Spadek libido podczas odchudzania – jak mu zaradzić?

Według badań statystycznych, co piąta Polka nie jest usatysfakcjonowana ze swojej wagi i próbuje różnego rodzaju diet odchudzających. Niestety, tak to już bywa, że wraz z ubywającymi kilogramami, często odchodzi również ochota na seks. Jak temu zaradzić? W poniższym artykule przedstawimy kilka faktów dotyczących naszego libido oraz zaproponujemy w jaki sposób utrzymać stałą temperaturę w sypialni.

Spadek libido przyczyny, czyli kilka słów o tym dlaczego w czasie odchudzania nie mamy ochoty na seks

Jedną z najbardziej charakterystycznych cech diety redukcyjnej jest dostarczanie organizmowi mniejszej ilości energii, niż wynosi nasze zapotrzebowanie. W związku z tym, nasz organizm uruchamia swoisty mechanizm obronny, który polega na ograniczaniu konieczności utraty zgromadzonej energii. Z tego powodu, oprócz spadku libido, w czasie zbyt restrykcyjnej diety redukcyjnej możemy odnotować również takie objawy jak osłabienie czy ospałość.

Spadek libido u mężczyzn

Choć psychologowie już dawno dowiedli, że mężczyźni odczuwają większą potrzebę zbliżeń niż kobiety, nie oznacza to wcale, że mężczyźni myślą o seksie nieprzerwanie. Nie mówi się o tym tak często, ale należy pamiętać, że problem obniżonego libido może dotykać również płci brzydkiej. Warto zatem mieć na uwadze, że jeżeli naszego partnera boli głowa, to wcale nie musi oznaczać, że prawdopodobnie wiedzie on podwójne życie. Bądźmy wyrozumiałe tak, jak nasi partnerzy są wyrozumiali dla nas, kiedy odmawiamy im stosunku po raz kolejny.

Sposoby na obniżone libido

Obniżone libido u jednego z partnerów może wyrządzić nieodwracalne szkody w relacji kochających się ludzi. Aby wyjść naprzeciw temu problemowi, proponujemy kilka sposobów, dzięki którym powstały problem nie powinien wydawać się aż tak straszny:

  1. zadbaj o prawidłową dietę – nawet dieta redukcyjna nie powinna wiązać się z obniżeniem popędu seksualnego, pod warunkiem, że jest prowadzona w sposób racjonalny. Jeżeli układasz swój jadłospis samodzielnie, pomyśl o konsultacji z dietetykiem, który po przeprowadzeniu odpowiedniego wywiadu zdrowotnego, zaproponuje taki sposób żywienia, aby zyskała na tym Twoja sylwetka, natomiast nie ucierpiała relacja z partnerem;
  2. porozmawiaj szczerze ze swoim partnerem – obniżone libido to żaden wstyd. Warto zatem poinformować o tym swoją drugą połówkę. Dzięki temu Twój partner będzie świadom, że to nie on jest winny aktualnej sytuacji w sypialni. Ponadto, istnieje duża szansa, że zacznie Cię wspierać, a pokonywanie problemu we dwoje zawsze jest znacznie łatwiejsze;
  3. zrelaksuj się – pamiętaj, że idealna figura to nie wszystko! Dopóki Twoja obecna waga nie zagraża Twojemu zdrowiu, szczupła sylwetka nie powinna być Twoim priorytetem. Pulchna, lecz uśmiechnięta i zadowolona z siebie kobieta zawsze będzie atrakcyjniejsza w oczach mężczyzny niż smutna mimoza.

Podsumowując, problem obniżonego popędu seksualnego jest powszechny i dotyka zarówno kobiety, jak i mężczyzn. Nie należy się wstydzić tej przypadłości, tylko zadbać przede wszystkim o odpowiednią komunikację z partnerem. Po wykonaniu tego trudnego kroku, wszystko staje się łatwiejsze, ponieważ napięcia na linii Ty-Twój partner zmniejszają się. Wówczas pozostaje nam jedynie zadbać o siebie oraz o dystans do świata, bo to jest prawdziwy klucz do czerpania przyjemności ze zbliżeń z ukochaną osobą

Spadek libido podczas odchudzania – jak mu zaradzić?
5 (100%) 1 głosów

Related Posts

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *