Ławeczka do ćwiczeń czyli jaką wybrać i jakie ćwiczenia wykonywać!

Ławeczka to jeden z podstawowych elementów wyposażenia każdej domowej siłowni. Obecnie na rynku mamy bardzo duży wybór tego rodzaju sprzętu, dlatego w tym artykule dowiesz się na co zwrócić uwagę przy wyborze ławeczki do ćwiczeń, aby zapewniała ona komfort użytkowania oraz bezpieczeństwo. Na rynku możesz znaleźć taki sprzęt już od około 100 zł, a najdroższe modele mogą dochodzić nawet do 800 zł, wysoka cena nie zawsze idzie w parze z odpowiednią jakością, więc przygotowaliśmy kilka punktów na które powinieneś zwrócić uwagę przy wyborze.

Na co zwrócić uwagę podczas wyboru ławeczki do ćwiczeń?

Pierwsze na co powinieneś zwrócić uwagę przy wyborze ławeczki jest solidność wykonania oraz stabilność. Ławka powinna cechować się prostą i mocną konstrukcją, aby zapewnić bezpieczeństwo na odpowiednim poziomie.

Kolejną ważną cechą ławeczki, jest możliwość regulacji kąta nachylenia oparcia względem siedzenia. Dzięki temu będziesz w stanie wykonać wiele różnych wariantów ćwiczeń w różnych pozycjach i tym samym zaangażować swoje mięśnie pod wszystkimi kątami.

Warto zwrócić uwagę na jakość tapicerki jaką pokryta jest ławeczka. Użyte do tego okrycia słabej jakości materiały, mogą bardzo szybko się ścierać i znacznie obniży to komfort użytkowania tego sprzętu. Pamiętaj też, że ławeczka nie powinna być zbyt miękka, aby nie utrudniać stabilizacji przy ćwiczeniach.

Koniecznie sprawdź podstawkę ławeczki. Powinna ona być pokryta materiałem antypoślizgowym, aby ławka stała stabilnie podczas użytkowania.

Chcąc poszerzyć swoje możliwości treningowe w domu, możemy się także zainteresować sprzętem dodatkowym do naszej ławeczki, takim jak na przykład:

  • modlitewnik pozwalający na wykonanie wielu ćwiczeń skierowanych głównie na mięśnie ramion
  • stojak na sztangę, pozwalający w sposób bezpieczny rozpocząć takie ćwiczenia jak wyciskanie
  • sztangi leżąc lub przysiady ze sztangą
  • ławka rzymska pozwalająca na wykonanie wielu ciekawych ćwiczeń na tylną taśmę mięśniową (pośladki, kulszowo-goleniowe)
  • uchwyty do pompek – pozwalają wykonywać pompki bez uczucia dyskomfortu w stawie nadgarstkowo – śródręcznym

Przykładowe ćwiczenia jakie możesz wykonać w domu posiadając taki sprzęt

Ćwiczenia na mięśnie klatki piersiowej:

  • Wyciskanie hantli leżąc na ławce poziomej lub skośnej
  • Rozpiętki
  • Pompki z nogami na podwyższeniu

Ćwiczenia na mięśnie brzucha:

  • spięcia brzucha na ławce poziomej
  • wznosy nóg w leżeniu na ławce płaskiej
  • skręty tułowia na ławce skośnej
  • plank bokiem z nogami opartymi o ławeczkę

Ćwiczenia na plecy

  • wiosłowanie hantlami w podporze o ławkę
  • wiosłowanie hantlami w leżeniu na ławce skośnej

Ćwiczenia na mięśnie nóg

  • przysiad bułgarski (przysiad na jednej nodze z drugą nogą opartą o ławkę)
  • wchodzenie na ławkę (forma przysiadu jednonóż)
  • wspięcia na palce siedząc z ciężarem na kolanach
Ławeczka do ćwiczeń czyli jaką wybrać i jakie ćwiczenia wykonywać!
Ocen ten wpis

Related Posts

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *