Jak ułożyć skuteczną dietę odchudzającą?

Zmagasz się z nadprogramowymi kilogramami? To problem coraz większej grupy osób. Długie godziny spędzane w pracy, stres, złe nawyki żywieniowe, mało aktywności fizycznej – to przyczyny, dla których może być Ci trudno utrzymać prawidłową masę ciała. Rozwiązaniem może być zmiana jadłospisu na taki, który sprzyja pozbyciu się nadprogramowego balastu. Jak go ułożyć? Podpowiadamy.

Chcesz się odchudzać? Rób to z głową!

Na początek najważniejsze: odchudzanie nie powinno być „sprintem”, w trakcie którego w krótkim czasie gubisz wiele kilogramów, a raczej „maratonem”. Nie chodzi o to, aby błyskawicznie utracić nadprogramowe kilogramy, a raczej, by stopniowo pozbywać się niepotrzebnej tkanki tłuszczowej i wypracowywać zdrowe nawyki żywieniowe na lata. Takie, które pozwolą Ci nie tylko stracić na wadze, ale przede wszystkim utrzymać zdrową sylwetkę przez całe życie.

Właśnie dlatego odchudzaj się z głową i zdrowo. Czyli jak? Przede wszystkim unikaj jak ognia wszelkich „diet cud”, które oferują błyskawiczną utratę wagi. Owszem, przestrzegając takich planów dietetycznych, możesz nagle zrzucić kilka, a nawet kilkanaście kilogramów. Zastanów się jednak: za jaką cenę? Źle zbilansowana dieta – taka, w której nie dostarczasz sobie składników odżywczych w odpowiednich proporcjach – może prowadzić do poważnych problemów zdrowotnych. I to nie tylko chwilowych, ale również przewlekłych.

Skuteczna dieta odchudzająca, czyli jaka?

Dobra dieta odchudzająca to jest przede wszystkim zrównoważona. Priorytetem powinno być zawsze to, aby spożywane posiłki dostarczały w odpowiednich proporcjach wszystkie niezbędne składniki odżywcze – białko, zdrowe tłuszcze, węglowodany, a także witaminy, składniki mineralne i pozostałe elementy.

Pamiętaj przy tym: nie ma jednej, uniwersalnej diety odchudzającej. Wiele zależy od tego:

  • ile ważysz i jaka jest proporcja Twojej wagi do wzrostu (BMI),
  • Ile masz lat,
  • jak aktywny tryb życia prowadzisz – im więcej masz ruchu, tym wyższe jest Twoje zapotrzebowanie kaloryczne,
  • czy jesteś kobietą, czy mężczyzną,
  • w jakim stanie jest Twój organizm i czy zmagasz się z jakimiś chorobami – specjalne wymagania dietetyczne mają np. osoby z cukrzycą, nadciśnieniem, chorobami serca i wieloma innymi.

Dlatego przed rozpoczęciem odchudzania warto skonsultować się z lekarzem oraz z dietetykiem, oraz określić swoje zapotrzebowanie kaloryczne w kontekście zrzucania zbędnych kilogramów.

To nadal nie wszystko, o czym należy pamiętać. Prowadzenie diety odchudzającej jest wyzwaniem z perspektywy psychologicznej. Złe nawyki żywieniowe mogą być trudne do wyeliminowania – zwłaszcza jeśli nowy jadłospis jest monotonny lub po prostu niesmaczny. W takich warunkach trudno utrzymać motywację do zrzucania nadwagi, a za to łatwo powrócić do niezdrowych posiłków. Dlatego warto zadbać o zróżnicowanie posiłków i ich dobry smak.

Catering dietetyczny – sposób na zdrowe odchudzanie

Jak widzisz, samodzielne stworzenie zdrowej diety odchudzającej może być sporym wyzwaniem. Także czasowym, ponieważ przygotowanie posiłków zgodnie z nowymi zasadami będzie wymagało od Ciebie spędzenia wielu godzin w kuchni. Właśnie dlatego coraz więcej osób decyduje się na catering dietetyczny przygotowywany przez specjalistów od zdrowego żywienia. Warto wiedzieć, że posiłki dostarczane w diecie pudełkowej:

  • są przygotowane pod okiem dietetyków – dlatego zgadza się nie tylko ich kaloryczność, ale i bilans składników odżywczych,
  • są wygodne do przygotowywania – otrzymujesz 5 dań, które wymagają jedynie tylko otwarcia lub ewentualnie podgrzania czy wymieszania,
  • są smaczne – dania dostępne np. w Nice To Fit You mają restauracyjną jakość,
    sprzyjają regularnemu odżywianiu się – jest bardzo ważne także przy odchudzaniu.

Właśnie dlatego myśląc o zrzuceniu nadmiaru kilogramów, warto się zastanowić nad takim rozwiązaniem. Dzięki niemu zdrowa dieta jest znacznie łatwiejsza do wprowadzenia.

Related Posts

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *