoda rezygnować z tak bogatego w minerały warzywa. Dostarczają one organizmowi 14% tłuszczy, 5% białka i 23% węglowodanów. Ogólne kalorie suszonych pomidorów to 213 kcal na 100 gram.

Suszone pomidory przepis

Aby przygotować swoje własne, suszone pomidory, musisz posiadać: pomidory, przyprawy (sól, bazylia, tymianek, oregano, gotowa mieszkanka ziół), czosnek, oliwę oraz ocet.
Sposób przygotowania suszonych pomidorów

  1.  Przygotowane i umyte pomidory, przecinamy na pół. Łyżeczką wyciągamy gniazdo nasienne. Każdą łódeczkę, solimy.
  2.  Suszymy pomidory na słońcu. Przeciętnie, okres suszenia trwa do 4 dni. Jeśli pogoda nie sprzyja suszeniu warzyw, wkładamy przygotowane wcześniej pomidory do piekarnika, w temperaturze od 60 do 70 stopni, z użyciem termoobiegu. Pomidory, zostawiamy do 3 godzin w piekarniku.
  3. Ususzone pomidory wkładamy do misy i doprawiamy ziołami. Dodajemy odrobinę octu.
  4. Wkładamy pomidory do słoików wraz z czosnkiem tak, aby pozostawić miejsce, na olej.
  5. Zalewamy pomidory gorącym olejem roślinnym. Następnie, zakręcamy słoik i odstawiamy do góry dnem.
Ocen ten wpis

Related Posts

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *