Jak wrócić do formy po porodzie?

Z jednej strony wiele ekscytujących momentów, z drugiej zmęczenie i stres – tak właśnie wygląda okres po urodzeniu dziecka dla kobiety. Pojawiają się nowe obowiązki i dolegliwości, które wcześniej nie miały miejsca. Ważne są zatem potrzeby dziecka, a także Twoje. Jak wrócić do formy po porodzie?

Zadbaj o swoje samopoczucie

Nadmiar obowiązków może być męczący i stresujący, dlatego warto po porodzie nauczyć się odpuszczać. Deleguj zadania bliskim osobom, które mogą Ci pomóc na co dzień. Zaangażuj swojego partnera lub męża i spróbuj podzielić dotychczasowe obowiązki, a także zaplanować te, które dopiero się pojawiły. Przede wszystkim, dbaj o higienę intymną, a także czas dla siebie. Stosuj żel do higieny intymnej (taki sam jak podczas ciąży) i olejki relaksujące do całego ciała. Zadbaj także o poziom nawodnienia swojego organizmu. Codziennie powinnaś wypić około 2 litrów płynów, w tym jak najwięcej wody niskozmineralizowanej. W początkowym okresie po ciąży powinnaś także pomyśleć o swojej diecie. Wprowadź do niej lekkostrawne dania, dużo warzyw oraz owoców. A jeśli będziesz mieć ochotę na coś smażonego czy niezdrowego – możesz sobie na to pozwolić raz na jakiś czas! Liczy się także Twoje dobre samopoczucie, a także czerpanie przyjemności z tak prostych czynności jak jedzenie.

Nie zapominaj o zdrowiu

Tuż po porodzie ból i gojenie ran mogą być naprawdę męczące. Warto stosować w tym czasie miękkie podłoża do siadania, a także przemywać rany preparatami odkażającymi. Możesz stosować także naturalne metody takie jak napary z kory dębu. Pomiędzy 6. a 8. tygodniem po porodzie powinnaś wybrać się także do lekarza na kontrolę. Jest to niezależne od sposobu i przebiegu porodu. Możesz także wykonać badanie krwi oraz moczu, aby sprawdzić, jak organizm poradził sobie z tą trudną sytuacją.

Nie zamykaj się w domu

Kiedy będziesz już gotowa, możesz przecież zostawić dziecko pod dobrą opieką i wybrać się na spacer z przyjaciółką. To dobry wstęp do tego, aby zmieniać środowisko raz na jakiś czas. Dzięki temu będziesz czuć się lepiej. Kontakty z bliskimi także poza domem będą działały na Ciebie motywująco. Znajdź czas na pójście do kina czy zakupy. Jeśli masz możliwość spędzenia czasu ze swoim partnerem lub mężem, możecie także pozwolić sobie na romantyczną kolację we dwoje. Poproś o opiekę nad maleństwem. Pamiętaj, że zadowoleni rodzice to także szczęśliwe dziecko. Jeśli potrzebujesz dodatkowych oszczędności, szybka gotówka może rozwiązać Twój problem.

Ćwiczenia, czyli odzyskaj formę!

Jednym z problemów, który pojawia się często u kobiet po ciąży jest wygląd sylwetki. Jeśli chcesz uzyskać płaski brzuch po porodzie, postaw na ćwiczenia wzmacniające mięśnie brzucha. Pamiętaj także o regularnym stosowaniu balsamów nawilżających oraz specjalnych preparatów na rozstępy. Codzienna pielęgnacja pozwoli Ci wrócić do formy, a także będzie świetnym sposobem na relaks całego ciała. Możesz także wybrać się na fitness lub pilates. To nie tylko okazja do pozbycia się zwiotczałego brzucha, ale także na wyjście z domu. Nie rozpoczynaj jednak treningów zbyt wcześnie. Poczekaj, aż wszystkie rany się zagoją, a Ty będziesz gotowa na wysiłek fizyczny. Pamiętaj, że możesz skorzystać z dodatkowych usług takich jak szybka gotówka. To prosty sposób na zastrzyk pieniędzy prosto na Twoje konto. Szybka gotówka to sposób bez zbędnych formalności.

Ocen ten wpis

Related Posts

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *