Jason Statham – trening -zasady, efekty

Przypatrując się sylwetce gwiazdora Jasona Stathama możemy szybko zauważyć ,że ten mężczyzna nie idzie na łatwiznę. W opracowanych przez siebie treningu wykorzystuje głównie ciężar własnego ciała, rezultaty same mówią za siebie. Aktor znany jest między innymi z takich filmów jak najnowszy film „Adrenalina 2”, „Porachunki” czy „ Transporter„. Popularność przyniósł mu film „Włoska robota”, gdzie grał rolę milczącego faceta rozwalającego czaszki.

Kim jest Jason Statham?

Urodził się 26 lipca 1967 roku w Londynie. Jako dziecko grywał w szkolnej drużynie piłkarskiej, trenował gimnastykę oraz sztuki walki. Reprezentował swój kraj na Mistrzostwach Świata '92 w skokach do wody, gdzie udało mu się zająć 12 miejsce. Dzięki wysportowanej sylwetce rozpoczął pracę jako model oraz aktor teatrów publicznych. Wystąpił w reklamie firmy odzieżowej French Connection. I to właśnie dzięki niej zwrócił uwagę początkującego reżysera Guy Ritchie, który zdecydował się obsadzić Jasona w filmie “Porachunki” z 1998 roku. Szybko początkujący aktor otworzył drzwi do kariery w Hollywood. Zaczął pojawiać się w amerykańskich filmach głównie grając role drugoplanowe.

Jason Statham ma 178 cm wzrostu i waży 78 kg, może pochwalić się proporcjonalną sylwetką z idealnie wyrzeźbionymi mięśniami brzucha. Aktor nie lubi na planie filmowym kaskaderów oraz dublerów. Wszystkie role chce grać sam, a do każdej z nich przygotowuje się osobiście. Aktor ten jest w wyśmienitej formie fizycznej, którą zawdzięcza przez opracowany przez samego siebie trening. Trening ów jest niezwykle prosty, jednak dosyć brutalny i ciągle zmieniający się. Jak sam mówi, jest to trening dla twardzieli trudny i wyczerpujący. Jason nie odpuszcza sobie na moment i dzięki temu mógł stracić w ciągu 6 tygodni -8 kilogramów. Jason sam swój trening opisuje przy użyciu takich słów:”straszny, przyprawiający o mdłości, morderczy, koszmarny i… bezcenny”.

Jason Statham trenował w klubie w Los Angeles codziennie, z wyjątkiem niedziel. Trenują tam również kaskaderzy a klub przypomina siłownię prowadzoną w stylu militarnym . W klubie tym wyposażenie to liny,trampoliny, sztangi, hantle,odważniki oraz konstrukcje do podciągania się. Jason Statham mówi: „Nie powtarzam treningu-w ciągu całego tygodnia nie robię niczego, co już robiłem wcześniej”. Każdy dzień to inna kombinacja ćwiczeń, powtórzeń czy intensywności. Stathan zawsze ćwiczy ze stoperem i zawsze musi zmieścić się w czasie, by sprawdzić,czy jakiegoś ćwiczenia nie wykonał tylko na 80%.

Trening Jasona Stathama na czym polega?

Najważniejszym punktem startowym jest motywacja ! Aktor sam mówi, że nastawienie decyduje o tym, jaki będzie efekt. Jest zwolennikiem mocnego wycisku niż czczej gadaniny! A więc motywacja na starcie !

Korpus na „śniadanie”

Kiedyś znajomy Stathama namówił go na maraton. Jasonowi ukończenie całego treningu zajęło 3h 51 min,bez uprzedniego przygotowania się, a w efekcie wyzwał swojego znajomego na trening mięśni brzucha, który jest praktykowany przez skoczków do wody. Normą było 500 brzuszków w różnych wariantach każdego dnia. Do skoków w pozycji łamanej trenowaliśmy unoszenie wyprostowanych nóg w zwisie, a to wzmacnia prostowniki bioder oraz cały ABS.” Ten rodzaj treningu doprowadził znajomego Stathama do wymiotów.

Poszerzaj swoje umiejętności

Wschodnie sztuki walki jak Ultimate Fighting Championship, są jedną z pasji Stathama. Jest to zestaw ćwiczeń typu walka z cieniem na rozgrzewkę barków i pleców,potem rozciąganie nóg. Później 3 minuty kopniaków, 3 rundy walki z workiem treningowym i 3 minuty uderzeń na małej gruszce. Na sam koniec trening obwodowy z wykorzystaniem swojego własnego ciężaru. Gdy chodzi o refleks i dynamikę Statham używa ćwiczeń playometrycznych czyli jak najszybsze pokonywanie oporu . Trening ten zaczyna od skakania na skakance, przysiadów z wyskokiem, motylki,pompki z klaśnięciem. Tutaj najważniejsza jest dynamika, gdy chcemy pokonać opór,musimy robić to z maksymalną szybkością.

Postaw na szybkość

Jeśli masz tylko 15 minut,możesz wspiąć się na najwyższy pułap. Trening według prostego programu,który wystarczy powtarzać w głowie. Jest to kombinacja ciosów bokserskich. Raz- lewy prosty, Raz,dwa-lewy prosty, prawy prosty. Trzy lewy,prawy,lewy hak. Statham podkreśla, że trening ten możesz nawet wykonywać w kiblu,a wszystko co musisz zrobić to spuścić własne wytłumaczenia do muszli klozetowej.

