Sauna fińska – jakie korzyści dla naszej urody niesie?

Sauna fińska, inaczej zwana sauną szwedzka, to rodzaj suchej sauny, w której temperatura sięga nawet 120℃. Najczęściej zbudowana jest z drewna, po którym nie spływa woda. Przeznaczona jest dla osób z różnymi schorzeniami, ale także dla tych całkiem zdrowych w celu utrzymania w dobrej kondycji zdrowia fizycznego i psychicznego.

Sauna fińska – zalety

Sauna głównie przeznaczona jest dla osób zdrowych, w celu profilaktyki. Poprawia jakość życia i działa korzystnie na wygląd zewnętrzny, zwłaszcza jeśli masz problemy skórne. Często jest także pomocna w procesach odchudzania, oczywiście połączona z dieta i aktywnością fizyczną.

Korzyści dla zdrowego organizmu:

  • otwiera pory i oczyszcza je
  • oczyszcza organizm z toksyn
  • działa korzystnie na układ odpornościowy
  • wspomaga leczenie trądziku i tłustej cery
  • sprzyja produkcji endorfin
  • redukuje stres i jego skutki
  • pomaga w kłopotach z bezsennością
  • wspomaga regenerację mięśni
  • pobudza przemianę materii

Okazuje się, że fińska sauna ma również dobre działanie w przypadku wielu dolegliwości. Jednak najpierw, warto skonsultować się z lekarzem, w celu wykluczenia przeciwwskazań.

Wskazania do korzystania z sauny fińskiej:

  • wysokie ciśnienie krwi
  • astma oskrzelowa
  • choroby reumatyczne
  • infekcje górnych dróg oddechowych
  • infekcje pęcherza moczowego
  • nerwobóle
  • problemy mięśniowe

Sauna fińska – jak korzystać?

Wizyta w tego rodzaju saunie nie powinna przekraczać 15 minut, ze względu na bardzo wysoką temperaturę. Zalecane jest 10 minut i nie częściej niż raz w tygodniu. Przed wejściem, weź prysznic, po którym dokładnie wytrzyj się do całkiem suchego ciała. Do środka wchodzi się jedynie z ręcznikiem, a jeżeli zdarzy się, że jesteś sam w całym pomieszczeniu, zrezygnuj nawet z ręcznika, dla lepszych rezultatów. Przed sauną nie najadaj się za bardzo, ani nie pij alkoholu. Pamiętaj o odpowiednim nawodnieniu, zarówno przed jak i po wizycie. Wypicie dużej ilości wody przed wejściem, wspomoże wypocenie toksyn. Tuż po wyjściu, weź zimny prysznic.

Related Posts

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *