Odchudzanie po 40-stce – na co zwrócić uwagę?

Jesteś już po 40-stce i męczą Cię zbędne kilogramy? Mamy na to radę! Jak wiadomo, po 40-stce spada metabolizm i czasami również aktywność. Znasz to? Praca, dom, praca, dom? Zazwyczaj nie ma już chęci do ćwiczeń, wychodzenia na spacer czy uprawiania jakiegokolwiek sportu. Wieczory robią się monotonne, a kilogramy niestety nieustannie przybywają.

Odchudzanie po 40-stce czyli jakie produkty spożywać?

Dlatego aby ponura wizja nie rujnowała Ci życia, trzeba być nieustannie aktywnym i nie dać się lenistwu. Na początek najlepiej zwrócić uwagę na posiłki, które należy spożywać częściej (np. 5 razy dziennie), ale w mniejszych ilościach. Oczywiście w ciągu dnia warto je dodatkowo uzupełniać zdrowymi przekąskami (np. owocami lub warzywami). Kolejnym krokiem jest zrezygnowanie z cukrów prostych – które odpowiadają za skoki poziomu glukozy, a co za tym idzie, za wahanie nastroju i senność – na rzecz węglowodanów złożonych. To właśnie one są w stanie dodać nam zdecydowanie więcej energii niż cukry proste, a możemy je spotkać np. w pieczywie razowym, płatkach owsianych, razowych makaronach, w ryżu brązowym oraz w kaszy jęczmiennej i gryczanej. Niestety, z wiekiem należy również unikać wszelkiego rodzaju słodyczy, ciast, dżemów, słodzonych napojów oraz słodkich owoców, ponieważ organizm po 40-stym roku życia zdecydowanie szybciej gromadzi tłuszcz w tkance tłuszczowej.

Produkty, których należy unikać

Rezygnując z cukrów prostych warto w swoim jadłospisie – który powinniśmy dostosowywać do wieku, a nie przyzwyczajenia – uwzględnić ryby. Dlaczego? Otóż zawierają one zdecydowanie więcej zdrowszych i lepiej przyswajalnych dla nas tłuszczów. Jednakże to nie wszystko, nie zapomnijmy zwrócić uwagę na ilość spożywanej przez nas soli, ponieważ to właśnie ona odpowiada za podwyższenie ciśnienia we krwi. Również warto skorzystać z gotowych tabel, gdzie będziemy mogli odkryć jak bardzo kaloryczny jest spożywany przez nas posiłek, dzięki czemu będziemy w stanie dobrać do siebie indywidualną dietę, tym samym redukując odkładanie się tłuszczu w organizmie.

Napoje przede wszystkim!

Nie zapominajmy również o wypijaniu przynajmniej dwóch litrów wody dziennie – dobry jest także napar z herbaty zielonej, czerwonej, owocowej albo po prostu ziołowej – przy czym jedna szklanka wody wypita przed posiłkiem może zdecydowanie zmniejszyć nasze łaknienie, co bezpośrednio przekłada się na nasz wygląd.

Na sam koniec ćwiczenia i jeszcze raz ćwiczenia

Aczkolwiek sama dieta – po 40-stym roku życia – może nie wystarczać, dlatego warto uzupełnić swój plan na „idealną sylwetką” o ćwiczenia (przynajmniej trzy razy w tygodniu po godzinie). Trening powinien stymulowa organizm, a przede wszystkim mięśnie, aby nie uległy zwiotczeniu. Dodatkowo plusem takiej aktywności jest produkcja w organizmie endorfin, które przynajmniej w jakimś stopniu wywołają uśmiech na naszych twarzach. Tak na sam koniec, przyjrzyjcie się dobrze swojemu ciału, dostosujcie jadłospis do wieku, unikajcie wysoko przetworzonych i tłustych produktów oraz ćwiczcie – a Wasze ciało i dusza na pewno Wam się odwdzięczą.

Odchudzanie po 40-stce – na co zwrócić uwagę?
5 (100%) 2 głosów