Trening według Stathama – 3 podstawowe ćwiczenia

Są to trzy ćwiczenia, które możesz zrobić zawsze i wszędzie, bo wszystko co będzie ci potrzebne to ciężar własnego ciała i hantle.

1.Wyskok z przysiadu z podciąganiem kolan

Stajemy w rozkroku i zginamy kolana. Ramiona z hantlami w dłoniach opuszczamy do ziemi. Mocno wybijamy się od ziemi jednocześnie unosząc do góry ramiona. Kiedy znajdziemy się już w powietrzu, mocno przyciskamy kolana do klatki piersiowej.

2. Motylek

Robimy przysiad i opieramy dłonie na ziemi lub hantlach. Następnie przechodzimy do pozycji klasycznej pompki, później wracamy podskokiem do przysiadu i od razu mocno wybijamy się w górę ,ramiona trzymamy opuszczone wzdłuż tułowia. Przy lądowaniu od razu przechodzimy do przysiadu.

3.Pompki z klaśnięciem

Przyjmujemy pozycję klasycznej pompki ,obniżmy klatkę piersiową i prostujemy ramiona. Odrywamy dłonie od ziemi i klaszczemy,nim nasza broda zderzy się z ziemią.

Trening Jasona Stathama – 3 etapy treningu

Pierwszy etap to 10 – minutowa rozgrzewka, która stanowi najłatwiejszą część. Najważniejsze, aby rozgrzać wszystkie partie mięśni. Sam wybierasz i komponujesz swój zestaw ćwiczeń

Drugi etap to 10 – minutowy trening średniej intensywności. Stanowi on przygotowanie do ostatniego, najważniejszego 3 etapu treningu. Może składać się z:

  • rzut piłką lekarską
  • ćwiczenia z hantlami
  • krótkie serie z lekkimi ciężarami
  • podnoszenie dużych ciężarów

Ostatni to trening interwałowy, czyli finalny i najbardziej wymagający etap. Składa się z:

  • wspinaczka – 5 powtórzeń
  • skoki przez przepaść – 8 powtórzeń
  • strzelanie z bata – 20 powtórzeń
  • rzuty piłką – 20 powtórzeń
  • przysiady – 20 powtórzeń
  • przyciąganie – 5 powtórzeń
  • ławeczka – 20 powtórzeń
  • spacer farmera – 3 powtórzenia
  • niedźwiedź – 3 powtórzenia

Jak sami widzimy po liczbie powtórzeń ostatni etap może dać w kość najbardziej wytrwałej i pracowitej osobie. Nie należy się jednak zniechęcać i podejść do treningu z dystansem.

Jason Statham a jego dieta

Oprócz treningu Statham poleca także dietę, w której kieruje się trzema zasadami w kuchni. Sam mówi,że połączenie dobrego treningu i diety dopiero przyniosło spodziewane efekty. W jego diecie dostarczał sobie codziennie 2200 kcal ,jednak przestrzegał trzech zasad:

  1. Zero cukru i mąki
    Statham zrezygnował z chleba,makaronów i słodyczy. Również zaprzestał pić soków owocowych czy alkoholu:”To było chyba najtrudniejsze-wychodzisz z kumplami i zamiast piwa, prosisz o wodę mineralną” – przyznaje.
  2. Prowadzenie dietetycznego dziennika
    Statham zapisywał w dzienniku wszystko co zjadł lub wypił, przez to mógł szybko obliczyć ile dostarczył organizmowi kalorii. Dzięki temu ściśle kontrolował swoją dietę, unikając niepotrzebnych kalorii.
  3. 6 posiłków w ciągu dnia
    Jason jadł w ciągu dnia 6 posiłków. Jego menu składało się z białka jajek, chudego mięsa, ryb, warzyw, orzechów i proteinowych koktajli. Jednak nigdy na dzień posiłki nie przekraczały 2200 kalorii.

Jason Statham to z pewnością jeden z najprzystojniejszych aktorów. Jego zdolności aktorskie oraz forma motywuje każdego, kto chce zmienić swój wygląd. Być może warto rozpocząć swoją przygodę podobnie jak on, czyli wybierając jedną ze sztuk walk kick-boxing, boks, boks tajski, kung-fu lub capoierę?

Jason Statham – trening -zasady, efekty
5 (100%) 3 głosów

Related Posts

  1. Statham od zawsze prezentował znakomitą formę, ciężka praca procentuje. U mnie niestety nie było łatwo, bo odwiecznie borykałem się ze stagnacją mięśni. Regularne treningi i wysokobiałkowa dieta nie wystarczały, żeby zbudować masę mięśniową. Dopiero jak trener personalny podrzucił LargoMass wszystko się zmieniło. Nic w tym dziwnego, bo preparat zawiera argininę, karnitynę i tribulus, który jest boosterem testosteronu. Ponadto skład jest całkowicie naturalny, więc w żaden sposób nie obciąża organizmu. Progres był zauważalny już po dwóch dniach od zastosowania, ponieważ wzrosła wydolność i wytrzymałość. Później można było podziwiać regularny przyrost tkanki mięśniowej.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *