Co jeść i pić po intensywnym treningu?

Każdy, kto chce uprawiać sport wie, że po wysiłku fizycznym trzeba uzupełnić płyny. Najważniejsza jest więc woda. A co jeść, po intensywnym treningu? Czy w ogóle dostarczać organizmowi składników odżywczych?

Odpowiedź na pytanie brzmi: tak. Ale tylko to, co przyniesie szybką regenerację zmęczonym mięśniom?

  1. Priorytetem jest woda. Na każde utracone pół kilograma, przypada 550-650 ml wody. Najlepiej nie wypijać wszystkiego naraz, rozłożyć sobie tak, żeby dostarczyć ją w ciągu godziny.
  2. Nie zapominaj o węglowodanach – Uzupełnienie węglowodanów jest bardzo ważne. Węglowodany uzupełniają poziom glikogenu w mięśniach. Jeśli chcesz uzyskać taki efekt, najlepiej jeśli spożyjesz je do 15 minut po treningu. Nie musi to być od razu duży węglowodanowy posiłek- wystarczy, że wypijesz szklankę soku pomarańczowego, który zawiera aż 10 gram w każdych wypitych 100 ml. Dlaczego węglowodany są tak ważne? Dlatego, że ich obecność w każdym posiłku, stymuluje produkcję insuliny.
  3. Nie zapominaj o białku – Białko również jest bardzo ważne. Z białka składają się mięśnie a więc jest to budulec tego, czego potrzebujesz. Poza tym są niezbędne do procesu regeneracji zniszczonych treningiem włókien mięśniowych. Obecność białka w każdym posiłku jest znacząca, ponieważ zwiększa wchłanianie wody a to sprowadza się do lepszego nawodnienia komórek i uniknięcia przykrych zakwasów. Białko w diecie ma jeszcze jedną zaletę- aminokwasy sprawiają, że układ odpornościowy staje się mniej podatny na infekcje a należy pamiętać, że podczas treningu, wycieńczony organizm łatwo ulega infekcjom.
Ocen ten wpis

Related Posts

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *