Kasza kuskus – właściwości i wartości odżywcze

Kasza kuskus, dla muzułmanów jest symbolem bogactwa. Również my, możemy o niej tak powiedzieć ze względu na jej właściwości. Stała się bardzo modna, szczególnie przez dania wegetariańskie i wegańskie i łatwo ją kupić w każdym sklepie. Może być idealnym dodatkiem do sałatek. Jej sukces, to przede wszystkim zaleta w przygotowaniu. Jest gotowa po zalaniu ją wrzątkiem. Otrzymuje się ją z pszenicy, mąkę pszenną, miesza się z wodą a następnie otrzymuje kasze. Dania z niej przygotowanie podchodzą z kuchni z Maroka.

Jakie wartości odżywcze posiada kasza kuskus?

Podaje się na dużym talerzu, razem z sosem. Jest pyszna, dlatego tak popularna. Potrawy na jej bazie są dobre dla całej rodziny, oraz ze względu na różne okazje. Kasza kuskus jest dość kaloryczna, szczególnie ze względu na to z czego jest robiona. Wyróżnia się również zawartością białka, posiada mało tłuszczu dlatego jest dobra dla osób z problemami z cholesterolem. Posiada bardzo dużo składników odżywczych, w tym witaminy. Kuskus nadaje się idealnie do dań obiadowych, ale również innych. Indeks glikemiczny, również wskazuje, że mogą spożywać go ludzie z cukrzycą, bez większego problemu.

Potrawy z kuskus, są bardzo dobre. Szczególnie polecam sałatkę z kasza kuskus. Należy dodać do niej, żurawinę, pestki z dyni, oraz ser feta. Można polać ją oliwą z oliwek. Samo zrobienie sałatki zajmuje ok. 12 minut, a jest naprawdę niezłym pomysłem na lekką przekąskę. Dobrym pomysłem jest też alpejska sałatka. Wystarczy jedno opakowanie kuskusa, trzy rodzaje papryki, kilka oliwek, pomidory. Wszystko razem ze sobą wymieszać. Jeśli chcemy przyrządzić deser, należy zakupić serek mascarpone, śmietanę, cukier oraz owoce. Mogą być to truskawki. Na dno pucharka układamy umyte i przepołowione truskawki, przykrywamy kilkoma łyżkami wcześniej zrobionego kremu ze śmietany, i wsypujemy kuskus. Danie jest bardzo łatwe w przygotowaniu, i dodatkowo bardzo smaczne.

Wady kaszy

Kasza kuskus, nie posiada wad i jest bezpieczna dla każdego. Jest dość lekkostrawna, dlatego pożywać ją może każdy w dowolnych ilościach. Idealnie nadaje się do każdego dania, i jest tania. Mogą ją również spożywać osoby, które nie przepadają za innymi rodzajami kaszy np. za gryczaną. Nie powinny jej jedynie jeść osoby, z nietolerancja glutenu. Jako jedna z niewielu kasz, posiada bardzo dużą ilość wapnia. Jest też świetna alternatywą, dla osób, które są miłośnikami sałatek i pasuje do każdego dodatku. Bardzo dobrze smakuje też z dodatkiem świeżych owoców, oraz różnego rodzaju sosów.

Czytaj więcej:



Kasza kuskus – właściwości i wartości odżywcze
5 (100%) 1 głosów