Mięśnie kegla u mężczyzn – gdzie się znajdują, ćwiczenia na wzmocnienie

To nie mit, nie tylko kobiety posiadają mięśnie kegla. Wyćwiczone mięśnie kegla mężczyzn pozwalają kontrolować wytrysk, wzmacniają erekcję, a także przyczyniają się do większej przyjemności podczas orgazmu. Mężczyźni często nie zdają sobie sprawy, iż ćwiczenie tej partii jest tak samo istotne jak choćby biceps czy klatka piersiowa.

Gdzie znajdują się mięśnie Kegla u mężczyzny?

Mięsień dna miednicy, mówiąc konkretniej to mięsień łonowo-guziczny. Znajduje się pomiędzy kością łonową, a ogonową, czyli w końcowym odcinku kręgosłupa. U mężczyzn mięśnie Kegla, sięgają do gruczołu krokowego, środka krocza, odbytu oraz kości guzicznej. Oplatają penisa przy cewce moczowej.

Jak ćwiczyć mięśnie Kegla u mężczyzn?

Zazwyczaj mężczyźni dopiero po zauważeniu problemu konsultują się z lekarzem, powodem wizyty jest najczęściej nietrzymanie moczu czy brak erekcji. Często sięgają wówczas po suplementy, które miałby przywrócić ich dawną ‘formę’ oraz sprawność seksualną. Jednak wystarczą jedynie systematyczne ćwiczenia tej partii mięśniowej, które możesz wykonywać w dowolnym momencie oraz miejscu.

Pierwszym sposobem jest ściskanie mięśni, które znajdują się pomiędzy moszną, a odbytem. Ćwiczenie polega na przemiennym zaciskaniu, a kolejno – rozluźnianiu, mięśni. Ważną rolę odgrywa tutaj oddech. Podczas zacisku, wydychamy powietrze, natomiast przy wdechu, luzujemy.

Powinieneś być systematyczny, a także cierpliwy, ponieważ pierwsze efekty pojawiają się po około dwóch, maksymalnie pięciu tygodniach. Nigdy nie trenuj mięśni podczas oddawania moczu, ze względu na wzmożone ryzyko zapalenia pęcherza.
Zaciskamy mięśnie na pięć sekund, a kolejno wykonujemy przerwę o takim samym czasie. Powtarzamy czynność od piętnastu do dwudziestu razy. Możemy także wykonać dziesięć krótkich skurczy z rzędu, a następnie zrobić dłuższą przerwę, trwająca maksymalnie do trzydziestu sekund.

Drugim sposobem, jest noszenie kulek analnych, podczas spacerów czy treningów. Jednak nie zaleca się ich noszenia dłużej niż trzy godziny dziennie. Zadbaj o to, aby kulki były odpowiednio dobrane do twojego ciała – zwróć uwagę na ich ciężkość oraz długość, a także materiał, z którego zostały wykonane. Najlepszym tworzywem jest silikon medyczny, ponieważ nie uczula.

Dbaj o się w każdym z powodów

Trening zalecany jest nie tylko dla mężczyzn, którzy chcą wzmocnić bądź przywrócić swoją aktywność seksualną. Mięśnie Kegla wskazane są także dla mężczyzn z dużą nadwagą, po operacji prostaty, Panów w podeszłym wieku oraz prowadzących siedzący tryb życia. To ważne, aby ta partia była zadbana, pomaga Ci choćby podczas wykonywania czynności fizjologicznych.

W razie jakichkolwiek wątpliwości, umów się na wizytę ze swoim lekarzem prowadzącym. Nie bagatelizuj problemu, ponieważ zaniedbywanie tego obszaru, nie tylko odbiera Ci przyjemność płynącą z seksu. Może prowadzić także do innych ‘usterek zdrowia’, a nawet raka prostaty.

Mięśnie kegla u mężczyzn – gdzie się znajdują, ćwiczenia na wzmocnienie
5 (100%) 1 głosów

Related Posts

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *