Jak przygotować dietetyczną pizzę?

Każdy lubi pizzę – klasyczną margheritę, oryginalną calzone, a może z szynką parmeńską? Moglibyśmy się nią zajadać znacznie częściej, gdyby nie była dość kaloryczna. Na szczęście są sposoby, aby nieco ją „odchudzić” i przygotowywać bez wyrzutów sumienia. Przede wszystkim jednak postaw na wysokiej jakości i oryginalne włoskie składniki, a z pewnością będzie zdrowsza. Poniżej kilka sprawdzonych porad.

Pizza tradycyjna czy odchudzona?

Pizza nie jest typowo dietetycznym posiłkiem, ale nawet będąc na diecie, można pozwolić sobie na tzw. cheat meala – od czasu do czasu. Nie musisz jednak grzeszyć, aby zjeść smaczną, zdrową i nie tak tłustą pizzę – są sposoby, aby przygotować ją lżejszą niż tradycyjny włoski placek mający tylu miłośników na całym świecie. Możesz też wybrać się od czasu do czasu na pizzę w Warszawie, Wrocławiu czy innym mieście, zamówić ją na lunch albo przyjęcie w gronie znajomych. Jeśli jednak dbasz o linię i chcesz zrzucić kilka kilogramów, najlepiej, jeśli przygotujesz ją samodzielnie, zgodnie z kilkoma zasadami.

Domowa wersja pizzy – mniej kalorii

Nic się nie stanie – nawet jeśli jesteś na redukcji – jeśli od czasu do czasu zjesz pizzę Warszawie, w pizzerii Dominium, Biesiadowo czy Da Grasso. Po prostu skomponuj ją tak, aby miała bardziej dietetyczne składniki – np. szynkę zamiast salami lub więcej warzyw zamiast podwójnego sera, a także zdecyduj się na cienkie ciasto.

W domu z kolei możesz eksperymentować, przyrządzając jeszcze mniej tuczące placki – na przykład z mąki żytniej lub orkiszowej, bez ciężkiego sosu czy tłustych wędlin. Weź jednak pod uwagę, że taka pizza będzie inna w smaku – nie będzie to tradycyjny włoski placek, lecz danie powstałe jedynie na jego bazie. Poza tym w domu musisz upiec ją w zwykłym piekarniku, a nie da się ukryć, że pizza z pieca opalanego drewnem ma charakterystyczne walory.

Znajdź pizzerie w swojej okolicy na https://www.pizzadominium.pl/

Pizza w stylu fit – o czym warto pamiętać?

Cienkie ciasto na pizzę. Co prawda pizza jadana sporadycznie nie jest bardzo tucząca, ale jeśli będziesz ją przygotowywać zgodnie z kilkoma zasadami, możesz sobie na nią nawet częściej pozwolić. Przede wszystkim wybieraj cienkie klasyczne ciasto drożdżowe, które samodzielnie wyrobisz z raptem kilku składników. Omijaj ciasta mrożone, nie przygotowuj też placków na grubym cieście ani z podwójnym serem w rogach. Również pizza w wersji calzone nie jest polecana osobom na diecie odchudzającej.

Sos pomidorowy. Klasyczny sos do pizzy przyrządza się na bazie świeżych pomidorów – nie sięgaj po gotowe sosy dostępne w każdym markecie ani po ketchup. Wystarczą świeże warzywa, czosnek, oliwa z oliwek i zioła, aby szybko uzyskać tradycyjny dodatek. Jeśli masz ochotę na odmianę, unikaj sosów na bazie śmietany – zastąp ją na przykład jogurtem naturalnym.

Składniki. Aby pizza nie kojarzyła się z pustymi kaloriami, trzeba wybierać składniki dobrej jakości albo skusić się na kolację w pizzerii Dominium – w Warszawie, Toruniu itd. Warto zapiekać na niej także sezonowe warzywa i doprawiać ją dużą garścią ziół.

Jak przygotować dietetyczną pizzę?
5 (100%) 1 głosów

Related Posts

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *