Najskuteczniejsze suplementy na poprawę pracy mózgu

Problemy z koncentracją są coraz częściej występującym zjawiskiem, nie dotyczą wyłącznie osób dorosłych, ale również dotykają dzieci i młodzież. Umiejętność skupiania się jest kluczem do wykonywania pracy w szybszym tempie, łatwiejszej nauki oraz lepszego funkcjonowania. Trudności w skoncentrowaniu uwagi bywają wynikiem niedoboru mikroskładników, niewłaściwej diety, przemęczenia, niewysypiania się, niedożywienia, przeżywania emocji zbyt silnie lub nieprawidłowego ciśnienia krwi.

Jak wspomóc pracę mózgu?

Największym wrogiem dla mózgu jest brak odpoczynku, co niestety jest codziennością w obecnych czasach przepełnionych pośpiechem, przemęczeniem i przepracowaniem. Jeśli nie jesteśmy w stanie odpowiednio się zrelaksować, z pomocą przychodzą inne środki. Brak koncentracji to zazwyczaj wynik niezbilansowanej diety ubogiej w wartościowe składniki odżywcze. Dla wielu osób dobrym rozwiązaniem może okazać się dodatkowa suplementacja w postaci tabletek lub naturalnych ziół.

Najlepsze suplementy diety wspomagające koncentrację — ranking

1. Vita Buerlecithin

Vita Buerlecithin ma w swoim składzie lecytynę sojową, która bierze udział w pobudzaniu układu nerwowego, w związku z czym poprawia zapamiętywanie i koncentracje. W składzie tego suplementu można znaleźć także witaminy z grupy B ułatwiające wchłanianie wcześniej wspomnianego fosfolipidu do organizmu. W porównaniu do innych preparatów zawierających lecytynę sojową wypada bardzo dobrze, ponieważ jedna łyżka Vita Buerlecithin dostarcza wystarczająco lecytyny.

2. Olimp Żeń-Szeń VitaComplex

Żeń-szeń polepsza pamięć, zdolność uczenia się oraz koncentracje, dlatego jest polecany przy obniżonej sprawności umysłowej lub przy problemach ze skupianiem się. Efektywna dawka tej rośliny to ok. 30mg, suplement Olimp Żeń-Szeń VitaComplex jest najbliższy tej wartości ze względu na to, że mieści się w nim 26,5mg ginsenozydów.


3. Bilobil Intense

W Bilobil Intense znajduje się wyciąg z liści miłorzębu japońskiego, który zmniejsza lepkość krwinek, doprowadzając do usprawnienia przepływu tlenu w organizmie, co skutkuje zwiększeniem zdolności koncentracji, uczenia i zapamiętywania. Jest to suplement cechujący się największą zawartością wyciągu z miłorzębu (120 mg), jednak jeśli nie potrzebujemy aż tak dużej dawki, bez problemu można sięgnąć po mniejsze np. Tanakan-40 mg. Bilobil Intense występuje też w postaci 80 mg.

4. Omega-3 Forte 65% EPA+DHA

Niedobór kwasów tłuszczowych omega 3 wiąże się z nieumiejętnością skupienia się oraz złym funkcjonowaniem umysłu. Dodatkowo witamina E występująca w tym suplemencie wpływa pozytywnie nie tylko na przekazywanie sygnałów nerwowych w mózgu, ale i w całym ciele.

Najskuteczniejsze suplementy na poprawę pracy mózgu
5 (100%) 2 głosów

Related Posts

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *