Seler naciowy – właściwości dietetyczne i odżywcze

Bez selera, trudno wybrać jakąkolwiek dietę. Posiada on właściwości odchudzające, dla organizmu. Korzeń selera, bardzo dobrze smakuje w zupie i można zastąpić nim przyprawy. Świetnie sprawdza się również, jako dodatek do sałatek. Jest niskokaloryczny. W 10 dag bulwy selera, jest tylko kilka kalorii. Posiada aż 86 wartościowych składników.

Właściwości odżywcze

Ilość witaminy C dwukrotnie przekracza tą, która znajduje się w owocach. Seler zawiera również witaminę B, fosfor, oraz kwas foliowy. Posiada również właściwości lecznicze. Znakomicie obniża ciśnienie. Nie wolno jednak, stosować nasion, które są przeznaczone do uprawy. Mogą być spryskane różnego rodzaju nawozami chemicznymi, dlatego warto skorzystać w tym celu ze sklepów ze zdrową żywnością.

Współczesne odmiany selera, pochodzą od dzikiego selera naciowego. Bardzo popularna, również wśród gwiazd Hollywood, jest dieta selerowa. Oczyszcza przede wszystkim organizm z toksyn, które są zawarte w pożywieniu. Jest również polecana, dla osób, które cierpią nad nadciśnienie tętnicze. Łodygi posiadają wyjątkowy smak, dlatego są bardzo dobrym dodatkiem do zup, jak również wyciskać z nich sok. Sok z selera, ma świetny wpływ na cały organizm. Najlepiej przygotować go samemu w domu, używając do tego sokowirówki, lub blendera. Można połączyć go z jabłkiem. To warzywo, zyskuje popularność nie tylko w kuchni. Dostarcza nam, odpowiednią ilość składników odżywczych. Odmładza, jak również rewitalizuje zmarszczki. Można go określić, jako eliksir młodości.

Właściwości dietetyczne

Seler, jest najbardziej popularnym warzywem w naszych czasach. Bardzo trudno, ugotować bez niego zupę, ponieważ nadaje jej smak. Zawiera błonnik, który pomaga w walce z cholesterolem. Jedzenie, trzech łodyg dziennie, wpływa na obniżenie tej substancji . Posiada również właściwości alkalizujące. Często w powodu kontaktu z różnego rodzaju toksynami, dochodzi do zakwaszenia organizmu. Co za tym idzie, bardzo często pojawiają się choroby. Aby uzyskać równowagę kwasowo-zasadową, należy spożywać go częściej niż raz w tygodniu. Dostarcza, również witaminy A, która wpływa na wzrok.

Najlepiej spożywać go na surowo, ponieważ w wysokiej temperaturze traci swoje właściwości. Zmniejsza ryzyko wystąpienia plamki żółtej oraz zaćmy. Istnieją jednak wady, dotyczące selera. Może on powodować reakcje alergiczne. Zbyt duże ilości, nie powinny być spożywane u kobiet w ciąży ponieważ może dość do poronienia. Ponadto, nie jest polecany dla osób, mających problemy z nerkami.

Seler naciowy – właściwości dietetyczne i odżywcze
5 (100%) 1 głosów