Goblet Squat – przysiad z kettlem lub hantelką

To ćwiczenie z pewnością niesie za sobą wiele korzyści, zarówno dla początkujących, jak i osób zaawansowanych w aktywnościach fizycznych.

Goblet Squat na czym polega?

Goblet Squaw kettlebell jest aktywnością angażującą jednocześnie wiele partii mięśniowych, przede wszystkim mięsień czworogłowy uda, jako mięsień główny, a także – mięsień dwugłowy uda oraz pośladkowy. Oczywiście zaangażowane są również mięśnie rąk, dzięki ciężarowi.

Jak poprawnie wykonać ćwiczenie?

Najważniejszą rolę odgrywa właściwa pozycja. Skup się na tym, aby Twoje plecy oraz odcinek lędźwiowy, był cały czas w pozycji prostej.

  1. Kettebell utrzymuj oburącz przed klatką piersiową, napnij mocno mięśnie brzucha.
  2. Palce stóp pozostają skierowane na zewnątrz, natomiast stopy, utrzymuj na szerokości swoich barków. Mocno wypnij klatkę piersiową do przodu.
  3. Przy takim ustawieniu ciała wykonaj powoli, precyzyjny przysiad, poniżej kąta prostego. W tym momencie, nie możesz zapomnieć o wdechu powietrza.
  4. Powracając do pozycji wyjściowej, wykonaj głęboki wydech. Spraw, aby Twoje kolana pozostały cały czas lekko zgięte.

Kilka wskazówek

  • Nie zapominaj, że prawidłowa postawa jest zawsze kluczem do sukcesu, zatem skup się na kontrolowaniu ruchu.
  • Ciało utrzymuj stabilnie w jednej pozycji, tak, aby Twoje tułowie było niezmiennie w jednej linii.
  • Skieruj wzrok przed siebie, idealnym rozwiązaniem jest wykonywanie ćwiczenia przed lustrem – zapewni Ci to stała kontrolę wykonywanej czynności.
  • Utrzymuj głowę na linii z plecami, nie prowadź kolan do wewnętrznej strony. Ułatwieniem będzie oparcie ciężaru o klatkę piersiową.

Plusy Goblet Squat

Wykonując maksymalnie do trzech serii po osiem powtórzeń, możesz kolejno przejść do ‘współpracy’ z większym ciężarem. Możesz potraktować Goblet Squaw, jako rodzaj rehabilitacji urazów, jeśli powracasz do aktywności po kontuzji lub posiadasz problem z plecami. Na początku drogi, będzie to idealny zamiennik. Dla pełnego bezpieczeństwa, skonsultuj się w tej sprawie ze swoim lekarzem. Kolejnym plusem jest nauka prawidłowej postawy, te zakresy ruchowe, wręcz ‘wymuszają’ na twoim ciele, odpowiednie rozstawienie ciała. Jeśli masz w zwyczaju się garbić, z całą pewnością, okaże się pomocne.

Goblet Squat – przysiad z kettlem lub hantelką
5 (100%) 1 głosów

Related Posts

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *