Jak wykonać trening animal flow? Sprawdź!

Nudzą Cię zwykłe ćwiczenia fitness? Masz ochotę poczuć się jak w świecie zwierząt i wypróbować nowych pozycji, które wzmocnią twoje ciało? Trening animal flow będzie dla ciebie idealny! Ten dość mało rozpowszechniony w Polsce trening fitness jest bardzo efektowny i w rzeczywistości naśladuje ruchy charakterystyczne dla świata zwierząt. Poprawia sprawność fizyczną, płynność ruchu, a przede wszystkim daje dużo zabawy.

Animal flow jest treningiem siłowym z elementami akrobatyki i angażuje on do pracy całe ciało. Jego pomysłodawcą jest Mike Fitch, który jest znany przede wszystkim z tego, że od lat poszukuje nowatorskich form ruchu, które można włączyć do treningu funkcjonalnego. Mimo że ćwiczenia z wykorzystaniem ciężaru własnego ciała, a ruchy typowe dla zwierząt wprowadzono w do wielu dyscyplin sportu (m.in. sztuki walki), to właśnie Fitch jest twórcą nowego programu. Poza akrobatyką w animal flow znajdziemy również elementy jogi, tańca, parkur i capoeiry. Przez połączenie wszystkich elementów zyskujemy płynność ruchów określaną jako flow – stąd właśnie nazwa tego treningu.

Jak wygląda trening animal flow?

  • Ćwiczenia animal flow obejmują 26 różnych pozycji oraz 20 przejść między nimi.
  • Metoda opiera się na 6 komponentach, w skład których wchodzą: efektywna rozgrzewka, mobilność nadgarstków i aktywacja poszczególnych partii mięśni.
  • Kolejnym elementem są ćwiczenia zawierające różne formy stretchingu, które mają prowadzić do wzmocnienia siły funkcjonalnej mięśni.
  • Elementem, którego nie można pominąć, są płynne przejścia między poszczególnymi sekwencjami ruchów.
  • Ćwiczenia obejmują serię skłonów, przysiadów, wykroków, wyskoków, stania na rękach itp. Wiele z nich wymaga przejścia do parteru i pozycji, w której wszystkie cztery kończyny są oparte na podłożu (tzw. postawa czterech filarów).
  • Do treningu nie potrzeba żadnego sprzętu ani obciążenia – można go uprawiać w podróży lub też na otwartej przestrzeni, niezależnie od tego, czy jest to podwórko czy też ulubiona siłownia.

Dla kogo taki trening?

Animal flow sprawdzi się dla osób w każdym wieku. Dzięki wielu rodzajom ćwiczeń, zmianom tempa i poszczególnym połączeniom każdy znajdzie tam coś dla siebie. Pozytywne efekty odczują zarówno amatorzy jak i osoby bardziej zaawansowane w pracy z ciałem.

Zalety animal flow:

  • Zwiększa świadomość własnego organizmu, a dzięki naśladowaniu ruchów podpatrzonych u zwierząt korzystnie wpływa na naszą psychikę.
  • Każde ćwiczenie angażuje do pracy jednocześnie kilka lub nawet kilkanaście grup mięśniowych, co korzystnie wpłynie na wygląd naszego ciała, siłę, gibkość, a także koordynację ruchową.
  • Przez dobór specjalnie opracowanego systemu ćwiczeń animal flow może być bardzo angażujący, w związku z tym w czasie jednej sesji dla osób zaawansowanych możemy spalić nawet około 600kcal.
  • Ćwiczenia te stabilizują i wzmacniają kręgosłup.
  • Regularne treningi poszerzają zakres ruchów i mobilność stawów.
  • W animal flow bardzo ważna jest praca z kręgosłupem, gdyż ćwiczenia zawierają spirale, rotacje, wygięcia do przodu i do tyłu, co daje im charakter rehabilitacyjny. Dlatego też często jest polecany osobom starszym.

Trening zaawansowany

Zaawansowana sesja przypomina połączenie ruchów, które można zaobserwować u dzikich kotów (pozycje w parterze przypominają skradanie, przeciąganie się lub atak na ofiarę) lub szympansów (podciągania, skoki, zwisy itp.). Nie należy się jednak zniechęcać, ponieważ system opracowany został z myślą o każdej osobie, która chce popracować nad ogólnym wzmocnieniem ciała. Pierwsze zajęcia opierają się na nauce tego, jak wykonać poszczególne pozycje i ruchy, oraz określenia, które elementy wymagają korekty. Nie należy się ich obawiać, ponieważ zadaniem trenera jest dbałość o szczegóły, pomoc w opanowaniu podstaw oraz upewnianie się, że ciało podopiecznego jest w stanie prawidłowo pracować w poszczególnych pozycjach.

Trening animal flow sprawdza się także w grupach, jednak pozwala również na samodzielne wykonywanie ćwiczeń i wyciszenie się. Mimo że przejścia pomiędzy ćwiczeniami są płynne, to tego typu treningu nie da się porównać z zajęciami fitness, w których liczy się szybkość i zachowanie rytmu. Muzyka również nie odgrywa większej roli, aczkolwiek jeśli dobrze ją dobierzemy, może stanowić idealne uzupełnienie treningu. W animal flow występuje mnóstwo wariacji i kombinacji, które można dowolnie ze sobą łączyć w zależności od tego, jaki efekt chce się uzyskać. Jest to postrzegane bardziej jako praktyka (np. joga) i po czasie nabiega się własnego charakteru i stylu ruchu.

Jak wykonać trening animal flow? Sprawdź!
5 (100%) 1 głosów

Related Posts

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *