Jak brać białko podczas treningów?

Wielu z nas obecnie zaraziło się korzystanie, zdrowym trybem życia. Wizyty na siłowni, zdrowe potrawy, czas poświęcany na to, aby po prostu czuć się sprawnie, wyglądać korzystanie oraz… Cieszyć się każdym dniem, to wszystko zapewnia ‘fit’ życie. Jesteśmy zdeterminowani, systematyczni, nie zapominajmy jednak o właściwej suplementacji.

Nasz organizm podczas wysiłku fizycznego spala bardzo dużo energii, najczęściej relaks, odpowiednie posiłki, regeneracja, powinny wystarczyć. Tak by się mogło wydawać, jednak nasze ciała są zbudowane z wielu fragmentów, jeśli zaczynasz przygodę ze sportem lub już idziesz tą ścieżką, nie zapominaj o dostarczaniu swojemu organizmowi właściwych elementów. Jednym z najistotniejszych jest… Białko. Zależnie od tego jak wzmożona jest Twoja aktywność fizyczna, koniecznie musisz dopasować ilość białka do obecnej diety, aby Twój organizm nie zaczął się z Tobą ‘kłócić’.

W jakim celu bierzemy białko ?

Wcielamy w dietę białko oraz wszelkiego innego rodzaju suplementy, jeśli nie jesteśmy w stanie dostarczyć wszystkich składników organizmowi. Niekoniecznie każdy z nas posiada również na tyle czasu w ciągu dnia, aby przyrządzać potrawy o wysokim wskaźniku białka. Najwygodniejszym rozwiązaniem okazuje się wówczas białko w proszku. Jest łatwe i szybkie w przygotowaniu oraz zawiera kompleks składników, których potrzebujesz podczas wzmożonej aktywności fizycznej. Stosujemy również w celu odbudowy włókien mięśniowych po treningu, gdzie istnieje ryzyko mikrourazów.

Najbardziej popularnym, jest białko serwatkowe. Występuje naturalnie w mleku. Kolejno otrzymuje się je z serwatki po złożonym procesie chemicznym, aby mogło ulec sproszkowaniu. Producenci wzbogacają produkt smakiem, np. czekoladowym, bananowym oraz zapachem, aby każdy mógł znaleźć coś dla siebie. Białko, zawiera wszystkie niezbędne aminokwasy, dzięki czemu odbudowa tkanki mięśniowej jest szybka. Kolejnym atrybutem jest łatwa wchłanialność. Te dwa elementy pozwalają Twojemu organizmowi działać na pełnych obrotach, ponieważ mają zapewnioną szybką regenerację.

W jaki sposób spożywać białko, aby były efekty?

Białko po treningu – najbardziej wartościowe to Izolat Wpi. Stosujemy je po treningu, ponieważ jest to produkt, który wchłania się najszybciej. Idzie za tym też fakt, że potrafi zregenerować Twój organizm po danej aktywności fizycznej.
Białko na dzień – białko o średnim wchłanianiu, Wpc. Produkt, który powinniśmy uwzględnić podczas dnia, jako zamiennik mięsa, jajek, ryb. Najprościej ujmując, musimy spożyć tyle gram białka, aby nasze zapotrzebowanie na nie, nie było zbyt niskie.
Białko na noc – hydrolizat, inaczej nazywany Wph. Jest to białko o długim czasie wchłaniania, stąd najkorzystniej jest je spożyć przed snem. Dzięki temu Twój organizm nie odczuwa braków podczas snu, może nadal się regenerować.

Pamiętaj, im większa aktywność fizyczna, tym większe zapotrzebowanie na białko, posiada Twój organizm. Nie zapominaj także o właściwym zestawieniu suplementów wraz z dietą. Białko jest dużym atrybutem, jednak nie może stać się zamiennikiem Twojej diety.

Jak brać białko podczas treningów?
5 (100%) 1 głosów

Related Posts

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *