Krótko, szybko, efektywnie – trening HIIT

Każdy jest zabiegany, często nie mamy czasu na godzinne treningi na siłowni, a przecież chcemy być szczupli, mieć wspaniałą sylwetkę.

Czy jeśli jesteśmy zapracowani i nie mamy kilku wolnych godzin w ciągu dnia jesteśmy skazani jedynie na marzenia o doskonałej figurze? Otóż nie! Jest na to doskonałe rozwiązanie, nawet lepsze niż długie wielogodzinne treningi –  Trening HIIT.

Trening HIIT cieszy się bardzo dużą popularnością, ze względu na wysoką intensywność. HIIT to anglojęzyczny skrót od słów „High Intensity Interval Training”, co w tłumaczeniu oznacza „Trening Interwałowy o Wysokiej Intensywności”. Są to krótkie, lecz bardzo intensywne serie ćwiczeń, które pozwalają na spalenie nadmiaru tkanki tłuszczowej nawet w 8 tygodni.

Jeszcze jakiś czas temu uważano, że długie wielogodzinne treningi są najskuteczniejsze. Zwiększając wydolność nie forsując organizmu. Jednak okazuje się, że jednak te krótsze intensywne są znacznie skuteczniejsze.

Sesja treningowa HIIT trwa do 30 minut, a wykonując je 2-3 razy w tygodniu możemy osiągnąć naprawdę zdumiewające efekty. Obranie odpowiedniej strategii treningu nie tylko pomoże w zwiększeniu masy mięśniowej, ale również ułatwi pozbycie się nadmiaru tkanki tłuszczowej.

Wysoka skuteczność tego treningu spowodowana jest znacznym przyspieszeniem przemiany materii, wzrostem produkcji hormonu wzrostu, który jest odpowiedzialny za budowę tkanki mięśniowej, zmniejszając jednocześnie poziom lipidów, insuliny i cukrów we krwi.
Podczas zwykłego treningu wytrzymałościowego metabolizm wchodzi na pewien pułap i zwalnia w miarę upływu czasu. Przy treningu HIIT metabolizm utrzymuje się jeszcze kilka godzin po zakończonym treningu, na poziomie osiągniętym podczas treningu.

HIIT składa się z 3 faz

  1. Bardzo intensywna doprowadzająca do granicy wytrzymałości, trwająca 30-60 sekund
  2. Tempo umiarkowane, czas trwania 3 razy dłuższy niż pierwszej fazy (1,5 – 3 min)
  3. Intensywny trening trwający 15-30 sek.

Fazy te powtarzamy w kółko, alby trening trwał 20-30 min.

Trening ten jest zarówno dla początkujących jak i zaawansowanych. Ćwiczenia można wykonywać zarówno bez jak i z obciążeniem.

Powodzenia w treningu i szybkiego spalania.

Ocen ten wpis

Related Posts

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *