Odwrócone brzuszki – jak je wykonać. Czy są bardziej efektywne?

Brzuszki to ćwiczenia na mięśnie brzucha, które zna każdy z nas. Nie są one skomplikowane, jednak nieznajomość techniki ich wykonywania nie przyniesie oczekiwanych efektów. Jakie mamy rodzaje brzuszków i jak je robić, aby efekty były widoczne?

Ćwiczenia o nazwie brzuszki

Brzuszki to potoczna nazwa ćwiczeń, które pozwalają wzmocnić mięśnie brzucha i zginaczy bioder. Najczęściej wykonuje się je w pozycji leżącej, z nogami ugiętymi pod kątem 60-90 stopni. Niepoprawne wykonywanie brzuszków, nie tylko nie przyniesie żadnych efektów, ale również może prowadzić do poważnych kontuzji czy bóli kręgosłupa. Przy wykonywaniu tych ćwiczeń nie potrzebujemy specjalistycznego sprzętu, więc możemy je spokojnie wykonywać w domowym zaciszu.

Odwrócone brzuszki

Poza tradycyjnym brzuszkami mamy również ćwiczenie o nazwie odwrócone brzuszki. Jest to jedno z ćwiczeń całego zestawu treningowego Tony’ego Caterisano, który ma na celu wzmocnić mięśnie brzucha. Program ten jest uważany za jedną z najskuteczniejszych metod, aby uzyskać płaski brzuch, w dość krótkim odstępie czasu. Należy go wykonywać systematycznie, jest intensywny, ale daje gwarantowane efekty. Anthony Caterisano to naukowiec, który zajmuje się sportem, a przede wszystkim fizjologią ćwiczeń. Sprawdza on, w jaki sposób na ludzkie ciało wpływają różne zestawy ćwiczeń. Jest on wykładowcą na uniwersytecie w Greenville i naucza on swoich studentów jak komponować różne programy treningowe.

Aby wykonać brzuszki odwrócone należy położyć się na plecach, ręce wyprostować i położyć za głowę. Następnie unieść nogi lekko je uginając. Kolejno należy napiąć mięśnie brzucha i unieść nogi, jednocześnie odrywając od podłoża pośladki i biodra (tak jak przy wykonywaniu świecy). Następnie należy opuścić biodra, ale nie kładąc przy tym od razu nóg na podłodze. Ćwiczenia takie powtarzamy 20 razy.
Możemy ułatwić sobie to ćwiczenie kładąc wyprostowane ręce wzdłuż ciała zamiast nad głową bądź utrudnić poprzez wyprostowanie unoszonych nóg.

Zasady robienia brzuszków

Brzuszki, czy to tradycyjne czy odwrócone należy wykonywać z zachowaniem podstawowych zasad. Pierwsza i najważniejsza z nich, to wykonywanie ćwiczeń angażując w nie mięśnie brzucha. Wydawałoby się to dziwne, jak można robiąc brzuszki nie pracować mięśniami brzucha, ale jednak. Wiele osób przy takowych ćwiczeniach pracuje mięśniami pośladków czy mięśniami, które okalają kręgosłup, zapominając o mięśniach brzucha.

Po drugie, liczy się jakość, a nie ilość. Nie porywajmy się od razu chcąc zrobić 100 powtórzeń danego ćwiczenia, gdyż niewiele nam to da. Zbyt duże obciążenie fizyczne sprawi, że ćwiczenia zostaną wykonane niedbale, a co za tym idzie, nie przyniesie nam to pożądanych efektów, a jedynie zmęczy nasz organizm.

Efekty

Odwrócone brzuszki efekty przynoszą dość szybko, gdyż już po tygodniu regularnych ćwiczeń. Wówczas zobaczymy widocznie ujędrniony brzuch, który z czasem będzie stawał się coraz to bardziej płaski. Należy jednak pamiętać o podstawowej zasadzie każdego treningu – mięśnie potrzebują czasu na regeneracje. Mimo iż, w Internecie znajdziemy wiele opinii o codziennym treningu, lepiej ćwiczenia wykonywać co drugi dzień.
Zestaw super ćwiczeń

Tony Caterisano oprócz odwróconych brzuszków swoim autorskim programie ma inne ćwiczenia takie jak: superbrzuszki, deska bokiem czy kołyska. Aby cieszyć się z posiadania płaskiego i jędrnego brzucha najlepiej wykonywać te ćwiczenia razem, w trzech seriach. Warto jednak pamiętać, że jeśli ćwiczenie sprawia nam trudność, należy spróbować z jego łatwiejszą wersją.

Facebook
WhatsApp
Twitter
LinkedIn
Pinterest

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *