Jak przestać jeść słodycze i cukier? Doradzamy!

Nie wyobrażasz sobie dnia bez słodyczy? Picie gorzkiej kawy, czy herbaty przyprawia Cię o dreszcze? A może jednak szukasz sposobu jak wyeliminować cukier ze swojej diety? Doradzamy krok po kroku jak skutecznie zawalczyć z cukrem w odżywianiu.
Jeśli stosujesz zasadę, że na pocieszenie tabliczka czekolady to najlepsze rozwiązanie – odejdź od tego. Wiesz dlaczego chociaż to robisz?

Słodycze i cukier – dlaczego po nie sięgamy?

Dlatego, ponieważ jest to najprostszy sposób na szybkie dostarczenie endorfin, ale także duża ilość cukru powoduje wyższy wyrzut insuliny co prowadzi do hipoglikemii (spadku poziomu cukru we krwi) = odczuwanie głodu i tak koło nam się zamyka. Cukier rośnie, stajemy się głodni, znowu dostarczamy cukier, który się odkłada pod postacią tkanki tłuszczowej, a my znowu mamy ochotę pochłonąć coś z lodówki. Spożywanie cukru w dużej ilości może prowadzić do różnych chorób m.in. do choroby serca, wysokiego ciśnienia, czy także do osłabienia kości. Jeśli znasz przyczynę nadmiernej chęci na słodycze, możesz mu przeciwdziałać. Pamiętaj, że tylko Ty decydujesz o swoim samopoczuciu, a nie pudełeczko czekoladek.

Przejdźmy w takim razie do działania!Jak przestać jeść słodycze i cukier!

Krok 1: Zasada małych kroków – popularna, a jakże skuteczna.

Oczywiście, możecie spróbować wyeliminować od razu cały cukier ze swojego życia, ale z własnego doświadczenia powiem wam, że długo nie wytrzymacie w tym postanowieniu. Niewątpliwe macie silną wolę – tak, wiem. Ja też tak sądziłam. Myślę jednak, że warto jeśli spróbujecie na sam początek przestać słodzić herbatę, czy kawę. Zobaczycie jak po kilku tygodniach się przyzwyczaicie i będziecie gotowi, żeby postawić kolejny krok.

A zatem…

Krok 2: Teraz przyda nam się silna wola.

Mam wrażenie, że ta czekolada na mnie patrzy, też tak masz? Koniec z kupowaniem słodyczy w sklepie. Półki ze słodyczami po prostu omijamy, a jeśli już się zatrzymasz przed nimi to zastanów się dobrze, czy naprawdę tego potrzebujesz? Przecież możesz przygotować sobie zdrowe przekąski w domu, przepisów znajdziesz bardzo wiele w internecie.
Kolorowe napoje gazowane od dzisiaj zamieniamy na wodę. Napoje light także zawierają słodziki, dlatego również z nich rezygnujemy.

Krok 3: Owoce witajcie na moim stole!

Pewnie lubisz sobie podjadać coś między posiłkami albo kiedy oglądasz ulubiony serial. Myśl o tym, że walczysz o swoje zdrowie i najlepszą alternatywą dla dotychczasowych słodkich przekąsek, będą cukry naturalne – owoce, soczyste i pachnące. Możesz przygotować sobie sałatkę owocową jako deser.

Krok 4: Bądź świadomy za co płacisz.

Warto wyrobić sobie nawyk czytania etykiet na produktach, żeby wybierać mądrze i żebyśmy byli pewni co mamy na stole. Kiedy przeczytamy ile cukru zawiera zwykły serek homogenizowany ( jedno opakowanie zawiera 16,94 gramów cukru, czyli ok. 3 łyżeczek), może nam szybko przejść ochota na włożenie tego produktu do koszyka.

Ocen ten wpis

Related Posts

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *